
MuRaT
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
10 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O MuRaT

Informacje
-
Imię
Bartek
-
Miasto
Rzeszów
Auto
-
Model
A4 B8
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2008
-
Silnik
2.0 TDI
-
Kod silnika
CAGC
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
ON
-
Dzięki za sugestię! Pewnie tak też zrobię, i sprawdzę okolice wnęki bagażnika, żeby wyeliminować inne możliwe przyczyny takiego stanu.
-
Dzięki za uwagę Muskel1. Wody nigdy tam nie widziałem; również na modułach obecnych w tym miejscu nie dostrzegłem charakterystycznych śladów obecności wody, gdzie przecież moduł hamulca postojowego jest niemalże bezpośrednio zamocowany do podłogi tej wnęki, więc to raczej bezpośrednie zawilgocenie wiązki wynikające z kratki obecnej w tej wnęce i kierunku ujścia powietrza. Wiązka szła bezpośrednio pod tym ujściem, więc była bezpośrednio narażona na kontakt z atmosferą z zewnątrz oraz wszystko co mogło dostać się przez kratkę. Parę cm dalej już wszystko wyglądało w porządku. Dodatkowo wiązka szła w tym zagłębieniu, więc nawet w przypadku zalania, cała woda by się tam gromadziła, sprawiając, że złącze by pływało, co sprawia, że będę upierał się, że umiejscowienie tak nieszczelnego złącza mogłoby być odrobinę lepsze, albo samo złącze szczelniejsze. Oczywiście mając na uwadze jak to wyglądało po rozebraniu, będę przy okazji weekendu przyglądał się sytuacji bliżej, żeby w 100% wykluczyć to, że woda dostała się bezpośrednio w tamto miejsce.
-
Temat rozwiązany. 😮💨 @Tomnik, dzięki za poradę jak poradzić sobie ze skanem w moim przypadku! Ciągle nie pasował mi temat zapachu zawilgoconego miejsca z prawej wnęki bocznej bagażnika, więc jeszcze raz postanowiłem pójść tą drogą. Okazało się, że w Ingolstadt wpadli na genialny pomysł umiejscowienia zaciśniętych w tulejce trzech przewodów plusowych w zagłębieniu w bagażniku za mocowaniem bezpieczników i pod kratką wentylacyjną wnęki bocznej (8K0 819 161A). Przewody oryginalnie wchodzą do takiego gumowego czopka (foto) niezabezpieczonego niczym od dołu i tyle... to całe zabezpieczenie, więc nie dziwota, że po latach przebywania w tekstylnej owijce na gąbce wnęki, do tego pod kratką wentylacyjną, miedź się utleniła i przewody się rozpadły. Żeby to dostrzec trzeba zdemontować kratkę wentylacyjną. Patyna była widoczna już na owijce a dalej było wcale nie lepiej... Najgorsze było to, że początkowo objawy nie wskazywały na ten konkretny problem (ba nawet nie wiedziałem o istnieniu tego złącza w tak niefortunnym miejscu), gdyż zasilanie na części modułów było obecne, przekaźniki modułu komfortu świrowały, światła dzienne migały, radio raz wstawało raz padało, to samo oświetlenie wewnętrzne. Co tu dużo mówić... przewody zostały naprawione, poprowadzone górą z dala od wilgoci i wszystko na szczęście wróciło do normy 😊 Zdecydowałem też wrzucić do tej wnęki pochłaniacz wilgoci i regularnie go wymieniać... tak na wszelki wypadek.
-
Tyle udało mi się wyciągnąć:Log-326050km-BCM2.txt Przy czym: - J540 - bo moduł hamulca jest odpięty w bagażniku, - CP - pewnie dlatego, że próbując znaleźć problem nieopatrznie odpiąłem BCM2 na chwilę.
