Skocz do zawartości

Paweł A4

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Paweł A4

Informacje

  • Imię
    Paweł
  • Miasto
    WPI

Auto

  • Model
    A4 B8 Allroad
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2015
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CNHA
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. No dobra fachowce zapamiętajcie na przyszłość, że opisane przeze mnie problemy z wypalaniem DPF są winą czujnika temperatury spalin przed turbiną. Żadnych błędów tego czujnika nie było, teoretycznie działał dobrze ! Założyłem używany, bez żadnej adaptacji i stał się cud, DPF wypala się jak nowy nawet na postoju. Problem rozwiązany :-)
  2. W moim przypadku Wojtku obroty nie mają mniejsze znaczenie, z tego co widzę to głównie obciążenie powoduje wypalanie, mogę jechać 140km/h na 5 biegu i się nie będzie wypalał, ale jak wciskam gaz to zaczyna się wypalać poniżej 2000 obrotów ale kończy się wypalanie jak przestaje przyspieszać. Odnośnie temperatury to DPF input podczas aktywnego wypalania i normalnej jazdy jest około 400*C a DPF output 350*C. Żeby osiągnąć temperatury ponad 500*C to tak jak wcześnie wspominałem prędkość musi być znacznie większa niż autostradowa. W korku czy na postoju obie temperatury spadają o około 100*C. Dzisiaj zrobiłem test na odpiętym EGR i nie było żadnej różnicy, w drodze do pracy w 20 min / 20km Scoot mass spadł z 19,35g do 18,80g. Zaglądałem też do EGRa kamerką i według mnie wygląda on dobrze. Następny do wymiany pójdzie czujnik przed turbo, udało mi się go zlokalizować, jest pod turbiną od strony kolektora (to chyba ten :-) ).
  3. Od ostatniego posta minęło trochę czasu, w którym dużych postępów w diagnozie nie poczyniłem ale mam kilka nowych obserwacji. Udało mi się sprawdzić czujniki temperatury przed (4G0 906 088 J) i za (4G0 906 088 R) katalizatorem, po podłączeniu miernika i podgrzaniu czujnika zwiększa się oporność, oba reagują identycznie ale gdzieś na YT widziałem, że oporność spada po podgrzaniu a nie rośnie ?!? Wymieniona została przepływka na nową ori Bosch, stara nie sypała błędami ale po jej czyszczeniu przez jakiś czas miałem wrażenie, że lepiej działa wypalanie pasywne w trakcie jazdy lecz po jakimś czasie znów działało gorzej więc postanowiłem ją wymienić. Gdzieś na forum czytałem, że jak mi spalanie chwilowe przy przyspieszaniu pokazuje 40L/100km to jest to oznaka uszkodzonej przepływki, na nowej są takie same wskazania. Aktywne wypalanie DPF niestety bez zmian, wypala się tylko przy mocnym wciśnięciu gazu i dużych prędkościach a mandaty teraz wzrosły więc mobilizuje mnie to do rozwiązania tego problemu :-) Czy u Was DPF podczas wypalania aktywnego wypala się na niskich obrotach ? U mnie jak jadę powoli (poniżej 140km/h) albo się zatrzymam, obroty są co prawda na 1000 ale w VAG DPF widać, że DPF się nie wypala, poziom sadzy zamiast spadać to wzrasta i temperatura przed i za DPF spada. Podobno jest też czujnik temperatury przed turbo, który może powodować podobne problemy ale nie mogę go namierzyć, czy wie ktoś gdzie on się znajduje albo ma dostęp do schematu, na którym będzie widoczny ?
  4. Niestety nie ma opcji aby odłączyć wtyczkę, nie da się ręki wsadzić, nawet nie widać tej wtyczki od góry. Jakieś inne pomysły ?
  5. Zbyszek w poście "Błąd p2002" jest filmik z instrukcją jak zdiagnozować EGR i zapchaną chłodnicę, będę musiał też u siebie taki test zrobić. Próbuje link wstawić ale się nie pojawia
  6. Jeżeli uda mi się tam rękę wsadzić i dostać się do kostki to spróbuję. Czy jak odłączę silniczek to mogę tak jeździć dłuższy czas, nic się złego nie wydarzy ? Jeżeli będzie trzeba coś rozbierać żeby się dostać do kostki to może minąć trochę czasu aż będę miał znowu chwile żeby się tam dostać i podłączyć z powrotem.
  7. Wszystko się zgadza, mówimy o tym samym. Zawór niskiego ciśnienia jest przykręcony do chłodnicy jak na tym zdjęciu: I pytanie czy ten magik na prawdę to wyciągnął od góry :-) na tym filmie widać w minucie 12:20 ten zawór.
