Skocz do zawartości

jawalski

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O jawalski

Informacje

  • Imię
    Jan
  • Miasto
    Bielsko-Biała

Auto

  • Model
    A4 B9
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2017
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    DETA
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia jawalski

2

Reputacja

  1. jawalski

    Błąd 34397

    Witam Może ktoś wie co to J492 elektronika napędu na 4 kola, sprawdzanie oprogramowania 0022 elektronika napędu na 4 koła 34397 U030000 sterownik oprogramowania niekompatybilne (01101101 aktywne/statyczne) Co to jest, jak naprawić. Wcześniej nie było. Wymieniany był olej w sprzęgle międzyosiowym.
  2. Witam Od niedawna posiadam B9, problemem jest zdefiniowanie trasy. Po zaznaczeniu : omijaj autostrady, omijaj drogi płatne następuje obliczanie trasy po czym mam komunikat: "trasa zawiera odcinki płatne". Wersja map nie najnowsza, ale widać, że drogi bezpłatne navi audi widzi, ale mimo to ciągnie na autostradę. Co robię nie tak? Co jest skopane w navi? Pozdrawiam
  3. Problem rozwiązany. Okazało się, że Audi zna temat (znajomy z serwisu mi pomógł). Powodem odgłosów dochodzących z tyłu nie jest dyfer, ale stary, nie wymieniany olej w sprzęgle wielotarczkowym. Wg instrukcji nie wymienia się go. Zrobiłem dwukrotną wymianę oleju w tym sprzęgle (wchodzi 0,5 l) i zalany został po raz trzeci. Pierwsze zlanie - olej czarny, po pierwszej wymianie bursztynowy, po drugiej praktycznie jak nowy. Trzecie zalanie i po problemach. Napęd nie tłucze, nie chrobocze, chodzi cicho jak należy. Należy jeszcze wykonać adaptację sterownika do nowego oleju. Da się wymienić nie odkręcając wału. Może się komuś przyda ten post.
  4. Od razu powiem że nie ja to robiłem. Pojadę do tego warsztatu, ale nie wiem jak zweryfikować ową podporę. Czy kolejny raz odkręcić wał, czy będzie tam jakiś luz, co tam sprawdzić i czy da się to zrobić ręką. Generalnie jak stwierdzić lub wykluczyć uszkodzenie.
  5. Chwilę trwało zanim pomyślałem. Miałem usterkę - haczący na lewarku 2 bieg, źle wchodził. Diagnoza - do wymiany element plastikowy w którym osadzony jest lewarek. Aby to wymienić (a można tylko od dołu) trzeba było opuścić wał - odkręcic i przykręcić. Czy taki zabieg mógł spowodować moje kłopoty. Gdzie przy takiej robocie można popełnić błąd? Pozdrawiam
  6. Dziękuję za odpowiedź. Jeśli dobrze zrozumiałem to wał z podporą odpowiedzialny jest za efekty jakby uderzania podczas dynamicznego przyspieszania ? Czy gruchotanie podczas ruszania na skręconych kołach to też wał?
  7. A i jeszcze jedno pytanie : do tylnego mostu podpięta jest wtyczka (elektryczna) , co to jest, co to robi, jakiś czujnik???
  8. witam miałem podobnie z biegiem nr 2, wyglądało jakby haczył (w sensie lewarka), patrząc z kanału wybierak w skrzyni wchodził za głęboko. Okazało się że uszkodzony jest plastikowy element montowany od spodu auta w którym chodzi lewarek. Usterka znana w serwisie audi, ale niepodlegająca akcji serwisowej. Niestety koszt plastiku 500 pln, ale po wymianie problem był rozwiązany.
  9. Witam Pacjent audi a4 b9 avant 2,0tdi 190ps quattro. Przebieg 150kkm. Problem : hałas, a właściwie stuki z tylnego mostu podczas ruszania przy skręconych kołach. Objawiło się to ostatnio, a efekt się pogłębia. Na początku przy skręcie było słychać dźwięk przypominający jazdę na wyząbkowanych oponach co zostało uznane jako normalne dla quattro, na wprost była cisza. Później doszły stuki, coś jakby przeskakująca zębatka. Wróciłem z urlopu przejeżdżając ok. 3,5kkm, więc zębatki po takim tripie pewnie bym ukręcił. Dodatkowo ostatnio podczas dynamicznego przyspieszania na wprost dochodzą dźwięki (dół auta, mniej więcej środek) jakby któraś poduszka nie trzymała - głuche uderzenia. Przy jeździe ze stałą prędkością cisza. Poduszki nie wylane, po obejrzeniu na kanale wydają się być w porządku. Myślałem jeszcze o łączniku elastycznym wału - nie wiem czy to dobry trop. Proszę o pomoc w sensie procedury postępowania, czyli od czego zacząć, co po kolei eliminować i w jaki sposób. Czy odkręcenie wału na tył i próby jazdy jak ośką ma sens. To moje pierwsze 4x4 i kompletnie nie wiem jak zacząć diagnozować mój problem ( który w mojej opinii jest mechaniczny). Będę wdzięczny za wszelkie sugestie lub polecenie warsztatu ogarniętego w napędzie quattro. Pozdrawiam
  10. Pozdrowienia z południa Polski. Posiadam od niedawna diesla B9 avant w quattro, wcześniej ośka B8.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...