Skocz do zawartości

STRAWIK

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O STRAWIK

Osiągnięcia STRAWIK

0

Reputacja

  1. Panowie poproszę o pomoc. Byłem na kompie u speca i ten zamieszał swoim VASem i naprawił problem. Silnik chodził jak sieczkarnia. Zasugerował, że sterownik silnika uczy się bzdur od żle ustawionego gazu i silnik zaczyna kuleć. Przywrócił silnik do poprawnej pracy i powiedział abym pojechał ustawic gaz. Tak też zrobiem. Po jakimś czasie sytuacja się powtórzyła i podpiełem sie kabelkiem Viakena i odczytałem błędy: 01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80) 31-10- Open or Short to Ground - Intermittent 00561 - Shareware Version To Decode all DTCs 13-00 - Please register/Activate 00575- Shareware Version To Decode all DTCs 13-00 - Please register/Activate Intermittent Skasowałem i zaczytałęm jeszcze raz, pojawiło się: 00561 - Mixture Adaptation 13-00 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached Poradźcie coś
  2. Panowie Ma ktoś może dostęp do katalogu. Potrzebuję stronę katalogową z wałem dyfrem itd do mojej niuni. Muszę ją trochę pouszczelniać i potrzebuje zobaczyć jak to wygląda i muszę ustalić numery części które będą mi potrzebne. Proszę o pomoc...
  3. Siemka Bartex Sprawdzić kata można na dwa sposoby (właśnie to przerabiałem) 1. sposób najprostszy- na podnośnik i postukać w niego czymś twardym- twardy dźwięk katalizator pełny i ok jeżeli dźwięk jest pusty lub słychać brzęczenie znaczy, że kat się wysypał i prawdopodobnie wkład z niego za jakiś czas zapcha ci wydech (najczęściej ponoć zatyka się tłumik końcowy) 2. możesz pojechać do tłumikarza on wytnie kata looknie do środka i oceni. Sposób 2 nie polecam- tłumikarz od razu zaleci wymianę kata na strumienice i przy pozostawieniu starego kata pewnie będzie chciał ją zamontować za darmo. Starego kata możesz sam opylić np na allegro- im więcej wkładu tym drożej. Np za moje katy od 2,6 V6 za jeden zapłacili 220 zeta, za to co pozostało z drugiego (to co się wysypało i zatkało tłumik) czyli 0,66kg x120zeta + koszty transportu. Razem 350 zeta. Jednak producenci przewidują żywotność kata na 120 tyś km. Powodzenia.
  4. Inzyniero dzięki za tłumaczenie kodów- sądząc po tym, że błędy są sporadyczne wydaje mi się, że nie są one przyczyną moich problemów. Pewnie są one wynikiem dziwnej pracy silnika spowodowanej innymi przyczynami. Pet3r- dzięki za fotkę- faktycznie w 2,8 np (AAH) jest przepływka 078 133 471A- wg katalogu Inter Cars, ale niestety po tym katalogu u mnie w ABC w zakładce gdzie powinna być przepływka jest tylko czujnik położenia przepustnicy 078 133 154 ale lookne w to miejsce (mam tylko nadzieję, że nie będę musiał wyciągac silnika żeby się tam dostać :-)). Czeka mnie dzis wymiana sond lambda. Jak wczoraj zobaczyłem jakie jest dojście to postanowiłem pozbierać siły do dzisiaj. Plan jest taki: zdemontować wydech odkręcając od dwóch kolektorów wydechowych 2xpo 3 śruby (bo sondy są zamontowane za kolektorem po połączeniu z wydechem) i na wumontowanym wydechu może z palnikiem zdemontować uszkodzone sondy. Niby 6 śrub a już się boje jak to będzie szło.[br]Dopisany: 31 Styczeń 2007, 07:47 _________________________________________________Panowie liiipa. Wymieniłem sondy i nic. :zly: Ale już wszystko jasne pojechałem do kolesia który bardzo siedzi w diagnostyce i ma trochę sprzętu. Podpiął urządzenie o nazwie VAS, trzy szybkie ruchy po dotykowym wyświetlaczu i silnik jak pszczółka. Diagnoza: Sterownik silnika uczy się bzdur od sterownika gazu na żle wyregulowanej instalacji, dodatkowo błąd: 00575 - Intake Manifold Pressure - ciśnienie w kolektorze dolotowym, czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej - ustrka mechaniczna błąd sporadyczny jest spowodowany tym, że podczas nieprawidłowej pracy silnika w kolektorze ssącym powstawały wystrzały i ponoć w tym kolektorze są jakieś klapy sterowane pneumatycznie i one się wysypały. NIestety czeka mnie chyba wymiana kolektora mam nadzieję, że trafię na jakiś z całymi klapami. Więc podsumowując moja nauka kosztowała: świece + przewody 300zeta sonda NGK uniwersalna x 2szt. 300 zeta kolektor ssący(???) zobaczymy A mogło to być tylko 50 zł za podłączenie VAS i z tego co zdążyłem zauważyć przywrócenie ustawień fabrycznych sterownika.... Człowiek uczy się na błędach-uczcie się na moich :
