Skocz do zawartości

lysek

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O lysek

  1. mechanik wytlumaczyl to niedomaganiem turbiny - zle spalanie i co nie spali to wypluwa, a stad czarny dym. gdzies tez czytalem odnosnie oleju w dolotach, jedyna rozsadna mozliwosc ze tam sie znajdzie w takich ilosciach to wlasnie nieszczelne turbulum. ale tu zdaje sie tez klania sie nieszczesny VAG. jak tylko bede mial chwile to zloze to ustrojstwo i sproboje zczytac co w nim piszczy [br]Dopisany: 07 Sierpień 2007, 09:31 _________________________________________________no cóż przyszedł czas na analizę problemu: pierwszy i największy kłopot to uszkodzone uszczelnienie w turbinie, do tego doszło jeszcze: filtr odpowietrzenia silnika (filtr na wierzchniej stronie obudowy rozrządu) puszczający olej na turbinę oraz dziura w ostatnim łączniku w torze dolotu powietrza. regeneracja turbulum: 850pln (Moto-Remo, Katowice-Szopienice) + koszty wymiany oleju; filtr 160-170pln; łącznik dolotu uszczelniony dętka z motocykla. do tego oczywiście doszło czyszczenie toru powietrza z oleju = demontaż rur + szmata, intercooler wyczyścił się ciśnieniem powietrza (brak dojścia), czyszczenie nagaru skąd się da... zalecenia mechanika: wydłużyć czas schładzania silnika, przewietrzyć silnik minimum 1x na tydzień (czyt. dać się konikom wybiegać), dbać o prawidłowy poziom oleju w silniku. (zgrzeszyłem: miałem nieco ponad max ) efekt po przejechaniu ~1000km: pedał gazu znowu działa, nieco szybciej wkręca się na obroty (subiektywnie), około 100km więcej przejechane na jednym baku (1000km->1100km w cyklu mieszanym) przy agresywniejszej jeździe. brak dymienia nawet powyżej 4k obrotów (układ samo-czyścił się maksymalnie 2 dni).
  2. obym sie nie pospieszyl - turbinka lezy juz wymontowana. co masz na mysli poprzez wymacanie rur dolotu :>:> na co zwrocic uwage ?? mnie zastanawia spadek poziomu oleju oraz olej w dolotach (troche mi go wywalilo przez czujnik temp na ostatniej rurze dolotu). dlatego bardziej sklanial bym sie ku nieszczelnosci turbulum... ale ja mlody jestem i glup... i glupio mi sie pytac wolno
  3. to ja sie chetnie dopisze do watku. TDi AFN '96 ("185k" przebiegu) kopci jak rasowy smok (na czarno) na postoju, podczas jazdy powyzej 2500 obrotow w lusterku widac juz troche dymienia. wydaje sie ze delikatnie oslabl. plastikowe rury dolotowe do silnika miedzy intercoolerem sa lekko wilgotne od oleju (musial go lekko zasmakowac - troche go ubylo). turbinka po zdemontowaniu troche wilgotna w srodku. niestety nie mam mozliwosci sprawdzenia VAG'ie. jakies sugestie ?? wyglada mi to na rozszczelnienie turbiny i lekki przeciek. jesli to na pewno turbina to gdzie to mozna oddac na poludniu (katowice, sosnowiec).
  4. Witam również poszukuje schematu elektryki ale nie mogę nic znaleźć .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...