Skocz do zawartości

Wybreccio

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Wybreccio

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Wybreccio

0

Reputacja

  1. Korekty sprawdzę wieczorem i napiszę wartości. Nie kopci ani na zimnym ani na rozgrzanym. Ten syf odkłada się tylko po przegazowaniu po odpaleniu po nocnym postoju. Po trasie nic takiego się nie odkłada. Oleju dolewam max 0,5 L na 15 000, więc ubytek raczej w normie. Gdyby przepuszczało turbo, musiałbym chyba dolewać więcej?
  2. Od kilku dni po odpaleniu mojego auta po dłuższym postoju (zimny silnik) pojawia się czerwone ostrzeżenie niskiego ciśnienia oleju. Po kilku minutach / kilometrach i nagrzaniu silnika (ok. 90 stopni temperatury cieczy chłodzącej) ostrzeżenie znika i już się nie pojawia. Problem zaczął się kilka dni temu, w sobotę miałem okresową wymianę oleju i filtrów (zawsze co 15 000 km, zawsze Motul 5w40, zawsze filtry Knecht). Niestety, po wymianie ciągle to samo. Oprócz tego, nic mi nie stuka, nie słyszę żadnych dziwnych odgłosów z silnika, moc jest. Wczoraj jechaliśmy w dłuższą trasę, więc od początku logowałem VAGiem: http://vaglog.pl/log_226433.html Co może być przyczyną? Ponieważ jescze nie byłem w warsztacie mierzyć ciśnienia, mam drugie pytanie - jakie są prawidłowe wartości dla AJMa i przy jakich obrotach? Nie wiem, czy jest związek, ale zauważyłem też, że po przegazowaniu w garażu przed jazdą pod wydechem tworzy się ciemna mokra plama http://www.directupload.net/file/d/4061/snj3fjax_jpg.htm Po przegazowaniu po trasie żadnej plamy pod wydechem nie było. Podbijam. Jakieś pomysły? Jakieś doświadczenia?
  3. Dzięki za wyjaśnienia. No i po problemie. Podaję rozwiązanie, bo może się przydać. Przyczyną był przetarty przewód układu podciśnienia. Po wymianie 3 przewodów (na wszelki wypadek) sztanga chodzi prawidłowo, a auto odzyskało pełnię mocy. Na razie czyszczenie turbo nie było potrzebne.
  4. Podłączyłem VAGa jak napisłeś i oto co widać: - przy przejściu w OFF (ECU odcina doładowanie?) sztanga opornie idzie od turbiny, idzie, ale powoli i nieenergicznie, nawet wolniej niż w tym filmie a na pewno nie tak jak w tym - przy przejściu w ON (następuje doładowanie?) sztanga całkiem energicznie idzie w kierunku turbiny Jeżeli dobrze rozumuję, to przez oporny ruch sztangi w kierunku od turbiny, gdy doładowanie powinno zostać odcięte, odcięcie doładowania nie następuje, dlatego następuje przeładowanie i silnik wpada w tryb awaryjny?
  5. W moim A4 1.9 TDI AJM 2000 obewuję, jak mi się wydaje, nietypowe odcięcie turbiny i przejście w stan awaryjny. Na 4 i 5 biegu (rzadko na 3) startując z trochę ponad 2000 obr/min i po wciśnięciu do końca pedału gazu po osiągnięciu 3000 obr/min przechodzi w tryb awaryjny. Jednak, gdy pedał gazu nie jest wciśnięty do oporu i rozpędzam się z mniejszym przyśpieszeniem, wszystko jest w porządku. Na 3 biegu problem praktycznie nie występuje, nawet przy gazie wciśniętym do oporu, nie odcina turbiny. Odkłąda się błąd 17965 - Charge Pressure Control: Positive deviation P1557 - 35 - 00 - - Co może być przyczyną?
  6. No widzisz, czas o którym pisałem dotyczy AJM-a, który stoi całą noc na mrozie. Podczas jazdy na zimnym silniku kategorycznie nie przekraczam 2500 obr/min, a raczej staram się zmieniać biegi po przekroczeniu 2000.
