Skocz do zawartości

aGilles

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O aGilles

Informacje

  • Imię
    Łukasz
  • Miasto
    Radom

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2003
  • Silnik
    1.6
  • Kod silnika
    ALZ
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Osiągnięcia aGilles

0

Reputacja

  1. Witam wszystkich. Temat okazał się ogarnięty. Przyczyna niesprawności kierunkowskazu to moduł centralnej elektroniki. Przyszedł, zakodowałem sobie i działa. Dzięki za podpowiedzi. Teraz musze sobie jeszcze doposażyć audiczke w tempomacik Pozdrawiam
  2. Pytanko przed tym jak przyjdzie mi MCE. Czy moje MCE jest typu "lowline" czy "linia górna" ? Czy gadam głupoty bo się tak zastanawiam.
  3. Znalazłem taki jak mój za 30 zł na allegro, niby sprawny, wymontowany ze sprawnego samochodu. Aż takim hardcorem nie jestem, żeby takie układy lutować. Nie mam też odsysacza, ale jak przyjdzie i okaże się, że coś będę musiał domówić to dzięki za linki. Myślę, że każdy skorzysta później odgrzebując sobie post
  4. Dzięki serdeczne za pomoc. Oby się udało ogarnąć i okazało się, że to jest przyczyna. Jak przyjdzie MCE i generalnie na temat tylnej klapy również dam znać jak coś wyczaruję. Pozdrawiam
  5. Jest coś czego nie wiesz o audi?
  6. Lampy są na normalne żarówki. Oprócz problemu z kierunkowskazem, jest jeszcze delikatny problem, że jak zamykam klapę bagażnika, to czasem wyświetla mi komunikat, że jest otwarta. Czytałem, że muszę zdemontować zamek i rozruszać tam wszystko co zaśniedziałe i powinno hulać
  7. a jeszcze taka myśl mnie nachodzi, jeżeli się okaże, że to nie MCE, to miałby ktoś jakieś pomysły, gdzie później ta wiązka sobie idzie, żeby mieć jakiś punkt zaczepienia chociaż gdzie szukać
  8. Dokładnie to samo, z literką E na końcu od B6, tylko rok starsza
  9. Do VCDS będę miał dostęp. Jutro ogarnę najwyżej jakie są błędy. Postaram się też poszukać jak to zakodować i dam znać jak poszło, bo zamówiłem już MCE i na ptk powinno być.
  10. Opisze jeszcze raz na spokojnie temat. bo teraz juz mam więcej czasu. Niedawno kupiłem tą A4 - myślałem, że przyczyną jest spalona żarówka, nie zaglądałem podczas zakupu (wyświetlało się FRONT LEFT TURN SIGNAL). Następnego dnia kupiłem odpowiednie żarówki. Po zdjęciu lampy zobaczyłem, że przewód(czarno granatowy) jest odcięty od kostki wchodzącej do lampy i dolutowany do obudowy na żarówke kierunkowskazu, do masy dodolutowany jest kabelek i również jest poprowadzony do obudowy żarówki. "Jeśli jesteś pewien, co do tego przewodu (wyjście ze sterownika na żarówkę kierunkowskazu przedni lewy), podłącz ten punkt bezpośrednio do żarówki 21w (potrzebny jeszcze minus/masa - brązowy przewód bez paska w instalacji aut VAG). Brak działania żarówki stanowić będzie o uszkodzeniu w sterowniku. (Nie zrób zwarcia ! )" Tomnik - Czy nie było podłączone tak jak mówisz? Po zmierzeniu miernikiem napięcia na kablu czarno niebieskim okazało się, że nie dochodzi tam napięcie. Masa była ok. Postanowiłem, że szybkozłączką przyłącze "+" do najbliższej żarówki kierunkowskazu. Masę natomiast zostawię jak była. "Miga szybciej bo podpiąłeś żarówkę która ma moc 21 W dodatkowo do żarówki która jest w błotniku i ma