Skocz do zawartości

trejk

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O trejk

Informacje

  • Imię
    Dawid
  • Miasto
    Małopolska

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Kombi
  • Rok produkcji
    2003
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia trejk

0

Reputacja

  1. Witam, przychodzę z prośbą o sugestie gdzie może leżeć problem przy dużym poborze oleju. Mam Audi Q5 2012 (już z adblue), 177 km, CGLC, Diesel od maja i dotychczas obserwowałem sytuacje. Auto kupione z przebiegiem 178k, a obecnie ma 184k. W sumie wlałem już ~3,7 litra oleju 5W30. Średnia pozwala wyliczyć, że zużycie to około 600 ml na 1000 km. Auto chodzi jak trzeba, posiada moc, silnik pracuje równo. Z dodatkowych obserwacji wynika, że szybciej ubywa tego oleju na trasie przy prędkości 140 - 160 km/h. Planuje wybrać się w styczniu do mechanika i ustalić diagnozę, ale chciałbym wcześniej zasięgnąć języka, bo sam jestem amatorem w mechanicznych sprawach.
  2. trejk

    Audi Q5 - Problemy

    Aktualizuje temat po dłuższym czasie, aby dać odpowiedź co było nie tak. Zapchany DPF był problemem. Po jego czyszczeniu wentylatory ustały, problem z trybem awaryjnym ustąpił, wypalanie filtra występuje w normalnych warunkach co kilkaset kilometrów. Po interwale 1000 km byłem ponownie na diagnozie DPF, aby sprawdzić czy się za szybko znowu nie zapycha, ale ku mojemu zdziwieniu wyniki wyszły bardzo dobrze (nie mam ich ze sobą, a chętnie bym tu wrzucił). Jedyne co jeszcze nie daje mi spokoju to ubywający olej. Tak na oko ubywa mi go z 400 ml na 1000 km. Słyszałem, że te silniki do roku 2014 miały z tym problemy, ale to bardziej w okolicach 200 ml / 1000 km. Nie wiem gdzie ten olej miałby się podziewać skoro nie syfi DPF a go ubywa.
  3. trejk

    Audi Q5 - Problemy

    Przebieg to 182k. Wartości DPF nie znam. Jak dostanę coś w ręce do mechanika to się tym podzielę. Pytanie dodatkowe, o co dokładnie poprosić osobę diagnozującą?
  4. trejk

    Audi Q5 - Problemy

    Witam, posiadam Audi Q5 z rocznika 2012 (Szwed modelowo 2013 - Posiada już AdBlue), Quattro, S-tronic, Diesel 2.0 177km. Auto oddane już do mechanika w celu postawienia diagnozy, ale sam próbuje zaczerpnąć języka, ponieważ usłyszałem już jedną diagnozę na zasadzie "tu potrzebny remont silnika". 1. Wentylatory od chłodnicy załączają się bardzo szybko i długo chodzą. Np. zrobię trasę do sklepu (2km), temp. 70~ stopnii a wentylatory chodzą po zgaszeniu auta jeszcze z 5 min. 2. Robiłem trasę ok. 1300 km podczas której 2 razy pokazała się kontrolka od DPF (wypalanie) i nie chciała zniknąć. Paliła się za każdym razem po ok. 2 godziny aż do momentu wyłączenia silnika (musiałem zajechać na stacje) 3. Podczas w/w trasy zaobserwowałem, że zjadło mi ok. 1 litr oleju. 4. Ostatnio na trasie 200 km, zapalił się DPF i ku mojemu zdumieniu zniknął po 20 min, ale zaraz po tym dostałem informacje "Niskie ciśnienie oleju, wyłącz silnik". Odpaliłem auto ponownie i ruszyłem dalej, ale ujechałem z 5 km na autostradzie i zaczęła mrugać kontrola od świec żarowych, odcięło mi pedał gazu i jak zajechałem na pobocze to pokazało się to samo ostrzeżenie "Niskie ciśnienie oleju, wyłącz silnik". Musiałem dojechać to spróbowałem odpalić ponownie, ale tym razem poruszałem się wolniej (ok. 100km/h autostradą) i dojechałem bez problemu. Za wszelkie sugestie z góry dziękuję. PS. W 4 przypadku sprawdzałem poziom oleju z poziomu komputera (nie ma fizycznego bagnetu) to stan pokazywało na maksa.
  5. trejk

    Wybór auta ~60k

    A co nie tak z mercem?
  6. trejk

    Wybór auta ~60k

    Bardziej miasto, sporadyczne wyjazdy w wakacje Nie lubię z wyglądu Sedanów i Kombi dlatego chce uciec w hatch'a albo suva
  7. trejk

    Wybór auta ~60k

    Fakt, Q5 przeglądałem z początku a później skupiałem uwagę na A3, Klasa A i trochę poleciałem z tym rocznikiem. W Q5 to raczej od 2010
  8. trejk

    Wybór auta ~60k

    Witam, chciałem zapytać o luźne opinie forumowiczów w sprawie kliku modeli samochodów za którymi ostatnio się rozglądam. Audi Q3, Q5, A3 (Hatch w S-line i Limusine), Mercedes Klasa A, GLA Wszystkie podane powyżej modele to z roku 2014 - 2017 maks w tej cenie. Jeżeli ktoś mógłby podzielić się zdaniem na temat w/w modeli to będę wdzięczny, ewentualnie inne sugestie. Osobiście najbardziej nastawiony jestem na A klasę, ale z obserwacji wynika, że musiałbym się zadowolić 122KM w benzynie i napędem na przód, a z początku nastawiałem się na 4x4 i coś powyżej 150 KM
  9. trejk

    Zaślepki do felg

    Witam, zgubiłem ostatnio jedną zaślepkę i próbuje namierzyć jakąś aukcję, gdzie mógłbym zamówić nowe/używane. Ktoś rozpoznaje te felgi?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...