-
MuRaT obserwuje zawartość Montaż tempomatu w A4 B8 2007-2011 , Wymiana modułu BCM2 w Audi A4 B8 , Moduł komfortu, parktronik i hamulca w Audi A4 B8 zalany wodą i 2 innych
-
Cześć wszystkim! Chciałbym poruszyć temat, gdyż aktualnie mam ten sam problem co na filmiku użytkownika @B2rT z innego wątku (który wygląda już na nieodwiedzany dobrych parę lat) i nie mogę również na żadnym innym forum znaleźć pomocnych informacji. Winny okazał się przycisk do obsługi hamulca postojowego. Po jego wymianie wszystko wróciło do normy na parę tygodni. Jednakże ostatnio doszło do dziwnej sytuacji i aktualnie samochód stoi martwy. Otóż wracając z pracy, zaparkowałem w garażu, zaciągnąłem hamulec postojowy, i w momencie, kiedy nacisnąłem kluczyk, żeby zgasić auto, to Audi zaczęło wydawać wszystkie możliwe dźwięki towarzyszące pojawianiu się wskaźników błędów, a konsola zmieniła się w dyskotekę... Na próbę wyjąłem metalowy kluczyk z pilota i zamknąłem manualnie auto, wtedy wszystko zgasło. Przy otwarciu auta tą samą metodą, światła dzienne i konsola zaczynały włączać się i wyłączać, jak na załączonym filmiku. Co więcej kluczyka nie dało się wyjąć, ani też nie można odpalić samochodu lub nawet włączyć zapłonu. Działało tylko radio i oświetlenie wewnętrzne. Parę dni później po analizie tego co mogło się stać, wytypowałem: - akumulator - bezpieczniki - przekaźniki - stacyjka - moduł hamulca robiący jednak jakieś zwarcie - moduł komfortu BCM2 (8K0 907 064M) Gdy poszedłem sprawdzić temat, okazało się, że po otwarciu auta już nic nie miga, ale też ani radio ani oświetlenie już nie działają i nie reagują. Sam akumulator jest full (dodatkowo niecałe 3 lata temu wymieniany), moduł hamulca nie jest wilgotny ani zalany, a piny i złącza są w świetnym stanie. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w aucie. Przekaźniki przetestowałem na stole, czy w ogóle "klikają". Wymiana stacyjki na nową nie przyniosła żadnego efektu. Skanu niestety nie zrobię, bo pomimo, że diody interfejsu się świecą i VCDS wykrywa interfejs, to bez zapłonu CAN nie wstanie. Co wzbudziło moje lekkie przerażenie to, że zaraz po manualnym otwarciu drzwi przekaźniki wewnątrz modułu komfortu zaczęły przełączać się jak opętane bez ładu i składu z różną częstotliwością (dokładnie tak samo jak u @B2rT). To pozostawia mnie z przekonaniem, że winny jest moduł BCM2, choć nie mam pojęcia jak mógł ulec uszkodzeniu. Teraz pytanie: czy faktycznie idę dobrym tropem i objawy wskazują na uwalony moduł komfortu? Jak zabrać się do naprawy? Auto stoi w garażu podziemnym, laweta go stamtąd raczej nie wyciągnie w prosty sposób. Udało mi się puścić hamulec postojowy podając napięcie bezpośrednio na silniczki (oczywiście zabezpieczając obwód). Czy jest jakaś szansa, żeby uruchomić samochód na dojazd do ASO, celem zamontowania modułu komfortu (planuję zakup używki) i zdjęcia CP? A może jest ktoś z okolic Rzeszowa - Drabinianki, kto byłby w stanie podjechać rzucić okiem na ten temat albo zna kogoś, który by temat sprawdził i ewentualnie ogarnął? 🙏🏼🙏🏼 Bardzo proszę o wsparcie. Audi fail 2025.mp4
-
Moduł komfortu, parktronik i hamulca w Audi A4 B8 zalany wodą
MuRaT odpowiedział(a) na B2rT temat w Audi A4 B8
Cześć wszystkim! Chciałbym odgrzać temat, gdyż aktualnie mam ten sam problem co na filmiku @B2rT i nie mogę na żadnym forum znaleźć pomocnych informacji. Pokrótce opiszę swoją sytuację. Audi zaczęło gdzieś w lutym tego roku sypać błędem "Parking Brake Malfunction". Po analizie okazało się, że moduł hamulca jest w porządku (podejrzewałem zalanie gdyż po otwarciu pokrywy komory bocznej bagażnika dało się wyczuć zapach typowy dla zawilgoconego miejsca). Winny okazał się przycisk do obsługi hamulca postojowego. Po jego wymianie wszystko wróciło do normy na parę tygodni. Jednakże ostatnio doszło do dziwnej sytuacji i aktualnie samochód stoi martwy. Otóż wracając z pracy, zaparkowałem w garażu, zaciągnąłem hamulec postojowy, i w momencie, kiedy nacisnąłem kluczyk, żeby zgasić auto, to Audi zaczęło wydawać wszystkie możliwe dźwięki towarzyszące pojawianiu się wskaźników błędów, a konsola zmieniła się w dyskotekę... Na próbę wyjąłem metalowy kluczyk z pilota i zamknąłem manualnie auto, wtedy wszystko zgasło. Przy otwarciu auta tą samą metodą, światła dzienne i konsola zaczynały włączać się i wyłączać, jak na załączonym filmiku. Co więcej kluczyka nie dało się wyjąć, ani też nie można odpalić samochodu lub nawet włączyć zapłonu. Działało tylko radio i oświetlenie wewnętrzne. Parę dni później po analizie tego co mogło się stać, wytypowałem: - akumulator - bezpieczniki - przekaźniki - stacyjka - moduł hamulca robiący jednak jakieś zwarcie - moduł komfortu BCM2 (8K0 907 064M) Gdy poszedłem sprawdzić temat, okazało się, że po otwarciu auta już nic nie miga, ale też ani radio ani oświetlenie już nie działają i nie reagują. Sam akumulator jest full (dodatkowo niecałe 3 lata temu wymieniany), moduł hamulca nie jest wilgotny ani zalany, a piny i złącza są w świetnym stanie. