Skocz do zawartości

Stxxx

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

Informacje

  • Imię
    Piotr
  • Miasto
    Krakow

Auto

  • Model
    80 B3
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2016
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    ON
  1. Dzień dobry, Panowie, zamiast zakładać nowy temat postanowiłem swój problem opisać w tym wątku oraz zapytać o opinie. Od przynajmniej roku męczę się z dziwnymi wibracjami na kierownicy przechodzącymi na całą budę, oraz stukami w zawieszeniu przy niskich prędkościach podczas jazdy po nierównościach. Objawia się to w ten sposób iż, przy dużych prędkościach autostradowych, gdy jestem zmuszony do dość szybkiego i mocnego hamowania (np z prędkości 160+ hamuje do 100,oczywiście na niemieckiej autostradzie) pojawia się silna wibracja , pojawiająca się na kierownicy i przechodząca na całą karoserię. Poniżej 100 wibracja praktycznie nie występuje. Również podczas umiarkowanego hamowania nie występuje lub jest praktycznie nie wyczuwalna. Samochód sprawdzony bym pod kątem usterek układu kierowniczego na 3 różnych stacjach diagnostycznych oraz przez kilku mechaników. Werdykt zawsze był ten sam: 0’luzow w zawieszeniu, wszystko w normie i tak od zeszłego roku wedle wskazań mechaników wymieniłem : *2 kompletne półosie z przegubami *klocki, tarcze - przód tył ( również sprawdzane pod kątem krzywizn) * tuleje wahaczow (były zerwane) * w międzyczasie również zrobiony serwis skrzyni biegów (0ck) * zmienione opony (letnie + zimowe - nowe, na różnych felgach, wykonane ważenie + hunter - mam wrażenie że na zimowych efekt się potęguje, przerzuciłem nawet koła od szwagra z a4 po lifcie, nic to nie zmieniło) * wymienione łożyska amortyzatorów ( obie strony) jak rzucało samochodem tak rzuca, jak stukało w zawieszeniu tak stuka.I tutaj dochodzę do konkluzji. Ostatnio zrzuciłem nawet osłony myśląc że może któraś nie trzyma i powoduje efekt bicia na nierównościach - nic to nie zmieniło. Kolega nie wiedząc już co może podowowac stuki organoleptycznie sprawdził drążek biegnący od kolumny kierowniczej do przekładni i tutaj pojawił się luz. ( załączam film) Proszę o informację czy taki luz jest normalny ? Czy on może powodować wibracje + stuki w zawieszeniu ? Ps. dodam że mam wrażenie jak by kierownica dość sztywno pracowała, podczas skrętu „nie dobija” i ciężko „wraca” do pozycji „prostej” podczas prostowania toru jazdy. samochód: Audi A4 Avant 2.0 TDI Rok produkcji 2016 Silnik: 2.0 tdi (190km, DETA) skrzynia: 0Ck IMG_1836.mov
×
×
  • Dodaj nową pozycję...