  8. Dzięki Muskel, czyli będę szukał problemu w EGR. Mam już kupioną chłodnicę i gratis przyszła z przykręconym EGR (oryginał), stan jak nowy zero nagaru, a cena uwaga...16 zł na allegro Gość ma jeszcze w tej cenie więc jak ktoś zainteresowany to mogę podesłać linka. Czy wiecie, czy w moim silniku da się dostać do EGR i chłodnicy od góry ? Widziałem dwa filmiki na YT i na jednym gość odkręcał od spodu półoś i wydech żeby wymienić chłodnicę a na drugim filmie niby tylko od góry. Pomijam, że tak czy inaczej jest z tym w tym silniku strasznie duże roboty ale jak mi się będzie bardzo nudzić to może bym spróbował się do tego dobrać, jeżeli da się bez kanału / podnośnika. Tu gość niby tylko od góry wyciąga chłodnicę: https://youtu.be/tdGLALRM5SI
  9. Końcówki wydechu są czarne, nie ma w nich jakiegoś grubego osadu ale są okopcone. Dziś rano zwróciłem uwagę na różnicę ciśnień. Pierwszy screen na nie rozgrzanym silniku po przejechaniu 2km, drugi po przejechaniu 20km. z tego co czytam na forum ciśnienie jest chyba OK...
  10. Cześć, To mój pierwszy post, w dziale powitań już opisałem swoją historię :-) Mam prośbę o poradę bo nie wiem od czego zacząć diagnozę mojego problemu. Pacjent to A4 B8 2.0 TDI 190KM adblue 2015r. 160 tyś km. Auto kupiłem 3 tygodnie temu i zaobserwowałem problem z wypalaniem DPF, nie wypala się przy normalnej codziennej jeździe 50% miasto 50% trasa z prędkością 120km/h. Wypalanie się uruchamia, obroty wzrastają do ok. 1000 na postoju ale Soot Mass Calc. w VAG DPF nie spada a w trakcie wypalania pojawia się błąd p2002. Po kilku takich nieudanych próbach zapala się kontrolka DPF. Soot Mass spada dopiero przy ostrej jeździe kiedy temperatura DPF Input / Output GAS przekroczy 400 stopni. Najlepsze efekty wypalania uzyskuje na autostradzie ale "takiej niemieckiej" przy prędkości od 160km/h. Wypalanie przy 120 km/h na 5 biegu przynosi słabe rezultaty, Soot Mass spada ale bardzo powoli. Generalnie najszybciej spada jak jest pedał wciśnięty do deski, wtedy temperatura na DPF jest ponad 700 stopni. Dzisiaj udało mi się wypalić DPF od 21g Soot Mass do 5,5g w jakieś 25 min (przy prędkości odpowiadającej spalaniu 10L/100km) i wypalanie się zakończyło ale błąd p2002 się zapalił, załączam screen po skończonym wypalaniu. Dodam, że przebiegi pomiędzy wypalaniem w przypadku codziennej spokojnej jazdy to ok. 350km ale to wychodzi, że raz w tygodniu musze jechać na trasę i wypalać DPF a to trochę uciążliwe. No i teraz pytanie od czego zacząć żeby nie wpakować się w duże koszty i nie wymieniać pół samochodu :-) - Czy to zapchany DPF, czy przy temperaturze około 300 stopni powinien się normalnie wypalić jak się uruchomi automatycznie procedura ? - Czy to zapchana chłodnica EGR nie pozwala na szybkie wypalanie ? - Czy może jest problem z jakimś czujnikiem, za mało dawkuje paliwa i DPF nie uzyskuje odpowiedniej temperatury żeby się wypalić ? - Czy wypalanie serwisowe coś pomoże czy raczej to nie ma sensu ? - Zauważyłem, że mam lekko pękniętą obudowę filtra powietrza, nie jest to dziura tylko pęknięcie ale pewnie minimalnie ciągnie lewe powietrze ale czy to może być przyczyną, ludzie jeżdżą bez obudowy z filtrem na wierzchu... ? Będę wdzięczny za wszystkie rady, które naprowadzą mnie na przyczynę problemu.
  11. Cześć, Przeglądając Internet i różne fora A4-klub wydaje mi się najciekawsze i najbardziej merytoryczne więc postanowiłem dołączyć aby skorzystać z Waszej wiedzy. Kupiłem niedawno A4 B8 2015r Allroad 2.0TDI 190km S-Tronic. Auto z polskiego salonu z oryginalnym przebiegiem 160 tyś km do tej pory cały czas serwisowane w ASO. Stan wizualny idealny, żaden element nie malowany, środek jak nowy więc radość jest ogromna :-D. Ale... żeby nie było zbyt pięknie po kilku dniach użytkowania zauważyłem małe problemy ale o tym opowiem w dziale technicznym. Dodam tylko, że to nie moje pierwsze Audi, przez ostatnie kilka lat miałem TT 1.8 2000r. quattro cabrio 224 KM(program na 256KM) ale z bólem się rozstałem bo miejsce w garażu było potrzebne a auta prawie nie używałem, przez ostatni rok przejechałem tylko 700km. Moja lokalizacja to okolice Warszawy, niedaleko polecanego na forum warsztatu w Mrokowie. Pozdrawiam, Paweł
×
×
  • Dodaj nową pozycję...