  7. Zanim zaczniesz wymieniać termostat albo czujniki, zrób dłuższą jazdę i zobacz czy temperatura dojdzie Ci do 90 stopni. Jeżeli tak i potem będzie się utrzymywać, to z czujnikami i termostatem masz wszystko ok. Pamiętaj też, że masz AJM-a, który nagrzewa się dłużej niż inne ropniaki. Z moich doświadczeń - dystans 6,5 km przy tej temperaturze otoczenia to trochę za mało, żeby AJM nagrzał się do 90 stopni. PS. Na forum masz instrukcję jak zdiagnozować VAG-iem wadliwy termostat bądź czujnik. Nie wymieniaj na ślepo, chyba, że pieniądze nie grają roli.
  8. Może komuś ta informacja się przyda - dzwoniłem też do ASO i powiedzieli mi, że zarówno vag (17-Instruments grupa 003), jak i klimatronik (kanał 49) wartość temperatury odczytują z czujnika z tego samego toru, co zegary, ale z pominięciem zegarów, więc w takim przypadku jak mój wadę zegarów można wykluczyć.[br]Dopisany: 17 Marzec 2009, 09:40_________________________________________________Wczoraj po raz drugi wymieniłem czujnik G2/G62 - w ASO do mojego AJMa sprzedali mi zielony, 4-pinowy o numerze 059 919 501 A. Niestety, ciągle to samo Ten, który wyjmowałem za pierwszym razem by koloru niebieskiego (oznaczenia niestety nie pamiętam, bo skoro uważałem go za uszkodzony, to został w warsztacie). Czy na pewno sprzedali mi właściwy czujnik?[br]Dopisany: 22 Marzec 2009, 14:19_________________________________________________Problem rozwiązany, więc zamieszczam krótki opis. Może komuś się przyda w przyszłości. 1. Czujnik sprzedawany w ASO był właściwy. 2. Oba czujniki z ASO były dobre i nie uszkodzone. 3. W weekend, gdy zrobiło się cieplej, wypiąłem wtyczkę z czujnika, potraktowałem ją WD-40, potem preparatem do czyszczenia styków i złączy Kontakt S i na koniec, żeby zmyć syfy rozpuszczone przez Kontakt S, jeszcze raz WD-40. Wtyczkę zostawiłem na kilka godzin do wyschnięcia. Po wpięciu jej w gniazdo czujnika cieszę się już z prawidłowych wartości wyświetlanych na desce rozdzielczej i klimatroniku Problem okazał się bardzo błahy, ale kilku zawodników chciało mi już wymieniać zegary i wiatrak przy chłodnicy. Podejrzewam, że podczas pierwszej wymiany czujnika zlatujący płyn chłodniczy zalał wtyczkę i po podłączeniu powodował jakieś zwarcia.
  9. Dlatego żeby wykluczyć zegary chciałbym się dowiedzieć, czy wartość pokazywana na kanale 49 klimatronika jest odczytywana z zegarów, czy idzie bezpośrednio do klimatronika z pominięciem zegarów (to samo dotyczy vaga - 17 Instruments, grupa 003 - czy ta wartość idzie bezpośrednio z czujnika z toru podającego również na zegary, ale z pominięciem zegarów, czy jest odczytywana z zegarów)?
  10. Czy przyczyną podawania bzdurnych wartości na zegary mogą być zabrudzone styki czujnika i kabelka (np. zabrudzone podczas wymiany czujnika)?[br]Dopisany: 09 Marzec 2009, 11:07_________________________________________________Zrobiłem jak radziliście. Wyjąłem zegary, wypiąłem i docisnąłem wtyczki. To samo z wtyczką przy czujniku. Kabelek wygląda na cały, nie zauważyłem przetarcia. Niestety, nadal to samo. W piątek i dzisiaj jechałem w dłuższą trasę z podpiętym vagiem i kontrolowałem wartość temperatury, która jest przekazywana do ECU (01-Engine, grupa 007) - przez cały czas po rozgrzaniu silnika w granicach 90-93*C. Jednocześnie czasami na zegarach i na kanale 49 klimatronika pojawiały się wartości nawet 121*C, choć muszę przyznać, że przez