tylko 5W. Moduł centralnej elektryki zasilający oświetlenie mierzy wartości min. wzrost rezystancji i interpretuje to jako spaloną żarówkę, dlatego miga szybciej by to zasygnalizować. " Muskel1 dziękuję za wyjaśnienie. Myślałem na początku, że tak oszukam system i nie będę kombinował, no ale niestety Taką mam centralkę, Natomiast drugie zdjęcie wskazuje najprawdobniej uszkodzenie MCE. Nie znam się na tym, ale tak na chłopski rozum widzę. Co do tego czy jestem pewien, że to ten pin - znalazłem schemat opisany przez, któregoś z kolegów na forum. Po policzeniu pinów zauważyłem, że przewód jest tego samego koloru, co przy reflektorze do kierunkowskazu. Nie było tam napięcia. Dla potwierdzenia schematu znalazłem jeszcze pin od lewego tyłu i po sprawdzeniu miernikiem było tam napięcie sinusoidalne. Przepraszam za mój niefachowy język, ale nie jestem elektrykiem. Wiedza to ta podstawowa ze szkoły, a chciałbym naprawić sam, żeby poszerzać wiedze między innymi. Moje pytanie brzmi, czy zdjęcie przedstawia najprawdopodobniej uszkodzenie MCE? Czy kupno drugiej o takim samym oznaczeniu załatwi sprawę? Czy będę musiał ją dodatkowo kodować? Czy może problemu doszukiwać się gdzie indziej? Dziękuję za okazaną pomoc Pozdrawiam Łukasz.
  11. Dzięki za odpowiedź. Napięcie dochodzi teraz do żarówki, ponieważ jest podłączona "na krótko" od lewej żarówki w błotniku szybkozłączkami. Podłączyłem tak, żeby "na teraz" mieć z przodu kierunkowskaz. Masa jest dobra, wszystko inne prócz tego jednego kierunku działa. Doczłapałem się do MCE i na wyjściu z wtyczki 9 pin odpowiadający za lewy przedni kierunek ma napięcie 0, a np przy włączonym kierunkowskazie pin nr 6 odpowiadający za lewy tył daje 12 takie sinusoidalne (juz z przerywnikiem). Za chwile wrzucę zdjęcia MCE, może ktoś kto lepiej ogarnia ode mnie podpowie czy może tam jest uszkodzenie, bo wydaje mi się że coś tam jest nie halo po rozkręceniu tego. Pozdrawiam
  12. Witam, posiadam audi a4 b6 1.6 2003r. Mój problem to niedochodzący prąd na przewód w kostce przedniego reflektora od kierunkowskazów. Przeszukałem cały intrernet. Spróbowałem podłączenia "na krótko" z żarówki w lewym przednim błotniku. To spowodowało, że wszystkie światła świecą, natomiast migają szybko i wyświetla się błąd "FRONT LEFT TURN SIGNAL FAULT", czyli rozumiem z tego, że tak jakby dałem żarówce lewy prąd z migacza w błotniku, ale komputer nie widzi w obwodzie przedniej lampy. Kolega miał podobną przyczynę z Audi TT. U niego rozwiązaniem okazał się przerywnik wbudowany we włącznik świateł awaryjnych. U mnie w b6 ten włącznik jest prostokątny, nie trójkątny. Wsadziłem drugi na podmianę i dalej to samo. Zauważyłem też, że z wypiętym włącznikiem świateł awaryjnych prawy kierunkowskaz nadal działa poprawnie, natomiast lewy szybko. Proszę o pomoc bo nie wiem już co robić. Myślałem, żeby poszukać, gdzie ta wiązka idzie i spróbować dalej w głębi wiązki sprawdzić miernikiem czy dopływa prąd, ale to wszystko tam jest tak zabudowane, ja nie mogłem doszukać się schematu, że nawet nie wiem co rozkręcać. Pozdrawiam.
  13. Cześć, niedawno zakupiłem a4 b6 1.6 LPG. Pozdrawiam i dziękuję za przyjęcie do grona.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...