Skocz do zawartości

Victorius2005

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Victorius2005

Informacje

  • Imię
    Sebastian
  • Miasto
    Bielsko-Biała

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2005
  • Silnik
    1.9 TDI PD
  • Kod silnika
    BKE
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia Victorius2005

0

Reputacja

  1. Witam, Przeszukałem forum co do informacji o tym silniku i nie znalazłem zbyt dużo, dlatego proszę o pomoc, albo wskazanie jeszcze jakichś wątków. Przychodzi czas rozstania się z moim leciwym B7, z którym nie miałem jakichś wielkich problemów, poza zużyciem eksploatacyjnym i kilkoma awariami drobnych rzeczy. Teraz zastanawiam się nad kolejnym, już trzecim audi A4, ale chciałbym kupić samochód z salonu, po gwarancji, albo z kończącą się gwarancją i małym przebiegiem. No i tutaj mam problem, bo nie jestem na bieżąco z nowymi rozwiązaniami w tych samochodach, a wiem, że niektóre usterki potrafią porządnie zrujnować finansowo lub chociaż nerwowo . Aktualnie jeżdżę zchipowanym 1,9 TDI bez dpf, FWD skrzynia manual 5 biegów i kręcąc się w koło komina, praca plus kilka razy w roku trasa do Niemiec nie ma problemu - stąd pomyślałem o silniku 2.0 TFSI, który jako ostatni był oferowany po lifcie ze skrzynią manualną i ma podobną dynamikę do mojego obecnego lub nawet nieco lepszą. Pytania: Czy są jakieś ujawnione już po kilku latach na rynku typowe wady tego silnika? Czy GPF wymaga jakiejś dodatkowej obsługi lub zwyczajów kierowcy? Czy typowe koszty eksploatacyjne wersji 150KM są niższe w porównaniu do innych silników w audi B9 ? Na co uważać w tym silniku przy jego eksploatacji i obsłudze serwisowej (ASO tylko do końca gwarancji raczej)? 270Nm w zakresie obrotów 1300 - 3850 wystarcza do normalnej jazdy tą budą ? - auta możliwe, że nie będę mógł zachipować z pewnych względów. Rozważam też inne silniki, ale tylko ręczną skrzynię, więc TFSI 190 , ale te były przed liftem, więc byłby starszy. TDI 150/190 KM jest na trzecim planie bo najstarsze i jakoś DPF/adblue mnie trochę zniechęca. Z góry dziękuję za wszelkie dodatkowe informacje.
  2. Witam szanownych forumowiczów i pasjonatów audi!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...