Skocz do zawartości

bert9

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O bert9

Informacje

  • Imię
    Bartosz
  • Miasto
    LLB

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2002
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    BFB
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia bert9

0

Reputacja

  1. Dzięki za radę prawdę mówiąc jakbym miał obstawiać to właśnie na pierwszy ogień poszła by rozregulowana sztanga. Jaki jest najłatwiejszy sposób żeby to zrobić? Szukając jakiegoś rozwiązania mojego problemu natrafiłem na jedną metodę że można to zrobić od góry po wyjęciu puchy filtra bez ruszania wydechu i turbo ale podobno jest to opcja trochę na ślepo i na drugą metodę gdzie rozkręca się turbo i kata oraz tą opaskę za złączką elastyczną i wyciąga tą część wydechu górą ale tutaj znowu problemem mogą być zapieczone nakrętki których nie idzie ruszyć po 20 latach
  2. Na wstępie chciałbym przeprosić za odkopanie tematu Wracam z dawką nowych informacji co zostało zrobione a co dalej nie rozwiązałem. Tak jak zalecił cysiek sprawdziłem szczelność dolotu. Okazało się że DVka była jeszcze z 2002 roku i nadawała się tylko na śmietnik, czujnik temperatury w kolektorze miał zużyty oring który wymieniłem oraz kilka zaworków zwrotnych nie było szczelnych (wyszło tak że do wymiany poszło wszystkie 5 ). Poza tym przy ciśnieniu ponad 1 bar nie było słychać absolutnie nic oprócz bulgotania oleju. Przy wymianie DVki wleciała też nowa przepływka Bosch'a. Zrobiłem ponownie komplet logów i sytuacja się poprawiła znacząco ale chyba dalej coś trapi to 1.8t... Logi po zrobieniu wyżej wymienionych tematów: Grupa 002, 031, 033 TuneZilla Log Viewer LOG.TUNEZILLA.COM Grupa 003, 020 TuneZilla Log Viewer LOG.TUNEZILLA.COM Grupa 115, 118 TuneZilla Log Viewer LOG.TUNEZILLA.COM Grupa 115, 118 (odpięty n75) TuneZilla Log Viewer LOG.TUNEZILLA.COM Logów LPG nie wrzucam bo wszystkie są dokładnie takie same jak Pb. Dodam tylko ze w grupie 032 korekty idle to 0,8% a partial -3,9%. Wydaje mi się że z grupami 002, 003, 020, 031, 033 jest wszystko jak najbardziej okej. Zastanawiam się co może być przyczyną tego że aktualne doładowanie nie może dobić do zadanego w prawie całym zakresie obrotów. DVka sprawdzana na palec i działa. Jedynie co mnie zainteresowało to fakt ze dmuchając w stronę od turbo lub od TIPa to normalnie puszczała powietrze. Gdzieś kiedyś przeczytałem, że DV podobno dopiero się uszczelnia w pełni, jak dostanie ciśnienia w cienki króciec. N75 i N249 maja oporność w normie zarówno na zimno jak i ciepło, ładnie cykają w output teście. Uszkodzone mechanicznie? Zapchany kat? W teście vcds'em pokazuje, że niby okej chociaż ten test wydaje się mało wiarygodny... Coś związanego z gruszką od WG, sztangą czy też samym WG? Popękane żeliwo? Z odpiętym n75 osiąga 0,24 bar i potem jeszcze spada, a czytałem że powinno być 0,3-0,35. Słyszałem, że można jeszcze sprawdzić turbo odpinając wężyk z gruszki WG żeby sprawdzić szczelność WG ale prawdę mówiąc boję się że przekręce turbo Turbo nigdy nie było ruszane, dalej ma ori tabliczkę, przy wymianie DV, zrzuciłem TIPa z turbo i luzy były wyczuwalne ale małe, oleju nie ubywa. IMG 20210812 233751 — Postimages POSTIMG.CC Proszę o pomoc, chciałbym na wiosnę pogonić autko na program i do tego czasu chciałbym ogarnąć autko na 101%
  3. Jak podmieniałem przepływkę to popatrzyłem na TIPa, wszystkie wężyki idące do niego, wąż z icka do przepustnicy i nie wydawało mi się żeby były jakieś nieszczelności Chciałem przy okazji zrobić test dolotu ale nie za bardzo wiedziałem jak się za to zabrać tak żeby nic nie uszkodzić
  4. Witam, mam kilka pytań odnośnie tych logów http://vaglogi.pl/log-002_031_71ZVo.html http://vaglogi.pl/log-002_033_2EC2j.html http://vaglogi.pl/log-003_020_1J50I.html http://vaglogi.pl/log-115_118_7w3aWbd.html 1. Nie wiem jak interpretować Ignition Timing Angle. Czy takie wartości są normalne? 2. Wydaje mi się że turbo wstaje dosyć późno. BFB tak ma? 3. Czy n75 pracuje poprawnie? W po malym przeładowaniu w okolicach 2,5-2,7k rpm, aktualny boost jest niższy niż zadany 4. Oprócz tego na logu widać że po odpuszczeniu gazu ciśnienie rośnie co wskazywało by na padnięte DV ale podczas jazdy nie słychać ani "źrebaka" ani nie czuć tego w żaden sposób 5. Odnośnie niskiego przepływu to już pracuję nad tym, dzisiaj podmieniłem przepływkę na ori bosch'a z zdrowego 1.8t AWT (pokazywał 130g/s) Niestety w moim BFB przepływka zmierzyła tylko 123g/s ale za to z korektami 4-7% Proszę o pomoc, chciałbym doprowadzić mój silnik do pełni sprawności
  5. Witajcie, Jestem z okolic Lubartowa (woj.lubelskie), jeżdżę a4 b6. Forum czytam już od dobrego roku ale dopiero ostatnio postanowiłem założyć konto
×
×
  • Dodaj nową pozycję...