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w aucie. Przekaźniki przetestowałem na stole, czy w ogóle "klikają". Wymiana stacyjki na nową nie przyniosła żadnego efektu. Skanu niestety nie zrobię, bo pomimo, że diody interfejsu się świecą i VCDS wykrywa interfejs, to bez zapłonu CAN nie wstanie. Co wzbudziło moje lekkie przerażenie to, że zaraz po manualnym otwarciu drzwi przekaźniki wewnątrz modułu komfortu zaczęły przełączać się jak opętane bez ładu i składu z różną częstotliwością (dokładnie tak samo jak u B2rT). To pozostawia mnie z przekonaniem, że winny jest moduł BCM2, choć nie mam pojęcia jak mógł ulec uszkodzeniu. Teraz pytanie: czy to faktycznie wskazuje na uwalony moduł komfortu i jak zabrać się do naprawy? Auto stoi w garażu podziemnym, żadna laweta go stamtąd raczej nie wyciągnie w prosty sposób. Udało mi się puścić hamulec postojowy podając napięcie bezpośrednio na silniczki (oczywiście zabezpieczając obwód). Czy jest jakaś szansa, żeby uruchomić samochód na dojazd do ASO, celem zamontowania modułu komfortu (planuję zakup używki) i zdjęcia CP? Może jest ktoś z okolic Rzeszowa - Drabinianki, kto byłby w stanie podjechać rzucić okiem na ten temat albo zna magika, który by to ogarnął? 🙏🏼🙏🏼 Bardzo proszę o wsparcie. Audi fail 2025.mp4 -
Tak jak w temacie - poszukuję rzetelnego mechanika na terenie Rzeszowa i okolic (+-40km), który wie co robi i nie leci w kulki. Do tej pory przerobiłem ze 4 serwisy i żadnego nie mógłbym z czystym sumieniem polecić. Aktualnie załamuję już ręce. ? Albo samochód wraca zrobiony byle jak albo nie jest w ogóle sprawdzany, przez co po kilku dniach z powrotem wraca na serwis (rekordowo 6 razy przy prostej wymianie tarcze tył + klocki --> ostatecznie polecany serwis poległ). Często gęsto się zdarzało, że nie dostałem też informacji o rzeczach, które powinny zostać zrobione mimo, że zawsze proszę o taką diagnostykę (i zawsze jestem gotów za to zapłacić), przez co nie ujechałem czasami 100km, kiedy trzeba było szukać serwisu bo coś było nie dokończone albo niewłaściwie zrobione. Na ten moment potrzebuję kogoś od: -regeneracji zawieszenia, -wymiany sprzęgła, -wymiany pompy wspomagania, -diagnostyki ogólnej samochodu. Liczę na waszą pomoc w tym temacie ?? bo jednak każdy z nas już trochę warsztatów przerobił i ma jakieś doświadczenie. ??
-
Chciałbym odświeżyć temat. Padł mi ostatnio EGR o tych samych numerach co koledze powyżej (03L 131 501 D). Po zakupie używki, która powinna wg. opisu pasować (numery nieokreślone, sprzedawca gwarantuje zgodność), ciągle wyrzuca stary błąd o usterce (P0403) i nie ma możliwości jego usunięcia. Adaptacja kończy się sukcesem, chociaż co dziwne podczas procedury zawór zaterkocze, ale nawet dobrze nie drgnie. I tu nasuwa się pytanie- czy to będzie wina samochodu, czy raczej część albo nie pasuje, albo jest jednak wadliwa? Dodam, że sprawdzenie EGR w VCDS (w NASTAWY PODSTAWOWE) również kończy się pomyślnie, jednakże testy już są przerywane ze względów bezpieczeństwa. Proszę was o wsparcie, Szanowne Grono, bo już nie mam pomysłu i kończą mi się nerwy.
-
Czyli ta taśma z numerami: 8K0953568Q nie ma szans, że podejdzie ?
-
Sprawdzałem po VIN, ale coś widocznie źle pokazało, bo rozpiąłem dzisiaj obudowę i taśma jest z literką D na końcu. Numery przełącznika: 8K0 953 502 BF Numer taśmy: 8K0 953 568 D Odpowiadając na pytanie odnośnie ACC i innych systemów, to nie mam żadnego z wymienionych. Nie mam również multifunkcyjnej kierownicy, FIS'a, tempomatu, kompletnie nic.
-
Witam, zastanawiam się nad zmianą manetek na takie z przełącznikiem do FIS'a i tempomatem. W związku z tym szukam porady. Jeżeli mam u siebie przełącznik o numerach 8K0953502BF wraz z taśmą o numerach 8K0953568G, to czy podejdą mi manetki z taśmą od polifta o numerach: taśma- 8K0953568Q, manetki-4G8953502AD ? Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi !
-
Cześć wszystkim, jestem Bartek i swoje Audi A4 B8 użytkuje już od ponad 3 lat Postanowiłem dołączyć na forum, żeby poszerzać swoją wiedzę na temat tego modelu oraz dzielić się tą którą już posiadam.