serdzio
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
19 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O serdzio
Informacje
-
Imię
Radek
-
Miasto
Katowice
Auto
-
Model
A4 B5
-
Nadwozie
Sedan
-
Rok produkcji
1996
-
Silnik
1.9 TDI
-
Kod silnika
1Z
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
ON
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
serdzio obserwuje zawartość 1Z Wymiana rozrządu , Czasami pedał hamulca w Audi A4 B5 wpada do podłogi , Centralny zamek z kluczyka w A4 B5 nie zamyka i nie otwiera i 7 innych
-
Czasami pedał hamulca w Audi A4 B5 wpada do podłogi
serdzio odpowiedział(a) na Szalony Władek temat w Audi A4 B5
Mam to samo. Wymieniłem zaciski, tarcze, klocki i przewody przód oraz tył i był rok spokoju a ostatnio dwa razy mi się to zdarzyło. Mam wrażenie, że dzieje się to tylko gdy auto samo stacza się w tył. Rozwiązałeś problem u siebie? -
Centralny zamek z kluczyka w A4 B5 nie zamyka i nie otwiera
serdzio odpowiedział(a) na serdzio temat w Audi A4 B5
Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć od czego mogę zacząć sprawdzenie? -
Błąd 00604 - ogólny problem ze sterowaniem klapami w A4 B5
serdzio odpowiedział(a) na serdzio temat w Audi A4 B5
Silniczek wymieniony, dzięki za podpowiedź. Błędu już nie ma. Klapy naprawione, skalibrowane, klima dobita i w końcu jest i chłodek i ogrzewanie porządne. -
Błąd 00604 - ogólny problem ze sterowaniem klapami w A4 B5
serdzio opublikował(a) temat w Audi A4 B5
Cześć, Problemy z jakim się borykam to: ogrzewanie działa dobrze tylko gdy ustawię na HI oraz to, że nie działa klimatyzacja. O ile w pierwszym przypadku zapewne jest to kwestia klap klimatronika bo gąbka wylatuje z nawiewów to drugi przypadek już nie wiem. Klimatyzacja ogólnie działa na pewno bo sprężarka się załącza i rury robią się mroźne natomiast w kabinie nic się nie dzieje. Sterowanie nawiewem jeśli chodzi o kierunek oraz siłę również działa bez problemu we wszystkie strony. Do tej pory zrobiłem nastawy podstawowe climatronica i po nich wywala mi błąd 00604 Potentiometer Positioniong Motor for Air Flow Flap (G113) 30-10 - Open or Short to B+ Intermittent Czy ktoś podpowie za co odpowiada ten silniczek i który to dokładnie jest? Może jakiś nr VAG? Bo zastanawiam się czy to jest jego wina, że chłodne powietrze nie leci a, że zamierzam za 2 tygodnie zrzucać dechę i naprawiać klapy to przy okazji bym go wymienił tylko muszę wiedzieć który to żebym wiedział co zamówić -
Centralny zamek z kluczyka w A4 B5 nie zamyka i nie otwiera
serdzio opublikował(a) temat w Audi A4 B5
Cześć, Pacjent jak w profilu. Mam dokładany centralny z kluczyka i on działa bez problemu, wszystko się otwiera i zamyka. Problem jest natomiast z zamknięciem się od środka za pomocą wystających trzpieni oraz kluczykiem od zewnątrz. Jak wcisnę któryś przedni to zamykają się drzwi, w których go naciskam natomiast centralny zamek nie reaguje na to. To samo jak spróbuję z kluczyka. Czasami drzwi pasażera działają natomiast ostatnio przestały całkiem. Dodam, że z kluczyka mogę zamknąć np. szyby elektryczne z obu drzwi jak i również nie ma problemu z oświetleniem czy działaniem brzęczyka przypominającego o zapalonych światłach więc to chyba nie są mikrostyki. Co może być przyczyną takiego zachowania? -
Hello, Krótkie pytanko. Czy spalona bądź nie podłączona świeca żarowa powinna dawać błąd na VAGu? Pytam bo odkryłem, że miałem jeden przewód od świecy przerwany a błędu żadnego nie wywaliło i zastanawiam się teraz czy te świece w ogóle działają w takim razie.