  5. Podłączyłem się VAGiem. To była moja pierwsza diagnoza dlatego potrafiłem odczytać tylko błędy, może ktoś pomoże w analizie?? SILNIK 2 DTC's Found: 00281 - Vehicle Speed Sensor (G68) 03-10 - No Signal - Intermittent 00575 - Shareware Version. To Decode all DTC's 04-10 - Please Register/Activate – Intermittent SILNIK PO SKASOWANIU BŁęDÓW 1 DTC's Found: 00575 - Intake Manifold Pressure 04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent PODUSZKI 1 DTC's Found: 00532 - Voltage Supply B+ 07-10 - Signal to Low – Intermittent Prawdopodobnie bład poduszki powstał przy odłączeniu akumulatora.
  6. Witam ponownie. Moje Autko to: A4 2,6 Avant Quattro ABC 150 KM Po wywaleniu katalizatorów i udrożnieniu wydechu pomiar sond wypadł niestety niepomyślnie- wygląda na to, że obie umarły... Nic to, dziś je pochowam a w zaprzyjaźnionej hurtowni czekają już na mnie dwie nowiutkie NGK- 3 stefki nie moje. Ale też nic to kaska za sprzedaż zużytych katalizatorów z nawiązką pokryje tą stratę . Wg mnie było tak: najpierw wysypała się sonda lewa i zalewało lewy katalizator- ten wspomożony sporą ilością paliwa szybko się wypalił, wykruszył i zapchał wydech. Wtedy zaczęły się dziać cyrki i pewnie wysypała się druga sonda i zalewało paliwem drugi katalizator (też nie wygląda w środku najlepiej). Teoretycznie wymiana sond powinna załatwić całą sprawę a jeżeli nie to się trochę wnerwie. Powiedzcie mi gdzie powinna być przepływka w moim modelu. Za nic nie moge się jej dopatrzyć ani w aucie ani w autodacie. W innych modelach widać od razu pomiedzy filtrem powietrza a kolektorem ssącym. Czy można zresetować sterownik bez VAGa??
  7. Z tymi strumienicami (czytałem) trudno- wymieniłem. Jeden katalizator był wysypany i zapchał prawie całkowicie wylot tylnego tłumika. Po udrożnieniu tłumika i wymianie katów na strumienice wydech jest czysty ale nie załatwiło to problemu. Jest oczywiscie wiecej mocy ale silnik dalej żyje swoim życiem : . Może należy zresetować sterownik?? Może nauczył się jakiś bzdur przy zapchanym tłumiku?? Kaziu_Wichura może wiesz gdzie w mojej niuni jest przepływka. Sprawdzałem w Autodacie i akurat w tym modelu jej nie zlokalizowałem??
  8. Objaw na LPG i benzynie jest taki sam. Ale w ABC chyba nie ma przepływki?? [ Dodano: 29-01-2007, 10:53 ] Mierzyłem sondy i niezbyt chcą pracować brak wskazań, ale czy jak np zalewa silnik i mieszanka jest b.bogata to czy nie powinny sie tak zachowywać. Dodam, że katalizatory są też niezbyt i planuje je dzis zmienić na strumienice...
  9. Witam wszystkich na forum. Jestem od niedawna posiadaczem ślicznej dziuni. Udało mi się już wyrezać reflektorki (ori Valeo) i zapodać instalkę LPG. Niestety po jakimś czasie silnik zaczął niepokojąco dziwnie pracować :zly2: . Postaram się to zwięźle i jasno opisać: Po uruchomieniu porannym praca jest ok jakieś 1500obr i równomierne obroty. Po rozgrzaniu silnika po kilku minutach obroty spadają do ok 800-900 i zaczynają się cyrki: obroty falują, spadają nawet do 200 silnik pracuje jak sieczkarnia. Po przełączeniu na gaz nic się nie zmienia. Wymieniono świece i kable wysokiego napięcia i zaizolowano cewki (wyglądało jak przebicie na wysokim napięciu- praca silnika poprawiła się nieznacznie. Przy wyższych obrotach jest ok. Podczas jazdy odczuwa się "dziurę" po zdjęciu nogi z gazu i przyspieszeniu. Niestety zdolności mechaniczne i moje i zaprzyjaźnionych mechaników nie pozwalają na ogarnięcie tego problemu. Proszę o pomoc w ustaleniu żródła problemu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...