
biohazard
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
15 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O biohazard

-
Wiem, że specyfika nawet już samego diesla i silnika benzynowego jest różna. Brakuje mi tylko jednego - jak odpuszczam pedał gazu odrazu powinien wrzucic wyższy bieg a tutaj nie zawsze tak jest, czasem przeciąga i mam wrażenie że silnik sie męczy że pracuje nienaturalnie. Najpierw naprawię ten wąż od turbiny potem zlikwiduje wycieki oleju. Odepnę klemy od aku i zobaczymy jak sie będzie potem zachowywał. Jeśli mu nie przejdzie w zadowalający sposób to zrobie logi Vagiem ale myslę, że mu przejdzie jak "nauczy" się od nowa stylu jazdy - już jest o niebo lepiej niż było, spalanie znacznie spadło - na 450 km przejechanych (330km trasa/ 120km miasto) spalił średnio 6,7 l /100km (wyliczone z tankowania czyli realna ilość spalonego paliwa a nie z komputera). Do tej pory jak był zimny to na mieście palił ok 12l /100 km teraz już jest lepiej bo ok 9l ale czuję że da sie jeszcze to poprawić
-
Po wymianie termostatu, kiedy silnik nagrzeje się do temp. roboczej biegi zmieniają się znacznie lepiej, już nie ma takich przeciągnięć, 5-ty bieg wymaga minimum 70 km/h (nie ważne czy ustawiony jest na auto czy mam tip-czyli ręczną zmianę, niżej niż 70 km/h nie pozwoli wrzucić 5-tki - nie było tego w 2.8 benz - nie jest to jeszcze to co chciałbym uzyskać ale możliwe że ten model tak ma - widać poprawę od momentu zmiany termostatu. Zrobię jeszcze niezbędne naprawy (wąż od turbiny jest pęknięty, i gdzieś z góry silnika cieknie olej) - kiedy usunę wszystkie usterki, odłączę aku. i potem postaram się porobić logi. Może coś jeszcze wskóram. Pozdrawiam.
-
Dzięki wielkie - potrzebowałem potwierdzenia kogoś, kto się na tym zna. Pozdrawiam.
-
ZIMNY SILNIK: 01-007 |Fuel temp | Fuel Cooling State | Intake Air Temp |Coolant Temp| |26,1*C | 0% | 14,4*C | 39,6*C | _______________________________________________________ 17-003 |Coolant temperature | | 36*C | _________________________________________________________ NAGRZANY SILNIK (Przejechałem ok 40 km - temp. powietrza na zew 18*C) 01-007 Fuel Temp | Fuel Cooling State | Intake Air Temp |Coolant Temp| | 72*C | 100,6% | 54*C | 83,7*C | _______________________________________________________ 17-003 |Coolant temperature | | 80*C | _________________________________________________________ Testy wykonywałem, bo przez cały tydzień auto nie było w stanie złapać więcej niż 75*C - 80*C (wskaźnik na liczniku) nawet po przejechaniu trasy ok 200km. Kiedy już udało mu sie dobic do ok 80*C, po włączeniu ogrzewania w aucie temp. spadała nawet do 70*C. Proszę o diagnozę, czy uszkodzony jest termostaty czy któryś z czujników. Pozdrawiam.
-
Zmienię termostat i odepnę aku jeśli to nie pomoże będę szukał dalej a teraz poszukam na forum w jaki sposób robi sie te logi
-
A czy taki objaw może być objawem uwalonego termostatu? Gdzieś wyczytałem, że te auta mają taki system podgrzewania silnika - przeciąganie na biegach (dla mnie brzmi niedorzecznie, jednak nie znam się na mechanice samochodowej). Ale pomyślałem, że jeśli to prawda to może być wina termostatu. U mnie temperatura dochodzi do 75*C i tam się zatrzymuje, znajomi którzy jeżdżą dieslami mówią że to normalne ale na forum wyczytałem, że nie - powinno byc 90*C i to dość szybko powinien je złapać. Dziś jadąc do pracy auto znowu uraczyło mnie przeciąganiem biegów do 3 - 3,5 tys obr ale jak wskazówka od temperatury drgnęła i usłyszałem szum nawiewu ogrzewania skrzynia tak jakby zaczęła zachowywać się ciut lepiej, chętniej wrzucała wyższy bieg przy popuszczeniu gazu ale daleko jeszcze do ideału.
-
Ok postaram się zrobić logi i odpiąć aku. , kodu do radia nie mam :/
-
"Niestety" wszystko ok - kod skrzyni 00003, natomiast podczas jazdy ewidentnie czuć, że auto po lekkim odpuszczeniu gazu powinno wrzucić wyższy bieg a tego nie robi - przynajmniej nie od razu. Jest coś jeszcze co można zrobić elektronicznie? A moze ten typ tak ma? Jednak jazda nie wydaje się komfortowa bo ma się wrażenie że zarzyna sie piec ... diesel przy 3000 obr. nie brzmi zbyt przyjaźnie...:/ do tego dochodzi jeszcze spore spalanie - w mieście średnio ok 12 l
-
Ok wielkie dzieki - jutro się za to zabiorę, pozdrawiam.
