tical0
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
25 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O tical0
Informacje
-
Imię
Adam
-
Miasto
PL
Auto
-
Model
A4 B8
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2014
-
Silnik
2.0 TDI
-
Kod silnika
CNHC
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
ON
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Oj daj się nacieszyć Z pomiarów nie wynika nic, wszystko działa i mierzy, tak jak wrzucałem wyżej, jedynie co to zmęczenie komponentów, które po 210tyś mogą słabiej działać, i które może teraz sterownik po adaptacjach wziął pod uwagę i się do nich dostosował.
-
@Muskel1 naprawiłem swoje Audi. Dziś zrobiłem jeszcze 2 ostatnie procedury z filmików jakie wyżej wstawiałem, mogę podać konkretnie jutro które jak ktoś chce. Wyłączyłem auto, za chwilę pojechałem w krótką trasę i z powrotem, wyłączyłem auto. Po godzinie z hakiem zbieram się do domu, włączam zapłon, błędu nie ma. Czysto. Szybko pomiar, to co miałem na -48 później -30 bodajże, teraz 25, w limicie. Został dof do wypalenia, bo się zresetował stan emisji, ale to na spokojnie zrobię w tygodniu. Wielkie dzięki Ci za pomoc! Dużo pomogłeś naprowadzając co i jak.
-
Komunikat 1000km, a układ SCR Adblue w A4 B8 2.0TDI
tical0 odpowiedział(a) na Wojciech2024 temat w Audi A4 B8
Dzięki wielkie za odpowiedź. W międzyczasie mocno się zdoktoryzowałem nad tym ustrojstwem i kolega Muskel dużo pomógł jak pisałem też w poniższym temacie. Ja w VCDS już odczytuję co trzeba, z poziomem włącznie, aktualnie mam 98-99% po dolaniu do pełna, wszystkie parametry w normie, Muskel mówi, że są na to 2 TPI i do przeflaszowania soft w silniku przez ASO. Jestem tam umówiony, ale próbuję robić wszelkie procedury, jakie mogę samemu.. Strasznie irytujące to jest. -
@Muskel1wybacz, ale tu łatwiej mi napisać. Napisz czy zaworek tak powinien podawać AdBlue po wyzwoleniu testu vcds. Strzela 2 dyszami jakby. PXL_20240705_142043997.mp4
-
-
@Muskel1 czy pompa AdBlue pompuje tak mocno? Tzn między 10-15bar podczas obciążenia na najwyższym biegu między 1400-1800obr? Ok 5bar ma na wolnych obrotach. Drugie pytanie czy wartości na Nox sensor podczas tego obciążenia przekraczające 1500 to ok? Załączam 2 screeny z mojego wczorajszego testu przyspieszania, póki co błędu brak, ale licznik odlicza dalej. Na dniach wypalanie DPF, 18g już jest. Chcę zrobić też procedurę z tego filmu tylko nie jestem pewien czy to mam w mojej wersji VCDS.
-
Umówiłem się do ASO na 15/07, mogą zrobić aktualizację softu, w zależności od kodu błędu i może się to zamknąć w kwocie 700zł jak to pomoże lub do 1500 jak nie i muszą analizować więcej. Dodatkowo jeśli procedury wymagają wymiany kolejnych części, aby robić dalsze diagnozy to koszty już rosną w tysiące, chyba, że się nie zgadzam to nie, ale i analiza stanie w miejscu. Powiedzcie proszę czy znacie kogoś w pomorskim lub okolicy kto jest w stanie zdiagnozować mój przypadek, gdzie mógłbym podjechać, ktoś zaufany kto zna się na rzeczy?
