Skocz do zawartości

biohazard

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O biohazard

Osiągnięcia biohazard

0

Reputacja

  1. Wiem, że specyfika nawet już samego diesla i silnika benzynowego jest różna. Brakuje mi tylko jednego - jak odpuszczam pedał gazu odrazu powinien wrzucic wyższy bieg a tutaj nie zawsze tak jest, czasem przeciąga i mam wrażenie że silnik sie męczy że pracuje nienaturalnie. Najpierw naprawię ten wąż od turbiny potem zlikwiduje wycieki oleju. Odepnę klemy od aku i zobaczymy jak sie będzie potem zachowywał. Jeśli mu nie przejdzie w zadowalający sposób to zrobie logi Vagiem ale myslę, że mu przejdzie jak "nauczy" się od nowa stylu jazdy - już jest o niebo lepiej niż było, spalanie znacznie spadło - na 450 km przejechanych (330km trasa/ 120km miasto) spalił średnio 6,7 l /100km (wyliczone z tankowania czyli realna ilość spalonego paliwa a nie z komputera). Do tej pory jak był zimny to na mieście palił ok 12l /100 km teraz już jest lepiej bo ok 9l ale czuję że da sie jeszcze to poprawić
  2. Po wymianie termostatu, kiedy silnik nagrzeje się do temp. roboczej biegi zmieniają się znacznie lepiej, już nie ma takich przeciągnięć, 5-ty bieg wymaga minimum 70 km/h (nie ważne czy ustawiony jest na auto czy mam tip-czyli ręczną zmianę, niżej niż 70 km/h nie pozwoli wrzucić 5-tki - nie było tego w 2.8 benz - nie jest to jeszcze to co chciałbym uzyskać ale możliwe że ten model tak ma - widać poprawę od momentu zmiany termostatu. Zrobię jeszcze niezbędne naprawy (wąż od turbiny jest pęknięty, i gdzieś z góry silnika cieknie olej) - kiedy usunę wszystkie usterki, odłączę aku. i potem postaram się porobić logi. Może coś jeszcze wskóram. Pozdrawiam.
  3. Dzięki wielkie - potrzebowałem potwierdzenia kogoś, kto się na tym zna. Pozdrawiam.
  4. ZIMNY SILNIK: 01-007 |Fuel temp | Fuel Cooling State | Intake Air Temp |Coolant Temp| |26,1*C | 0% | 14,4*C | 39,6*C | _______________________________________________________ 17-003 |Coolant temperature | | 36*C | _________________________________________________________ NAGRZANY SILNIK (Przejechałem ok 40 km - temp. powietrza na zew 18*C) 01-007 Fuel Temp | Fuel Cooling State | Intake Air Temp |Coolant Temp| | 72*C | 100,6% | 54*C | 83,7*C | _______________________________________________________ 17-003 |Coolant temperature | | 80*C | _________________________________________________________ Testy wykonywałem, bo przez cały tydzień auto nie było w stanie złapać więcej niż 75*C - 80*C (wskaźnik na liczniku) nawet po przejechaniu trasy ok 200km. Kiedy już udało mu sie dobic do ok 80*C, po włączeniu ogrzewania w aucie temp. spadała nawet do 70*C. Proszę o diagnozę, czy uszkodzony jest termostaty czy któryś z czujników. Pozdrawiam.
  5. Zmienię termostat i odepnę aku jeśli to nie pomoże będę szukał dalej a teraz poszukam na forum w jaki sposób robi sie te logi
  6. A czy taki objaw może być objawem uwalonego termostatu? Gdzieś wyczytałem, że te auta mają taki system podgrzewania silnika - przeciąganie na biegach (dla mnie brzmi niedorzecznie, jednak nie znam się na mechanice samochodowej). Ale pomyślałem, że jeśli to prawda to może być wina termostatu. U mnie temperatura dochodzi do 75*C i tam się zatrzymuje, znajomi którzy jeżdżą dieslami mówią że to normalne ale na forum wyczytałem, że nie - powinno byc 90*C i to dość szybko powinien je złapać. Dziś jadąc do pracy auto znowu uraczyło mnie przeciąganiem biegów do 3 - 3,5 tys obr ale jak wskazówka od temperatury drgnęła i usłyszałem szum nawiewu ogrzewania skrzynia tak jakby zaczęła zachowywać się ciut lepiej, chętniej wrzucała wyższy bieg przy popuszczeniu gazu ale daleko jeszcze do ideału.
  7. Ok postaram się zrobić logi i odpiąć aku. , kodu do radia nie mam :/