-
- nie wiem za bardzo o co chodzi i czego szukać, nie jestem specjalistą w tej dziedzinie :/ jak to zrobic i czego sie spodziewać? Mam VAGa programowego pod Windows, wiem jak zdiagnozować auto i pousuwac błędy ale to wszystko. Wiem, ze jak w A6 podłączyłem ten program to gdzies wszedlem w opcje że można było poustawiac biegi kiedy ma przełączać ale nie odważyłbym sie tam mieszać. A czy jest tam taka opcja jak "przywróć ustawienia fabryczne ?"Czy wybranie sterownika skrzynie biegów i kliknięcie opcji 10 - Adaptacja - przywróci ustawienia fabryczne czy narobi mi wiekszego bałaganu? Jest to bezpieczne ?
-
VAG-COM ver 208 nie wykazał zadnych błędów ("Nie znaleziono błędu lub błędu nieobsługiwane przez system") to chyba dobrze.
-
[ALL B5] Navi RNS-D - problem z mapami
biohazard odpowiedział(a) na Krooger temat w Nawigacja i car audio
Ad. drugi myślnik - nie ma mapy Polski do non-DX - małem A6 rocznik '99 właśnie z nonDX i niestety nic się nie dało zrobić. Straciłem masę czasu na poszukiwania w necie i żeby oszczędzić Ci tego samego radze odpuść poszukiwania mapy do nonDX. Nawiasem mówiąc nie wiem czy zmiana na DX to gra warta świeczki. Autonomiczne nawigacje, te które kupuje sięw sklepach z ospowiednim programem (u mnie Automapa) sa o niebo lepsze niż te w DX a używany moduł DX z tego co widziałem na Allegro to ~1.000 PLN Pozdrawiam. -
No własnie na D - na trasie spalił ok 6.2 l /100 km - zachowuje sie jakby był w trybie sport. Sztucznie przeciąga na biegu, 2.8 benzyna tego nie robił zmieniał biegi nawet przy 2000 obr. Wiem że moze za wiele wymagam 1.9 tdi a 2.8 benz to zupełnie inne silniki ale czuje dyskomfort jeśli jade 5-6 sek stałą prędkością a auto trzyma 2.500 obr i dopiero zmienia bieg
-
Witam Wczoraj stałem sie posiadaczem A4 B5 1.9 TDI (115KM) ze skrzynia Tiptronic. Do tej pory jeżdziłem A6 B5 2.8 LPG też ze skrzynią Tiptronic. W A6 biegi przeskakiwały w miarę "naturalnie" czyli mniej wiecej wtedy kiedy ja sam bym je zmienił (nawet już przy ok 2000 obr). Tutaj w A4 auto jakby przeciąga biegi, czasem aż do 3000 obr, przy jeździe w mieście lub pod góre potrafi przeciągnąć (moje wewnetrzne odczucie jest takie, że mógłby czasem wrzucic bieg ok 2-3 sek. wcześniej), kiedy czuję że auto powinno juz zmienic bieg (np z 4 na 5) a tego nie robi przełączyłem na ręczną zmianę i sprobowałem zmienić z 4 na 5 ale komputer tez na to nie pozwolił dopiero jak obroty podeszły wyżej (2500 - 3000obr.). Poza tym wszystko ok tzn. biegi wchodzą bardzo płynnie, skrzynia nie tasuje biagami i nie gubi się. Nie wiem czy to jest jakaś usterka czy poprostu 1.9 TDI inaczej zmienia biegi niz 2.8 benz. Przyzwyczaiłem się do płynnej jazdy i zmiany biegów w mieście przy ok 2000 obr a tu daje do 3000. Wrażenie jest jakby był ustawiony jakiś tryb "sport" czy coś takiego ale z tego co wiem Tiptronic nie ma opcji zmiany trybu jazdy. Czy to jest norma czy oznaka jakiejś usterki? Czy da sie to jakoś zdiagnozowac VAGiem ?
-
[B5 ADR] Jaki gaz zamontować i jakie będzie spalanie ?
biohazard odpowiedział(a) na mokom69 temat w Audi A4 B5
Witam Jestem z Warmińsko-mazurskiego i zapłaciłem za instalację sekwencyjna 4.000zł - za 3000zł też się dało jednak sam "monter" odradzał to rozwiązanie. Za zwykłą zapłaciłbym ok 2.400 zł przy czym tez nie było to najtańsze podejście do tematu. Posiadam B5 z 1995 roku silnik V6 2,6 Spalanie benzyny w cyklu mieszanym to ok 8,5 l - 9,5l a gazu ok 12,5 / / 100km. Tak naprawdę trzeba się mocno starać żeby spalił więcej. Dodam, że przy "sekwencji" nie czuje żadnej różnicy w mocy auta - nawet niewyczuwalny jest moment przełączenia się na gaz. Warto było zainwestować te 4.000 zł na instalacje sekwencyjną. Pozdrawiam. [ Komentarz dodany przez: piotr1602: 26-02-2007, 15:06 ] kolega chyba sie zapomnial i nie przeczytal regulaminu,nastepne posty beda usuwane jak tego nie zrobisz