Wojciech2024
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
4 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O Wojciech2024
Informacje
-
Imię
Wojciech
-
Miasto
Wasilków
Auto
-
Model
A4 B8
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2015
-
Silnik
2.0 TDI
-
Kod silnika
CNHA
-
Napęd
quattro
-
Skrzynia
S-Tronic
-
Paliwo
ON
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia Wojciech2024
0
Reputacja
-
Witam zainteresowanych tematem. Opisuję tu swoje doświadczenia z adblu w silniku CNHA 2.0 Tdi z 2015r. Do 140kkm auto pracowało w Szwedzkim klimacie. Przebieg pojazdu 175 kkm. Z dokumentacji serwisowej do przebiegu 120kkm oraz wywiadu z poprzednim właścicielem nie odnotowano problemów w aucie z systemem adblue. Z literatury różnych forum na ten temat zakładam, że nie jest to prawda ;). Ostatnia dolewka Adblue przed usterką wykonana była około 5 miesięcy wcześniej. Świeży produkt w baniakach z Shella. Wlałem około 12l po komunikacie o potrzebie uzupełnienia "2400km". Za pomocą taniej wtyczki OBD i aplikacji Car Scanner uzyskałem informację o stanie adblue powyżej 80%. Kilka dni temu pojawił mi się komunikat jak poniżej. Niech nikogo nie zmyli "CHECK ENGINE". Ta ikonka mi się nie zaświeciła - na foto auto tylko na zapłonie. Po zeskanowaniu taki błąd i wciąż info o stanie adblue powyżej 80%. Jakoś nie uwierzyłem. Następnego dnia wizyta na Shellu i uzupełnienie płynu adblue. Wlałem 15 l. Jazda próbna, a komunikat wciąż świeci. W międzyczasie zeskanowałem sobie stan testów wykonywanych okresowo przez pojazd. Zaznaczony test nie był zakończony, a nie znałem jego interwału kilometrowego. Po jakimś czasie. Kilka krótkich przejażdżek w sumie około 50 km. Licznik odliczania unieruchomienia pojazdu z 1000km zmienił wskaz na 950km, a kilka kilometrów dalej błąd samoistnie zgasł. Ponownie zeskanowałem by podejrzeć testy okresowe. Obecnie jeżdżę i obserwuję. Dam znać jak coś się zmieni. Stan na 16.04.2024 jest OK. Pozdrawiam
-
Przy jakim przebiegu problem z Adblue w A4 B9 2.0TDI?
Wojciech2024 odpowiedział(a) na Maciek1994 temat w 2.0TDI
Całkiem możliwe. Z zawodu jestem inżyniera elektrykiem. Hobby to motocykle, a do forum dołączyłem, aby poszerzyć wiedzę odnośnie pojazdu, który mnie zawodzi i wymienić spostrzeżenia z życia, a nie szerzyć cherezje. -
Przy jakim przebiegu problem z Adblue w A4 B9 2.0TDI?
Wojciech2024 odpowiedział(a) na Maciek1994 temat w 2.0TDI
Mam tą świadomość. Jednakże szukam podobieństw. Moje A4 jest z 2015 i ma wiele komponentów podobnych z b9. Jak i Q5 czy A6. Rozwiązania są podobne, a problemy wciąż takie same. Pozdrawiam -
Przy jakim przebiegu problem z Adblue w A4 B9 2.0TDI?
Wojciech2024 odpowiedział(a) na Maciek1994 temat w 2.0TDI
Czy w takiej sytuacji miałeś jakieś błędy o wydajności adblue? Jak uporałeś się z taką sytuacją? Mam wrażenie, że mam podobnie. Odczyt z OBD prostym skanerem pokazywał poziom powyżej 80% zbiornika odczynu. Jak wyskoczył mi błąd P204F i komunikat o 1000km i auta nie uruchomię dolałem Adblue i weszło 15l , a wskaz nadal 80%. Komunikat 1000km nadal jest wyświetlany. -
Wymiana oleju w skrzyni biegów S-Tronic w A4 B9
Wojciech2024 odpowiedział(a) na piieczar temat w Audi A4 B9
Posiadam skrzynię s-tronic Audi a4 B8 2015 Quatro 2.0 tdi. Z jakim momentem dokręca się śruby metalowej misy oleju mechatroniki ,aby nie zniszczyć uszczelki i w jakiej kolejności. Serdecznie pozdrawiam. Jeżeli ktoś wie proszę o info. Pozdrawiam wszystkich. Znalazłem info. w temacie u producenta zestawów serwisowych do tej skrzynie MEYLE 6:45 - śruby misy przykręcać siłą10Nm na przemiennie "na krzyż" - korek wlewu 45Nm Może ktoś potwierdzić słuszność powyższego?