większą część trasy wskazania zegarów i klimatronika powracały do normy i nie odbiegały od tego, co odczytywałem jednocześnie na vagu (01-Engine, grupa 007). Macie jeszcze jakieś sugestie? Kilka dni temu dzwoniłem do kolesia od elektroniki samochodowej, który po telefonicznym opisie sytuacji stwierdził, że to na pewno zegary są do wymiany. Dlatego mam pytanie - czy wartość pokazywana na kanale 49 klimatronika jest odczytywana z zegarów, czy idzie bezpośrednio do klimatronika z pominięciem zegarów?
  11. Dokończyłem dziś logi: Silnik zimny - 01 Engine - grupa 007 http://img183.imageshack.us/img183/9386/log01007xxxxxx.jpg Silnik zimny - 17 Instruments - grupa 003 http://img528.imageshack.us/img528/417/log23003xxxxxx.jpg Silnik rozgrzany - 01 Engine - grupa 007 http://img299.imageshack.us/img299/9386/log01007xxxxxx.jpg Silnik rozgrzany - 17 Instruments - grupa 003 http://img11.imageshack.us/img11/417/log23003xxxxxx.jpg Przemik - błąd "01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)" został poprzednio skasowany i teraz już nie występuje. Macie jakieś pomysły? Walnięty nowy czujnik? Pobrudzone podczas wymiany czujnika styki? Coś z jakimś kabelkiem? Dodam jeszcze, że dzisiaj przez kilka godzin na blacie i vagu pokazywał mi prawidłowe wartości zgodne z odczytem vaga. Niestety, pod koniec dnia powróciły wartości z zakresu 115-120*C
  12. Dziękuję za dotychczasową analizę. Wymieniłem termostat i czujnik G2/G62 (oba ori kupione w ASO). Niestety, ale problemów się nie pozbyłem. Teraz mam tak, że na zegarach i klimatroniku (kanał 49) pokazuje mi temperaturę znacznie powyżej 90*C (dochodzi nawet do 110-121*C), ale vag przy odczycie z silnika w tym samym czasie pokazuje mi temperatury w granicach 91-93*C. Zrobiłem test - przejażdżkę z podpiętym vagiem - na zegarach i kllimatroniku temperatura wahała się od 96-115*C, a jednocześnie na vagu widziałem odczyt w granicach 91-93*C. Przy odczycie błędów z ECU nie występują już poprzednie: 01039 - Coolant Temperature Sensor (G2) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent Dzisiaj zrobiłem logi w grupach do sprawdzania termostatu i czujnika G2/G62 na rozgrzanym silniku, jutro rano zrobię jeszcze na zimnym i zamieszczę logi. Czy macie jakieś pomysły co może być przyczyną takich dziwnych wskazań?
  13. Wielkie dzięki. 004 statycznie i dynamicznie nie zrobiłem z rozpędu, bo zasugerowałem się tym, że nie wykonuje się tego dla AJM w BS. Kupiłem już nowy termostat w ASO i go wymienię. Po wymianie zrobię jeszcze raz logi i wrzucę już pełen komplet. Mam jeszcze jedno pytanie. Czy błąd 01039 - Coolant Temperature Sensor (G2) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent oznacza walnięty czujnik G2 (i trzeba go wymieniać) czy może oznacza tyle, że komputer zanotował dziwne wskazania temperatury z tego czujnika, które mogły być spowodowane wadliwym działaniem termostatu, co nie musi wskazywać na zepsucie się tego czujnika. Wprawdzie wyszukałem, że G2 można prosto wymienić bez dużych ubytków cieczy chłodzącej, ale mógłbym to zrobić już przy okazji wymiany termostatu, tylko nie widzę sensu wymiany czujnika, jeżeli może być on jeszcze sprawny.
  14. W tym wątku http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ajm_brak_mocy-t64106.0.html opisałem mój problem i umieściłem linki do logów. Proszę o analizę.
  15. Wybreccio