-
Dzień dobry, Wymieniałem jakiś czas temu u siebie amortyzatory i sprężyny w sedanie z tyłu. Na aucie brakowało gum o numerze 8D0512297A, które powinny być u dołu i sprężyna powinna na tej gumie siedzieć. Obdzwoniłem hurtownie i jakieś sklepy i niestety ten element jest niedostępny a chciałbym, żeby było tak jak fabryka przykazała. Nie sprawdzałem jeszcze w ASO ale może ktoś z Was miał podobny przypadek i wie z czego to można by ewentualnie dopasować? Bądź gdzie to dostać? Pozdrawiam
-
Dla jasności: jeżeli pompa daje przykładowo - 0.9bar to tyle powinno być w każdym miejscu w układzie?
-
Dzień dobry, Chciałem zapytać o analizę logów z mojego A4 B5 1996r. z 1Z. Auto jeździ generalnie poprawnie, ma moc jednak trochę dymi. Ma założony sterownik 16bit z chipem na ok. 115KM więc pewnie też to wpływa na dymienie natomiast wykonałem dla własnej ciekawości logi dynamiczne paru grup i chciałem zapytać o analizę. Logi robiłem na 3 biegu od +- 2000RPM do ponad 4000RPM. Jest to mój pierwszy raz gdy robię logowanie czegokolwiek w VAGu więc jestem otwarty na uwagi i wytknięcie błędów w podejściu Znalazłem poradnik jak zdiagnozować przepływkę i było napisane aby zacząć od grupy 011 dynamicznie. Podsyłam linki do znanej stronki z wynikami. 1. Grupa 011 https://vaglogs.com/log/011-Not-Running-Not-Running-502d7a94-b346-4364-969d-a91b67201a26 Tutaj widać, że ciśnienie, które chce sterownik jest osiągane dopiero około w okolicach 2800RPM. Na początku wykresu jest to aż 300mbar różnicy. Pytanie czy to jest poprawnie czy ewentualnie turbo jest już stare i nie daje rady? Do końca wykresu jest raczej OK z jakimś tam małym spadkiem na koniec możliwe, że wywołanym błędem w wykonanych pomiarach. 2. Grupa 000 https://vaglogs.com/log/000-Not-Running-Not-Running-e32d8578-f322-4baf-a920-a4d17005750c Tu nie wiem czy coś źle zrobiłem bo nie ma RPM na logach natomiast z tego co się orientuję to wartości są OK (sprawdzałem w tabeli sollwerten dla 1Z) 3. Grupa 003 https://vaglogs.com/log/003-Not-Running-Not-Running-f1e210c6-034c-4fc0-a464-9dc308406c7d Tu wyczytałem, że wartości 2 i 3 powinny być takie same. Z jakąś tam minimalną odchyłką są więc zakładam, że OK. 4. Grupa 008 https://vaglogs.com/log/008-Not-Running-Not-Running-9ff1c3cb-802e-4d65-bf95-b1795de900be Tutaj z kolei mam info, że wartość poz. 2 [życzenie kierowcy] powinna być najwyższa; wartość poz. 3 [ograniczenie momentu obrotowego] powinna być najniższa; wartość poz. 4 [ograniczenie dymienia] powinna być wyższa od pozycji 3 a niższa od pozycji 2. jeżeli wartość poz. 4 jest najniższa - G70 mierzy nieprawidłowo. No i mam zagadkę gdyż wartość poz. 2 jest najwyższa natomiast poz. 3 nie zawsze jest najniższa i czasami poz. 4 jest minimalnie niższa. Chociaż większość przebiegu jest w porządku zgodnie z tym co znalazłem. Czy to jest ok? 5. Grupa 010 https://vaglogs.com/log/010-Not-Running-Not-Running-8428b2b9-3e5b-45e5-b327-d17290751793 Tutaj wartość z poz. 1 powinna być taka jak w grupie 003 poz. 2 i generalnie tak jest. Czy ktoś jest w stanie ocenić te logi i ewentualnie dać znać. Najbardziej ciekawi mnie log z grupy 008 bo tam są jakieś minimalne rozbieżności. Byłbym wdzięczny za opinię. Dziękuję z góry.