  8. "Niestety" wszystko ok - kod skrzyni 00003, natomiast podczas jazdy ewidentnie czuć, że auto po lekkim odpuszczeniu gazu powinno wrzucić wyższy bieg a tego nie robi - przynajmniej nie od razu. Jest coś jeszcze co można zrobić elektronicznie? A moze ten typ tak ma? Jednak jazda nie wydaje się komfortowa bo ma się wrażenie że zarzyna sie piec ... diesel przy 3000 obr. nie brzmi zbyt przyjaźnie...:/ do tego dochodzi jeszcze spore spalanie - w mieście średnio ok 12 l
  9. Ok wielkie dzieki - jutro się za to zabiorę, pozdrawiam.
  10. - nie wiem za bardzo o co chodzi i czego szukać, nie jestem specjalistą w tej dziedzinie :/ jak to zrobic i czego sie spodziewać? Mam VAGa programowego pod Windows, wiem jak zdiagnozować auto i pousuwac błędy ale to wszystko. Wiem, ze jak w A6 podłączyłem ten program to gdzies wszedlem w opcje że można było poustawiac biegi kiedy ma przełączać ale nie odważyłbym sie tam mieszać. A czy jest tam taka opcja jak "przywróć ustawienia fabryczne ?"Czy wybranie sterownika skrzynie biegów i kliknięcie opcji 10 - Adaptacja - przywróci ustawienia fabryczne czy narobi mi wiekszego bałaganu? Jest to bezpieczne ?
  11. VAG-COM ver 208 nie wykazał zadnych błędów ("Nie znaleziono błędu lub błędu nieobsługiwane przez system") to chyba dobrze.
  12. Ad. drugi myślnik - nie ma mapy Polski do non-DX - małem A6 rocznik '99 właśnie z nonDX i niestety nic się nie dało zrobić. Straciłem masę czasu na poszukiwania w necie i żeby oszczędzić Ci tego samego radze odpuść poszukiwania mapy do nonDX. Nawiasem mówiąc nie wiem czy zmiana na DX to gra warta świeczki. Autonomiczne nawigacje, te które kupuje sięw sklepach z ospowiednim programem (u mnie Automapa) sa o niebo lepsze niż te w DX a używany moduł DX z tego co widziałem na Allegro to ~1.000 PLN Pozdrawiam.
  13. No własnie na D - na trasie spalił ok 6.2 l /100 km - zachowuje sie jakby był w trybie sport. Sztucznie przeciąga na biegu, 2.8 benzyna tego nie robił zmieniał biegi nawet przy 2000 obr. Wiem że moze za wiele wymagam 1.9 tdi a 2.8 benz to zupełnie inne silniki ale czuje dyskomfort jeśli jade 5-6 sek stałą prędkością a auto trzyma 2.500 obr i dopiero zmienia bieg
  14. Witam Wczoraj stałem sie posiadaczem A4 B5 1.9 TDI (115KM) ze skrzynia Tiptronic. Do tej pory jeżdziłem A6 B5 2.8 LPG też ze skrzynią Tiptronic. W A6 biegi przeskakiwały w miarę "naturalnie" czyli mniej wiecej wtedy kiedy ja sam bym je zmienił (nawet już przy ok 2000 obr). Tutaj w A4 auto jakby przeciąga biegi, czasem aż do 3000 obr, przy jeździe w mieście lub pod góre potrafi przeciągnąć (moje wewnetrzne odczucie jest takie, że mógłby czasem wrzucic bieg ok 2-3 sek. wcześniej), kiedy czuję że auto powinno juz zmienic bieg (np z 4 na 5) a tego nie robi przełączyłem na ręczną zmianę i sprobowałem zmienić z 4 na 5 ale komputer tez na to nie pozwolił dopiero jak obroty podeszły wyżej (2500 - 3000obr.). Poza tym wszystko ok tzn. biegi wchodzą bardzo płynnie, skrzynia nie tasuje biagami i nie gubi się. Nie wiem czy to jest jakaś usterka czy poprostu 1.9 TDI inaczej zmienia biegi niz 2.8 benz. Przyzwyczaiłem się do płynnej jazdy i zmiany biegów w mieście przy ok 2000 obr a tu daje do 3000. Wrażenie jest jakby był ustawiony jakiś tryb "sport" czy coś takiego ale z tego co wiem Tiptronic nie ma opcji zmiany trybu jazdy. Czy to jest norma czy oznaka jakiejś usterki? Czy da sie to jakoś zdiagnozowac VAGiem ?
  15. Witam Jestem z Warmińsko-mazurskiego i zapłaciłem za instalację sekwencyjna 4.000zł - za 3000zł też się dało jednak sam "monter" odradzał to rozwiązanie. Za zwykłą zapłaciłbym ok 2.400 zł przy czym tez nie było to najtańsze podejście do tematu. Posiadam B5 z 1995 roku silnik V6 2,6 Spalanie benzyny w cyklu mieszanym to ok 8,5 l - 9,5l a gazu ok 12,5 / / 100km. Tak naprawdę trzeba się mocno starać żeby spalił więcej. Dodam, że przy "sekwencji" nie czuje żadnej różnicy w mocy auta - nawet niewyczuwalny jest moment przełączenia się na gaz. Warto było zainwestować te 4.000 zł na instalacje sekwencyjną. Pozdrawiam. [ Komentarz dodany przez: piotr1602: 26-02-2007, 15:06 ] kolega chyba sie zapomnial i nie przeczytal regulaminu,nastepne posty beda usuwane jak tego nie zrobisz
×
×
  • Dodaj nową pozycję...