    [B5 AJM] Brak mocy

    Dziś rano w drodze do pracy i po południu w drodze z pracy sprawdzałem również temperaturę chłodzenia silnika na klimatroniku (kod 51). Temperatura otoczenia 0 - 1,5*C, niezależnie od tego, czy jechałem bez włączonego ogrzewania, czy też ustawiłem je na HI i maksymalna siła nawiewu, wartość wyświetlana na klimatroniku dosyć żwawo dochodziła do 90*C (zawsze wzrastała, nie zauważyłem spadków czy wahań) i po osiągnięciu 90*C nie ulegała zmianie. Niestety w tym samym czasie wartość pokazywana na desce rozdzielczej miała się nijak do klimatronika. Dochodziła do 80*C, spadała poniżej 70*C (np. po zatrzymaniu się na światłach), potem osiągała 90*C, by za chwilę spaść do 60*C. Gdy na 4 biegu wchodziłem na obroty powyżej 3000 na min. silnik nie przechodził w tryb awaryjny. Czy to możliwe, że wskazania temperatury na desce rozdzielczej i klimatroniku pochodzą z dwóch różnych czujników? Dziś również udało mi się podpiąć VAGa i zrobić logi (wedlług opisu z http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnostyka_aktualizacja_30_vii_2008-t18478.0.html - mam nadzieję, że poprawnie, na 4 biegu). Proszę o ich analizę: Próba statyczna - normalnie: Grupa 000 http://img519.imageshack.us/img519/4711/log01000xxxxxxhk2.jpg Grupa 001 http://img98.imageshack.us/img98/8366/log01001xxxxxxrm8.jpg Grupa 003 http://img530.imageshack.us/img530/3051/log01003xxxxxxpd1.jpg Grupa 007 http://img530.imageshack.us/img530/3873/log01007xxxxxxqw4.jpg Grupa 013 http://img262.imageshack.us/img262/4236/log01013xxxxxxud2.jpg Próba statyczna - Basic Setiings: Grupa 000 http://img162.imageshack.us/img162/1931/log01000xxxxxxbz4.jpg Grupa 003 http://img171.imageshack.us/img171/5319/log01003xxxxxxvs9.jpg Grupa 011 http://img502.imageshack.us/img502/6098/log01011xxxxxxvq9.jpg Próba dynamiczna - normalnie (przeprowadzane na 4 biegu): Grupa 000 http://img525.imageshack.us/img525/3107/log01000xxxxxxxy3.jpg Grupa 001 http://img135.imageshack.us/img135/6903/log01001xxxxxxqc0.jpg Grupa 003 http://img113.imageshack.us/img113/2410/log01003xxxxxxnj6.jpg Grupa 008 http://img135.imageshack.us/img135/6757/log01008xxxxxxuf6.jpg Grupa 010 http://img113.imageshack.us/img113/4933/log01010xxxxxxgw5.jpg Grupa 011 http://img142.imageshack.us/img142/750/log01011xxxxxxtj5.jpg Odczyt blędów: VAG-COM Version: Release 311.2-N Chassis Type: 8D - Audi A4 B5 Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 038 906 019 AN Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1301 Coding: 00002 Shop #: WSC 06435 1 Fault Found: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: N/A Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 3B0 614 111 Component: ABS/ASR 5.3 FRONT D00 Coding: 00012 Shop #: WSC 06435 No fault code found. Address 08 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 820 043 M Note: Excessive Comm Errors Skipping Address 15-Airbags Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 920 900 M Component: KOMBI+WEGFAHRS. M73 D51 Coding: 00040 Shop #: WSC 00000 XXXXXXXXXXXXXXXXX AUZ5Z0Y7224124 1 Fault Found: 01039 - Coolant Temperature Sensor (G2) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent Address 25 ------------------------------------------------------- Controller: Bitte Adress Component: e 17 eingeben No Faults Found or DTCs not supported by controller or a communication error ocurred Address 35 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 862 257 B Component: ZV-Pumpe, Funk D16 Coding: 14913 Shop #: WSC 06435 2 Faults Found: 01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak) 35-00 - - 00955 - Key 1 09-00 - Adaptation Limit Surpassed Address 56 ------------------------------------------------------- Controller: 4B0 035 186 E Component: Radio 0001 Coding: 00201 Shop #: WSC 06435 No fault code found. End -------------------------------------------------------
×
×
  • Dodaj nową pozycję...