-
U mnie nie ma takiego czujnika w misce. Auto wyszło bez FISa z najbiedniejszym licznikiem.
-
Dzień dobry, Wymieniłem sobie licznik na przedliftowy z voltomierzem oraz wskaźnikiem temp. oleju. O ile voltomierz działa od kopa (wiadomo), to czujnik temperatury niestety leży. Zakładam, że nie mam samego czujnika oraz instalacji do niego. W necie znajduje różne wersje, raz że czujnik ma być w misje, raz że w podstawie filtra oleju. Czy ma ktoś pewną informację na temat: 1. Jaki czujnik (nr części) powinien być w 1Z 96r.? 2. Jak powinien być podpięty? 3. Dodatkowo, którędy najlepiej puścić kable?
-
W lampce podsufitki A4 B5 nie chcą się świecić ledy
serdzio odpowiedział(a) na Szalony Władek temat w Audi A4 B5
Polaryzacja jest niepoprawna zapewne. Musisz kupić LEDy, które działają nie zależnie od polaryzacji -
Zrobiłem nastawy podstawowe i wywala teraz błąd 00604 - G113 Open or short to B+. Mialem wrazenie, że tylko 3 silniczki chodziły. Podpowiesz za co jest ten odpowiedzialny?
-
Nie chcę dziadować tylko ich nie znalazłem jak wspomniałem w pkt. 5. Możesz podpowiedzieć gdzie je mogę dostać?
-
Dzień dobry, Planuje samodzielnie wymienić rozrząd w 1Zcie. Robiłem już kilka razy 1.9 wprawdzie SDI więc trochę podobnie chociaż tam były silniki poprzecznie i w związku z tym mam kilka pytań. Zestaw jaki planuję kupić do wymiany to: - Kompletny zestaw rozrządu tj. pasek, napinacz, rolka prowadząca - Koło zębate wału wraz z nową śrubą - Cały zestaw osprzętu przy okazji tj. pompa wody ( z tego co rozumiem pompa w 1Z nie jest na rozrządzie ), pasek, napinacz, koło pompy wody, pasek od klimy - Uszczelka pod pokrywę zaworów oraz te uszczelki trzy pod śruby pokrywy zaworów - Uszczelniacz wału I teraz tak: 1.Jak bez blokady na wał odkręcić śrubę na wał? Mam klucz akumulatorowy z udarem i nim chcę spróbować ale gdyby nie poszło to jak to inaczej ugryźć zwykłym kluczem, który przecież obróci mi wał? Tak samo jak zrobić z dokręceniem bo o ile klucz aku pewnie go odkręci to już dokręcić chciałbym na odpowiednią siłę kluczem dynamometrycznym. 2. Ile nm idzie na tę śrubę na wale? Gdzieś wyczytałem, że 90NM ale nie jestem pewny. EDIT: Znalazłem już, że 90NM + 90 stopni. 3. Czy wymieniać szpilkę od napinacza? Trochę się boję, że wyjdzie mi razem z gwintem. 4. Czy są tam jeszcze jakieś inne rzeczy, których nie wymieniłem a można je wymienić przy okazji robienia rozrządu? Chodzi mi głównie o uszczelnienia ale może o czymś zapomniałem. 5. Może ktoś po prostu poleci gdzie mogę kupić blokady i wtedy problem się rozwiąże? Na allegro do 1Z coś nie widzę. Z góry dziękuję za odpowiedzi.