-
W nawiązaniu do wczoraj co pisałem, poniżej błąd z VCDS, który wrócił podczas moich testów przyspieszania. VCDS: Środa,03,Lipiec,2024,09:40:42:00006 VCDS -- Emulator VAG/VAS pracujący w środowisku Windows, uruchomiony na Windows 10 x64 Wersja VCDS: AKP 17.8.1.0 Wersja danych: 20171214 DS276.6 www.vcds.pl VIN: WAUZZZ8K3EA143417 Numer rejestracyjny: 2GI RAZ BŁĄD -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Adres 01: Silnik Plik etykiet: 04L-907-309-V1.clb Oznaczenie elementu: 04L 906 021 BQ HW: 04L 907 309 Komponent i/lub wersja: R4 2.0l TDI H23 9970 Kodowanie: 12194012242401080000 Kod serwisu: WSC 17147 004 1048576 Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TDI01104L906021BQ 004007 (AU48) ROD: EV_ECM20TDI_AU48.rod VCID: 75E157D6D4C130EEB2-8020 Znaleziono 1 błąd: 28653 - SAE - Reserved by Document ISO 15031-6 P204F 00 [101] - 2005 Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Przebieg: 209769 km Data: 2024.07.02 Czas: 15:01:24 Prędkość obrotowa silnika: 1506.00 /min Unormowana wartość obciążenia: 0.0 % Prędkość pojazdu: 56 km/h Temperatura płynu chłodzącego: 91 °C Temperatura powietrza zasysanego: 71 °C Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar Napięcie zacisku 30: 14.480 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 Masa powietrza na mierniku masy powietrza 1: 8.0 kg/h Czujnik temp.zewn. 1 rząd 1: wartość nieprzetworzona: 15.5 °C Zawór recyrk.spalin:1 rząd 2: inf.zwr.o położ. - wart.rzecz.: 99.98 % Nastawnik klapy spalin 1: rz.1: inf.zwr.o położ. - wart.rzecz.: 99.32 % Czujnik NOx przed katalizatorem SCR: emisja NOx: 68 ppm Czujnik NOx przed katalizat.SCR: współczynnik korekty offset: 2 ppm Aktualna temperatura w katalizatorze redukcyjnym NOx: 286.7 °C Kody gotowości: 0 0 0 0 0 Dzisiaj zrobiłem kolejne przyspieszania, wcześniej błąd udało się wykasować, wyjechałem bez błędu i jak wróciłem to błędu nie ma, ale dalej odliczenie świeci.
-
Wracałem dzisiaj z pracy, wziąłem się za próby "przyspiesz i zwolnij" 1. System znowu wykrył błąd, który wcześniej usunąłem, czyli próby chyba się udały, znaczy warunki na test spełnione. 2. Błąd wyskoczył chwilę po 15, a ta wartość, która wcześniej była -48 z limitami od -40 do 32676 teraz zrobiła się na -33 z limitami od (i tu dziwne) -13 do 32676.. wartość delikatnie rośnie, w sensie zbliża do dolnego limitu, ale ... 3. Załączam zdjęcia trasy jak próbowałem na 6 biegu robić próby, było ich kilka, później także na 3cim biegu i jazda ok2500-3000obr przez około 1km+. Zaraz zrobię skan VCDSem i chyba kolejną próbę prędkościową.
-
Dzięki wielkie. Zaczynam pomału wierzyć, że wszystko działa tylko być może z miejskiego trybu jazdy system zmierzył coś co mu nie pasuje i zgłosił błąd i wystarczy solidne zbutowanie jak to powinno się czasem zrobić Dieslowi, bądź też faktycznie bug w sofcie. Audi, przewaga dzięki technice... 🤭
-
Resetować raczej nic nie chce. Wolę, żeby sterowniki same się ogarnęły, ale ta I opcja mi chodzi, aby spróbować. Spróbuję najpierw te butowanie i odpuszczanie gazu na najwyższym biegu kilka razy i na 3ce. Wtedy może to z VCDS. ASO na koniec. Pytanie czy warto grzebać w mechanice, czyścić czujniki, EGR, przepustnicę czy coś tam jeszcze bierze udział w tym.. Jakby nie było wszystkie sensory mi działają, parametry są ok.
-
Sorki uciekło mi Twoje pytanie. Po wypaleniu przy 5,5g mam ok11-14hPa, nie miałem jeszcze mniej jak 10, natomiast przy zapełnieniu powyżej 20g i przy końcu 22,41g to już nawet ok 24-25hPa.. to pewnie przez te 57/80 już..
-
A te z VCDSa zaznaczone? Jeszcze znalazłem ten temat też z testami podczas jazdy, ale tutaj piszą o 3cim biegu, ale też j najwyższym. No nic trzeba będzie spróbować. Usterka AdBlue (DEF) - Tematy techniczne - Passat Forum FORUM.VW-PASSAT.PL Witam, Walczę z usterką AdBlue, po podłączeniu VCDS czy ODIS brak błędów, na desce rozdzielczej świeci się żółty...
-
Dziękuję Ci bardzo za pomoc i naprowadzenie. Powiedz proszę jeszcze czy takie zapełnienie mojego DPFa może mieć tu znacznie, bo do cholera im więcej czytam tym więcej znajduję.. choćby to.. Závada AdBlue - omezený dojezd :: FCD.eu WWW.FCD.EU FCD I jak byś mógł jeszcze, czy te procedury mogą mi pomóc/zaszkodzić czy warto to robić. Dziękuję!!
-
Jeszcze jedno, jeśli to faktycznie soft to ASO na moją prośbę zrobi tylko to czy będzie robiło problem odmawiając z jakiegoś powodu i chcąc wymieniać cały układ? Co wtedy?