
lecter
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
8 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O lecter

-
mmcv, ja pisałem na wesoło, a ty się przyczepiłeś i akurat nie masz racji SMART może i jest mały ale jego strefy zgniotu przyjmują więcej energii niż nie jednego samochodu tak jak i bolid Kubicy, w którym prawie całą energię zderzenia zużyło roztrzaskanie każdego zewnętrznego elementu, pozostawiając kabinę nie naruszoną polecam filmy na youtube z hasłem smart car crash, w tym porównania z innymi samochodami np."Mercedes S-Class vs. Smart" a z kolei Łągiewce udało się przekazać energię zderzenia lub hamowania na rozpędzanie masywnego koła (badane i udowodnione, a sprawą sporną pozostaje jedynie, rzekomo niewystępujące siły bezwładności co jest sprzeczne z zasadami dynamiki Newtona)
-
SMART ogólnie nie przypadł mi do gustu i mam wrażenie, że się wywróci podczas ruszania ale kopyto ma, jest typowo damski, zmieści się wszędzie bo jest mały, mało pali bo jest lekki i najważniejsze - tani w eksploatacji, bo ma mały bagażnik i nie zmieści się dużo zakupów
-
Moja siostra ma iPhone. Telefon robi wrażenie, potężny wyświetlacz, mnóstwo kolorów (Windows Mobile 6 nie obsługuje tylu), powiększanie zdjęć poprzez rozsuwanie palców ale -nie ma MMS --- ostatnio coś kombinowała i jej się udało, ale gdy była w kilku serwisach to rozkładali ręce -prostych funkcji typu kopiuj, wklej, co jest bardzo, ale to bardzo często potrzebne -nie obsługuje standardowych protokołów przesyłania plików, zdjęć, wizytówek czy czegokolwiek pomiędzy komórkami (również poprzez bluetooth) Czyli, sprzęt fajny, ale oprogramowanie dupne jak cholera i co prawda w internecie są łaty, bo telefon na zachodzie b.popularny, ale te łaty nie są od Apple, tylko od ludzi którzy złamali zabezpieczenia oprogramowania telefonu, więc nie są legalne.
-
bo żeby się dostać pod wawel od tamtej strony musiałby albo wyjechać z parkingu w co nie wierze (parking był bez namiotów, a bez obstawy by go nie zostawili) albo wyjechać z rynku, strefy B - ograniczonego ruchu albo złamać nakaz skrętu w prawo, a prawie wszyscy go łamią albo kierowca tam mieszka i ma wykupiony abonament lub jest osobą niepełnosprawną co jest najmniej prawdopodobne
-
To jest karteczka nie jak, tylko gdzie jechać, bo ja jeżdże zawodowo a GPS mam w komórce , zresztą jej uchwyt widać na zdjęciu A tu namiary na resztę towarzystwa http://www.kuzajdreamcars.pl/kontakt/index.html
-
Ferrari reklamujące Martini Krakowianie już znają, teraz czas na Gallardo ze stajni Kuzaja.
-
Poziek mam już uruchamianie silnika z pilota i wiem jak ludzie reagują na to :shocked: wiem również co nasze gupie przepisy mówią o pozostawieniu samochodu z uruchomionym silnikiem. Robię kupę kilometrów ale po mieście, non-stop gaszę i odpalam silnik. Dlatego tak kombinuje. Najprostszym i gotowym rozwiązaniem jest turbo-timer (albo nie mieć turbo -- odpada ), ale może akurat uda mi się coś ciekawego wymyślić.
-
Może ciśnienie w układzie chłodzenia będzie wystarczające (chyba 1-1,5atm) do otwarcia klapki. Ponieważ spaliny będą chłodniejsze i omijać częściowo turbinę, która jest non-stop chłodzona, więc powinna być jeszcze chłodniejsza, łożysko ślizgowe utrzymywane w jednakowej temp.(oleju), nie będzie pracować, więc nie będzie tarcia, które wytwarza dodatkową temperaturę - nie powinno nastąpić przypalanie oleju po zgaszeniu silnika. Ale to wszystko to jest moja teoria ;( i przydałoby się to sprawdzić, łącznie z temperaturą spalin w zależności od obrotów, bez turbo na EGT, którego nie mam ;(.
-
O tej właśnie klapce. Ze zdjęć wynika, bo na żywo nie widziałem, że jest sterowana ciśnieniowo poprzez "bębenek", a on w ETCE podłączony jest poprzez jakiś zawór elektroniczny. Może wystarczy podać napięcie/prąd na ten zawór? albo znaleźć jakieś inne nadciśnienie i podłączyć poprzez taki sam elektrozawór? ale do tego wszystkiego jeszcze moje myśli nie dotarły Narazie mnie zastanawia jak będzie chodził silnik, ponieważ silniki z turbosprężarkami mają mniejszą kompresję i co na to ECU? Pawu Ja myślę, że bez turbo czyli bez sprężania i podgrzewania mieszanki, spaliny będą mieć niską temperaturę i nie zależną od obrotów silnika. Z tymi minutami to słyszałem, że przed każdym zgaszeniem silnika trzeba odczekać ze 2 minuty (na zwolnienie turbiny do obrotów przy których nie potrzebuje smarowania), a po ostrej jeździe nawet 10 minut.
-
Witam Gdyby kilka kilometrów przed zatrzymaniem samochodu otworzyć zawór obejściowy spalin, żeby turbosprężarka spokojnie wyhamowała z pełnym smarowaniem (zamiast turbo-timera) czy silnik nie będzie się wtedy dziwnie zachowywał (oprócz straty mocy)? I pytanie drugie: czy smarowanie lub chłodzenie turbosprężarki zależy również od jej własnej prędkości??
-
Dzięki za informacje, dzwoniłem tam i chyba zostane przy fabrycznych. Podobno mam za male swiatla, modul sie nie zmiesci i trzeba przerabiac blacharke.
-
Witam. Szukam firmy zajmującej się przekładaniem modułów świateł z nowych do starych samochodów. Znajomemu dawno temu zrobili taką przekładkę - zeszlifowanie szkła i założenie bi-xenonow z najnowszej Audi A8. Chciałbym u siebie założyć bi-xenony adaptacyjne (skrętne, oświetlające zakręty). Wiem, że temat jest ciężki, ze względu na dopasowanie modułu sterującego, ale może jest firma w Polsce, która jest w stanie zrobić taki tuning. (za granicą napewno jest - takie moduły światełek dostępne są np.na ebay) Ponieważ google zasypane jest zestawami kit-xenonów, bardzo ciężko znaleźć firmy które naprawdę zajmują sie oświetleniem i robią to profesjonalnie. Czy spotkał się ktoś z WAS z firmami/osobami które mogłyby się podjąć zadania?? Pozdrawiam.
-
żarniki w ksenonach z czasem oprócz zmiany koloru poprostu wypalają się, odkładając srebny nalot na bańce sam się przekonałem po wymianie jednego żarnika - różnica ogromna, a światełka miałem od 1,5 roku
-
Witam i pozdrawiam całe forum. Bardzo krótko o sobie: jestem młodym mężczyzną, mieszkam w Krakowie i nie mam A4 (jeszcze) :trema: Artur;)