-
Postów
43 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Odpowiedzi społeczności
-
matekboss odpowiedź w Rozrząd w Audi A4 B9 2.0 TFSI został oznaczony jako odpowiedź
Oj tu nie ma jednoznacznej odpowiedzi bo czynników jest wiele, jaki olej, jak często zmieniany, czy sam olej nie był przegrzewany nadmiernie, czy był używany start/stop ponieważ siła działająca podczas rozruchu najbardziej daje się we znaki rozrządowi i dwumasie. Obserwując doświadczenia innych użytkowników i różnych marek to jednym ten sam model silnika przejeżdża pół bańki na fabrycznym łańcuchu a innej osobie strzeli po 100 tys. W TFSI 3gen z plastikową misą olejową z poprawionymi napinaczami, ślizgami i zmienionymi ogniwami łańcucha można te 200 tys. uznać jako pewnik. Nic jednak nie zastąpi prewencji i czasami trzeba tego silnika posłuchać szczególnie na zimnym czy nie szura o obudowę, co drugą lub trzecią wymianę oleju zajrzeć w okienko na napinaczu ile ząbków zostało, w VCDS wejść w adaptację rozrządu i sprawdzić czy mieszczą się w zakresie. Co do kosztów w zależności od użytego producenta części to tak okolice do 5 tys. zł, ale to już w zależności od tego u kogo będziesz robić i kto jak się ceni za robotę.
-
matekboss odpowiedź w Wymiana oleju i filtrów w skrzyni biegów oraz dyferencjale w Audi A4 B8 2.0 TDI quattro został oznaczony jako odpowiedź
Skrzynię masz 0B5(DL501). Przykładowy zestaw:
- olej hydrauliczny Motul DCTF 6 litrów ale można wziąć 7 bo różnie bywa,zawsze można zwrócić,
- olej do części mechanicznej Motylgear 75W80 4 litry,
-olej do tylnego dyfra Motylgear 75W90 powinien starczyć 1 litr,
-filtr mechatroniki Knecht HX185D,
-filtr zewnętrzny MANN H4008Z
Producentem oleju się nie sugeruj, bierz jaki uważasz, może być też Shell lub Castrol ważne żeby był oryginalny i świeży.Filtry z tych firm które podałem uważam że nic lepszego nie ma na rynku.
-
matekboss odpowiedź w Dziwny dźwięk po odpaleniu w Audi A4 B9 2.0 TFSI został oznaczony jako odpowiedź
Miałem tak samo w BMW, problemem była rolka na alternatorze. Na zimnym szurało, jak silnik dostał temp to przestawało. Zregenerowałem przy okazji alternator bo szczotki były zjechane i całość wyszła mnie koło tysiaka. Jak chcesz mieć szybką diagnozę to weź drugą osobę do środka odpal na zimnym stój przy otwartej masce i jak dźwięk się pojawi to niech druga osoba doda lekko gazu, jak dźwięk się zmieni razem z obrotami to masz odpowiedź.
-
matekboss odpowiedź w Pompa wysokiego ciśnienia w A4 B8 2.0TFSI - uszczelnienie czy wymiana? został oznaczony jako odpowiedź
W poprzednim temacie dostałeś odpowiedź, jak wali benzynę do oleju to tylko wymiana, uszczelka to tylko uszczelnia żeby olej z wałka rozrządu nie lał się z silnika na zewnątrz. Z zamienników to Pierburg albo Meat&Doria, z tą drugą nie wiem jak w VAGu ale kolega zakładał do BMW i nie ma zastrzeżeń.
-
matekboss odpowiedź w Trzęsie autem na biegu jałowym w Audi Q5 2.0TFSI został oznaczony jako odpowiedź
Na 99% padły elektromagnesy sterujące zmiennymi fazami. Miałem niedawno to samo i o ironio przy bliźniaczym przebiegu. Zmieniłem na Pierburga i po temacie.