Skocz do zawartości

Ununnil

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

O Ununnil

Informacje

  • Imię
    Krzysztof
  • Miasto
    Pruszków

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2011
  • Silnik
    2.0 TFSI
  • Kod silnika
    CDNC
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Bardziej martwię się tymi wibracjami/przeskakiwaniem przy skręcaniu niż dźwiękiem. Amorki i tak będę chciał zmienić na bilsteny żeby auto było twardsze to poleci cały komplet z łożyskami. Zastanawiam się tylko co może powodować te dziwne objawy przy skręcaniu podczas jazdy.
  2. Zrobiłem test i dokręciłem bardzo mocno/na max możliwości górne wahacze i wibracje były gigantyczne podczas skręcania, odpuściłem nakrętki i są o wiele mniejsze. Zastanawiam się czy to nie jest powiązane. Co do osłon to są całe, obrócić się ich nie dało bo przy wymianie wahaczy sprawdzałem.
  3. Cześć, wymieniany miałem wahacz prosty na obydwu kołach i tuleje wahacza górnego. Prosty wahacz skręcony poprawnym momentem, pod zwrotnice podstawiłem podnośnik i obciążyłem zawieszenie - dopiero dokręcałem. Podczas jazdy powyżej 65-70km/h przy delikatnym skręcie jak wracam kierownicą do pozycji „0” czuję i nawet widzę że kierownica wraca takim „ząbkowym” ruchem, jakby delikatnie drgała i wracała, gdy jadę wolniej to nie występuje. Miałem problem z dokręceniem górnych wahaczy z odpowiednim momentem bo nie mam specjalnej nasadki/przedłużki żeby się dostać ale chyba się zaopatrzę w coś (jak macie jakieś podpowiedzi jak to dokręcić to proszę o poradę). Prosty dokręciłem zgodnie ze sztuką, górne „na oko” nie za mocno żeby kierownica dało się kręcić i nie było oporów/nie zerwało tulei. Auta nie znosi, kierownica nie jest jakoś mega sztywna, nie drga przy większych Czy przy montażu mogłem coś zepsuć? Musze zrobić zbieżność? Nie zmieniałem położenia końcówek drążka. Dodam, że stojąc w miejscu słyszę jakby szuranie/skrzypienie i podejrzewam, że mocowanie amorka też będzie w niedalekiej przyszłości do wymiany albo nawet ono powoduje ten efekt przeskoku czy mogę się mylić?
  4. Sorki za odkop, znalazłeś rozpiskę z jaka siłą dokręcać tylne zawieszenie?
  5. @Dev, a do mnie ile oleju potrzebuje do dyfra przód/skrzyni/dyfra tył? Dzięki z gory WAUZZZ8K0BA177343
  6. Jeszcze jedno pytanko, Auto jest po programie (silnik i skrzynia) czy jadąc do zakładu na adaptacje ODISem nie zdejmą mi chipa tcu i ewentualnie ecu?
  7. Cholerka, Tak, po "naprawie" pojawiły się takie objawy. Oprócz tego "laga" przy ruszaniu do przodu, czasem zauważam stukniecie przy zatrzymywaniu się, skrzynia zamiast powolutku i płynnie ruszać czasem ospale reaguje na gaz jakby działał dopiero od połowy a czasem wystrzeliwuje jak z procy. Na zimnym oleju skrzyni zauważyłem, że lag jest znacznie wyraźniejszy i wręcz mam lekki uślizgi wciskając gaz. Czy znasz/jest ktoś z forum kto wykonuje takie zabiegi? *Zapomniałem dopisać, że mechatronike też regenerowałem (zaworki, kable na poliftowe itd).
  8. Witam, czy jestem w stanie samodzielnie przeprowadzić adaptację skrzyni dl501 klonem vcds? Objawy to: - powolne ruszanie po wrzuceniu D (auty myśli czy ruszyć czy nie), przy wrzuceniu wstecznego rusza natychmiast - stosunkowa mała siła z którą auto rusza/pełza po puszczeniu hamulca Widziałem filmik na którym po akcji serwisowej chłopakowi tak samo zachowywało się auto. Wydaje mi się, że po wymianie sprzęgieł i oleju + filtrów nie została wykonana poprawnie adaptacja ślizgania sprzęgieł i nowych odległości.
  9. Hej, czy do wersji s-line/s4 szły inne tuleje zawieszenie niż do "standardowych" wersji a4? Niedługo będę zabierał się za robienie tulei w przednich wahaczach i chciałbym zakupić dobre
  10. Trochę odkopuje ale nadal drgania czuję mniej lub bardziej ewentualnie na np. butelce z piciem widzę jak "pracuje" samochód. Zauważyłem, że im cieplej tym lepiej auto się zachowuje. Oddałem auto do sprawdzenia mechanikom i powiedzieli, że zawieszenie jest w dobrym stanie a drżenie może pochodzić z maglownicy. I tu chciałbym się dopytać czy jest to możliwe żeby wibracje dochodziły z maglownicy? Nie słyszę żadnych niepokojących dźwięków/pisków/szumów, płyn do wspomagania mam w zbiorniczku i nawet nie jest jakiś mega brudny. Ewentualnie czuje przy skręcaniu delikatny opór lub takie "ząbkowe" przeskakiwanie kierownicy. Wcześniej nie było tego problemu, zakupiłem alufelgi z oponami (inny zestaw) miałem mega duże wibracje i przejeździłem na nim może z 1200 km. Zmieniłem na zimowe - nie czułem wibracji lub były tak małe, że nie zauważyłem. Oddałem ori rotory na pełną regenerację (hunter pokazuje że alu jest proste), nowe opony i wibracje są. Delikatne ale są (widzę jak rusza się zagłówek fotela pasażera, płyn w butelce się trzęsie albo ucho torby sportowej/torba z zakupami wpada w rezonans). Mogą to być końcówki drążka czy szykować się na regenerację magla? Jest to przedliftowe audi a4 b8
  11. Cześć, Oddałem oryginalne rotory na regenerację - prostowanie, malowanie itd więc nie biorę ich pod uwagę. Kupiłem komplet nowych opon pirelli p zero 255/35 r19 i wyważyłem z testem drogowym. Przednie koła bicie według huntera 5 i 15N, tył 25 i 60N. Tu pojawia się problem, kiedy rano wyjadę samochodem czuję wibracje na budzie i delikatnie na kierownicy. Przy skręcaniu delikatnie jakby podczas zmiany pasa na autostradzie czuję takie "przeskakiwanie" kierownicy a nie płynną pracę. Dosłownie gdy opony odrobinę się zagrzeją wibracje znikają. Jak wyjadę zimnym autem po nocy z domu i po 1km wskoczę na drogę szybkiego ruchu to do ~100km/h czuję wibracje i im szybciej jadę tym mniej są odczuwalne. Ciśnienie z przodu 2,6 tył 2,4 bar. Hamulce w zeszłym roku robione z tyłu, przód 3 lata temu. Na przeglądzie diagnosta powiedział, że powinienem sprawdzić wahacze górne bo czuje delikatny luz, tuleje w bananach podobno są ok ale to tyle co mógł powiedzieć bez podnoszenia auta. Zbieżność i geometria robiona 2 lata temu ale zastanawiam się czy nie zajechać jeszcze raz. Nie mam dystansów, skrzynia s-tronic. Czy da się jakoś sprawdzić przeguby? Tylko to mi już przychodzi do głowy a nie mam zamiaru jeździć samochodem i czuć wibracje. Na zimowych 17" nie czułem żadnych wibracji.
  12. Cześć, Od dwóch dni mam taki problem: po odpaleniu samochodu jadę spokojnie, auto ładnie zmienia biegi z 1 na 2 z 2 na 3 i przy rozpędzaniu się nagle następują zmiany biegów wbija 4,5,6 i 7 bieg w ciągu kilku sekund przy niskiej prędkości. Oczywiście po dodaniu gazu auto bez problemu redukuje na 3 albo 4 bieg. Od jakiegoś miesiąca auta używam praktycznie w 100% w mieście i nie robiłem nim żadnych tras. Nie wyrzuca żadnego błędu, zauważyłem też delikatne i dosyć ciche postukiwania po odpaleniu zimnego auta w pozycji P selekcjonera biegów (stuka bardziej od strony pasażera jak przyłożę ucho). Mogą to być objawy kończących się sprzęgieł, dwumasy albo padającej mechatroniki? Olej w s-tronicu wymieniałem jakieś 6 tyś kilometrów temu.
  13. Ununnil

