Dzień dobry,
Panowie, zamiast zakładać nowy temat postanowiłem swój problem opisać w tym wątku oraz zapytać o opinie.
Od przynajmniej roku męczę się z dziwnymi wibracjami na kierownicy przechodzącymi na całą budę, oraz stukami w zawieszeniu przy niskich prędkościach podczas jazdy po nierównościach.
Objawia się to w ten sposób iż, przy dużych prędkościach autostradowych, gdy jestem zmuszony do dość szybkiego i mocnego hamowania (np z prędkości 160+ hamuje do 100,oczywiście na niemieckiej autostradzie) pojawia się silna wibracja , pojawiająca się na kierownicy i przechodząca na całą karoserię. Poniżej 100 wibracja praktycznie nie występuje. Również podczas umiarkowanego hamowania nie występuje lub jest praktycznie nie wyczuwalna.
Samochód sprawdzony bym pod kątem usterek układu kierowniczego na 3 różnych stacjach diagnostycznych oraz przez kilku mechaników. Werdykt zawsze był ten sam: 0’luzow w zawieszeniu, wszystko w normie i
tak od zeszłego roku wedle wskazań mechaników wymieniłem :
*2 kompletne półosie z przegubami
*klocki, tarcze - przód tył ( również sprawdzane pod kątem krzywizn)
* tuleje wahaczow (były zerwane)
* w międzyczasie również zrobiony serwis skrzyni biegów (0ck)
* zmienione opony (letnie + zimowe - nowe, na różnych felgach, wykonane ważenie + hunter - mam wrażenie że na zimowych efekt się potęguje, przerzuciłem nawet koła od szwagra z a4 po lifcie, nic to nie zmieniło)
* wymienione łożyska amortyzatorów ( obie strony)
jak rzucało samochodem tak rzuca, jak stukało w zawieszeniu tak stuka.I tutaj dochodzę do konkluzji. Ostatnio zrzuciłem nawet osłony myśląc że może któraś nie trzyma i powoduje efekt bicia na nierównościach - nic to nie zmieniło.
Kolega nie wiedząc już co może podowowac stuki organoleptycznie sprawdził drążek biegnący od kolumny kierowniczej do przekładni i tutaj pojawił się luz.
( załączam film)
Proszę o informację czy taki luz jest normalny ? Czy on może powodować wibracje + stuki w zawieszeniu ?
Ps. dodam że mam wrażenie jak by kierownica dość sztywno pracowała, podczas skrętu „nie dobija” i ciężko „wraca” do pozycji „prostej” podczas prostowania toru jazdy.
samochód:
Audi A4 Avant 2.0 TDI
Rok produkcji 2016
Silnik: 2.0 tdi (190km, DETA)
skrzynia: 0Ck
IMG_1836.mov