Skocz do zawartości

Zefirekk

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Zefirekk

Informacje

  • Imię
    Maciej
  • Miasto
    Zawiercie

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2002
  • Silnik
    1.6 i
  • Kod silnika
    ALZ
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB
  1. Witam, pacjent b6 2002r z uwielbianym tutaj 1.6 mpi 102km Problemu w zasadzie nie ma (chyba?), ale z powodu pojawienia się u mnie kostki ELM327 i sprawdzeniu temperatury płynu chłodniczego podczas jazdy pojawiło się pare pytań. Zauważyłem, że temperatura potrafi osiągnąć nawet 104 stopnie, nie jest to trochę za dużo? Oczywiście na zegarach pion (no może z 0.5mm ponad 90, ale to na prawdę trzeba się dobrze przyjrzeć pod kątem) i tak, wiem, że wskaźnik na zegarach celowo przekłamuje o te kilka-kilkanaście stopni. Jadąc około 30km temperatura wahała się tak od 94 do tych 104stopni, to jest ok? Kolejne pytanie to czy ten silnik ma termostat sterowany ECU (tj. z grzałką, którą komputer może załączyć aby ten otworzył się przy niższej temp), czy awaria tej grzałki spowoduje wywalenie błędu ew. checka? Jaką powinien mieć wartość otwarcia taki termostat? Szukająć po VINie znalazłem 87stopni i 105, trochę duża ta rozbieżność. Tak poza tym to wszystko działa bez problemu, przy temperaturach rzędu -2 stopnie nagrzewa się do temp roboczej w ok. 6-8km (tak ma być czy za długo?), ogrzewanie zaczyna działać bardzo szybko. Z góry przepraszam za "szukanie dziury w całym", miałem już epizod z wywaleniem UPG przez przegrzanie (ale w innym aucie), wole dmuchać na zimne 😁
  2. Zefirekk

    pierścień abs

    Witam. Wiem, że temat stary, ale napotkał mnie ten sam problem. Uszkodzony prawy tylny czujnik. Oczywiście wszystko zapieczone, śruba ani drgnie a łeb się ukręicł. Czy można rozwiercić pozostały gwint na wylot i założyć śrubę m6 z nakrętką i podkładką po stronie tarczy kotwicznej? Czy lepiej próbować "ratować" pozostały gwint i usunąć (o ile to możliwe) pozostałości poprzedniej śruby.
  3. Witam wszystkich Jakiś czas temu zauważyłem lekkie zapocenie w okolicy pokrywy rozrządu. Najpierw myślałem, że cieknie z uszczelki między plastikowym deklem a górną częścią głowicy. Niestety przyjżałem się bliżej i jednak cieknie z innego miejsca, mianowicie między górną a dolną częścią głowicy (przepraszam za niewyrafinowane słownictwo), chyba nazywa się to obudową wałka rozrządu. I tutaj mam kilka pytań: - czy tam jest uszczelka (nigdzie nie mogłem znaleźć) czy może tam się daje dirko? - czy trzeba zrzucać rozrząd żeby tam się dostać? Nie ubywa dużo oleju, bardziej są to takie "zapocenia", ale myśle że wypadałoby się tym zainteresować, zwłaszcza że przy następnej wymianie oleju planuje przejście na 5w40 (z 10w40 motula 6100) Z góry dzieki za odp
  4. No dobrze, ale co w takim razie zrobić w mojej sytuacji? Zostawić na razie 10w40 (który wlałem tydzień temu) i przy kolejnej zmianie 5w40? Jeśli tak to jakiej marki powinien być ten 5w40 skoro większość to "syntetyk tylko na etykiecie"?
  5. To jeździć na razie na tym 10w40 i przy następnej wymianie (pewnie za rok, przebiegi robię raczej symboliczne) wlać 5w40? Boję się że w pełni syntetyczny olej ze względu na silniejsze właściwości czyszczące zacznie nagle intensywnie płukać silnik i rozpuszczone nagary pozatykają kanały olejowe czy pierścienie. Czy może lepiej póki jest lato jeździć na razie na tym świeżym 10w40 i na jesień zmienić na 5w40? Wiem że oleje 10w40 i 5w40 zachowują podobną lepkość przy wysokich temperaturach, tylko 10w robi się bardziej gęsty przy niskich. Czy płukanka nie zaszkodzi? Jeśli już zmienie na 5w40 to zostać przy Motulu (np. x-cess 8100)? Samochód mam na tyle krótko, że jeszcze nie jestem wstanie stwierdzić czy i ile pobiera oleju. Skoro silnik jeździł tyle czasu na 10w40, to może coś się z nim stać (np. obrócenie panewki 😬) ?Wiem, że zawsze był zmieniany co roku przy przebiegach ok. 7-8tys. Zadałem nawet kiedyś pytanie na jednej z grup poświęconych 1.6 mpi, to ludzie leją dosłownie wszystko od 0w40 (chyba raczej nie wskazane) przez zalecane 5w30/40 aż po 5w50 czy 10w40 aż do 10w60 (!). Czy dalsza jazda na 10w40 źle służy silnikowi? Przepraszam za tak wiele pytań w jednym poście, ale ostatnio mocno zacząłem interesować się tematem olejów.
  6. No pech chciał, że najpierw zalałem, a później dopiero zacząłem się interesować. A po czym stwierdzić czy silnik jest zdrowy? Po tym ile weźmie oleju na 1000km czy 10000km?
  7. No ja wiem że powinien być 5w30/40, ale co zrobić w mojej sytuacji? Przyczyny zalania 10W nie znam, pewnie podpijał sobie trochę oleju, ktoś postanowił taki wlać i zostało.
  8. Witam Od 3 miesięcy jestem szczęśliwym (jak na razie) posiadaczem a4 b6 z silnikiem 1.6 ALZ. Niedawno zmieniałem w niej filtry i olej, taki serwis podstawowy serwis "po zakupie". Wiem, że poprzedni właściciel zawsze lał do niej Motula Synergie+ 10w40 (miał go 6 lat, był pierwszym właścicielem w Polsce). Konsultowałem się z kilkoma mechanikami i wszyscy zarzekali się, żeby zostać przy tym oleju co jest. Samochodem zrobiłem jakieś 1200km i na oko nie wziął nic oliwy. Wiem, że ludzie są podzieleni co do tych zmian lepkości w góre czy w dół stąd moje pytanie czy warto przy następnej wymianie wlać ten "zalecany" 5w40? Ta kwestia nie daje mi spokoju. Wg norm VW ten silnik może przyjmować oleje 500 00 502 00 i 501 01. Co ciekawe spotkałem się z olejami Motul 10w40 6100 Synergie+ o dwóch różnych normach (502 00 i 501 01). Ktoś wie czy to są dalej te same oleje? Aktualnie jest wlany ten z normą 501 01. Z góry dzięki za odpowiedź. Dodam że auto ma 213k nalotu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...