    Felgi et30

    Witam, czy alufelga et30 8,5j wraz z oponą 255/35 r19 w a4 b8 avant wejdzie? Czy będzie coś wystawać
  14. Cześć, Po zimie pojawiło się u mnie ostre stukanie z przodu z lewej strony i występuje ono tylko na nierównościach takich jak np. nalewki na asfalcie, kocie łby i wczoraj samemu spowodowałem wydobycie się tego dźwięku przy bardzo mocnym zahamowaniu (wtedy występuje pojedynczy stuk). Słysze je tylko w zakresie 10-25km/h później znikają. Wymieniłem łączniki stabilizatora bo dosłownie taki dźwięk dochodził jakby były rozjechane ale nadal stuka. Wczoraj mechanicy przejrzeli całe auto i nie maja żadnych zastrzeżeń co do zawiasu tak samo koleś z skp. W internecie jak porównywałem dźwięki stukania z a4b8 i a6c7 to właśnie winowajcami były te łączniki ewentualnie tuleja banana ale moja jest w dobrym stanie. Spotkał się kiedyś ktoś z takim problemem? Myślałem, że ewentualnie amorki stukają ale mechanicy oraz pracownik skp odrzucili ten pomysł. Myślę żeby zajrzeć jeszcze do gum/tulej stabilizatora w przyszłym tygodniu i je wymienić. Pomysły się kończą a rozwiązania nie ma. Jak będę jechał autem to nagram dźwięk bo wiem, że bez filmu nie ma o co się zaczepić.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...