termostat otwiera się na 87*C tak żę do tego czasu powietrze w aucie zdążyło by się mocno nagrzać termostat ma mało wspólnego z ogrzewaniem w środku auta
nagrzewnica jest połączona z małym obiegiem także jak odpalamy autko i włączamy grzanie to wentylator chłodzi motorek a chłodnice głowne są odcięte aż do osągnięcia prze silnik temperatury >=87*C
ja osobiście staram sie włączać grzanie tak po 3km zdrowiej dla silnika
ale mam takie wątpliwości u mojego znajomego golf V 1,9TDi jak odpali go to po 20 sekundach już leci letnie powietrze bez ruszania z miejsca i to zimą w mojej audi to nierealne niby golf młodszy 6lat
i pewnie ma czystszą nagrzewnicę kurcze chyba trzeba będzie ja płukać / ale takie pytanie po ilu km silnik 1,9TDI AJM powinien złapać 90*C na blacie tak w porę zimową do -10*C