Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B5 1.9 TDI Tiptronic - przeciąga zmianę biegów


biohazard

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wczoraj stałem sie posiadaczem A4 B5 1.9 TDI (115KM) ze skrzynia Tiptronic. Do tej pory jeżdziłem A6 B5 2.8 LPG też ze skrzynią Tiptronic.

W A6 biegi przeskakiwały w miarę "naturalnie" czyli mniej wiecej wtedy kiedy ja sam bym je zmienił (nawet już przy ok 2000 obr).

Tutaj w A4 auto jakby przeciąga biegi, czasem aż do 3000 obr, przy jeździe w mieście lub pod góre potrafi przeciągnąć (moje wewnetrzne odczucie jest takie, że mógłby czasem wrzucic bieg ok 2-3 sek. wcześniej), kiedy czuję że auto powinno juz zmienic bieg (np z 4 na 5) a tego nie robi przełączyłem na ręczną zmianę i sprobowałem zmienić z 4 na 5 ale komputer tez na to nie pozwolił dopiero jak obroty podeszły wyżej (2500 - 3000obr.). Poza tym wszystko ok tzn. biegi wchodzą bardzo płynnie, skrzynia nie tasuje biagami i nie gubi się. Nie wiem czy to jest jakaś usterka czy poprostu 1.9 TDI inaczej zmienia biegi niz 2.8 benz. Przyzwyczaiłem się do płynnej jazdy i zmiany biegów w mieście przy ok 2000 obr a tu daje do 3000. Wrażenie jest jakby był ustawiony jakiś tryb "sport" czy coś takiego ale z tego co wiem Tiptronic nie ma opcji zmiany trybu jazdy. Czy to jest norma czy oznaka jakiejś usterki? Czy da sie to jakoś zdiagnozowac VAGiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi na "D" przeciąga jak jest zimny z 2 na 3, natomiast przy ręcznej zmianie z 4 na 5 mogę zmienić już w granicach 70km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie na D - na trasie spalił ok 6.2 l /100 km - zachowuje sie jakby był w trybie sport. Sztucznie przeciąga na biegu, 2.8 benzyna tego nie robił zmieniał biegi nawet przy 2000 obr. Wiem że moze za wiele wymagam 1.9 tdi a 2.8 benz to zupełnie inne silniki ale czuje dyskomfort jeśli jade 5-6 sek stałą prędkością a auto trzyma 2.500 obr i dopiero zmienia bieg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz ja nie wiem jak sie jeździ 2.8 w benzynie i tipie także trudno mi jeszcze cokolwiek powiedzieć. Mnie też u mnie te przeciągania czasem denerwują jak jadę pod górę i ogolnie brakuje mi manuala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jakie masz kodowanie w sterowniku skrzyni, ktoś przed Tobą mógł się tym bawić i wyłączyć DSP żeby taką namiastkę trybu sport uzyskać, wtedy skrzynia zmienia biegi "na tępo" i kręci wyżej oraz nie wrzuca wyższego biegu przy odpuszczeniu gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jakie masz kodowanie w sterowniku skrzyni...
- nie wiem za bardzo o co chodzi i czego szukać, nie jestem specjalistą w tej dziedzinie :/ jak to zrobic i czego sie spodziewać? Mam VAGa programowego pod Windows, wiem jak zdiagnozować auto i pousuwac błędy ale to wszystko. Wiem, ze jak w A6 podłączyłem ten program to gdzies wszedlem w opcje że można było poustawiac biegi kiedy ma przełączać ale nie odważyłbym sie tam mieszać. A czy jest tam taka opcja jak "przywróć ustawienia fabryczne ?"

Czy wybranie sterownika skrzynie biegów i kliknięcie opcji 10 - Adaptacja - przywróci ustawienia fabryczne czy narobi mi wiekszego bałaganu? Jest to bezpieczne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAG-Comem wchodzisz w sterownik skrzyni, jak juz się połączy sprawdzasz jakie masz kodowanie w rubryczce software "coding", nie wiem jak w tym roczniku, ale raczej powinno być 00003. Jeżeli jest inne to wchodzisz w opcję recode, jeżeli to jest ośka, nie quattro to wpisujesz kodowanie 00003 i zatwierdzasz. Na wszelki wypadek zapisz sobie stare kodowanie, gdyby to które podałem było niewłaściwe, jakby co nie uszkodzisz nic w aucie bo złego kodu sterownik nie przyjmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sprawy. Generalnie istotna jest 4 cyfra licząc od lewej, decyduje ona o włączeniu lub wyłączeniu DSP, 0- DSP aktywne, 1-skrzynia chodzi "na tępo" i zachowuje się tak jak to opisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Niestety" wszystko ok - kod skrzyni 00003, natomiast podczas jazdy ewidentnie czuć, że auto po lekkim odpuszczeniu gazu powinno wrzucić wyższy bieg a tego nie robi - przynajmniej nie od razu. Jest coś jeszcze co można zrobić elektronicznie? A moze ten typ tak ma? Jednak jazda nie wydaje się komfortowa bo ma się wrażenie że zarzyna sie piec ... diesel przy 3000 obr. nie brzmi zbyt przyjaźnie...:/ do tego dochodzi jeszcze spore spalanie - w mieście średnio ok 12 l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niefajnie. Zloguj to auto, na forum znajdziesz instrukcję jak wykonać logi, bo to nie jest normalny tryb pracy skrzyni biegów. Dla spokojności możesz jeszcze odpiąć akumulator żeby oduczyć komputer skrzyni stylu jazdy, zacznie się uczyć na nowo Twojego bo może przed sprzedażą ktoś robił takie rzeczy :D

i jej zostało;) Pamiętaj o kodzie do radia jeżeli masz fabryczne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim odepniesz aku odzyskaj kod, w ASO Ci to zrobią, a może ktoś inny taniej bo parę lat temu ta przyjemność kosztowała u nich 99 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy taki objaw może być objawem uwalonego termostatu? Gdzieś wyczytałem, że te auta mają taki system podgrzewania silnika - przeciąganie na biegach (dla mnie brzmi niedorzecznie, jednak nie znam się na mechanice samochodowej). Ale pomyślałem, że jeśli to prawda to może być wina termostatu. U mnie temperatura dochodzi do 75*C i tam się zatrzymuje, znajomi którzy jeżdżą dieslami mówią że to normalne ale na forum wyczytałem, że nie - powinno byc 90*C i to dość szybko powinien je złapać. Dziś jadąc do pracy auto znowu uraczyło mnie przeciąganiem biegów do 3 - 3,5 tys obr ale jak wskazówka od temperatury drgnęła i usłyszałem szum nawiewu ogrzewania skrzynia tak jakby zaczęła zachowywać się ciut lepiej, chętniej wrzucała wyższy bieg przy popuszczeniu gazu ale daleko jeszcze do ideału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli silnik jest nierozgrzany do temperatury roboczej to skrzynia dłużej trzyma na poszczególnych biegach aby szybciej nagrzać ciecz i katalizator, głowy nie dam czy mamy rozwiązanie bo ten tryb do nagrzewania w sumie nieznacznie przesuwa punkt zmiany biegów w górę i nie ciąga silnika na 3/4 obrotów jego pracy. W każdym razie wymień termostat i obserwuj. Logi tak czy siak masz do zrobienia bo być może coś z osprzętu silnika szwankuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie termostatu, kiedy silnik nagrzeje się do temp. roboczej biegi zmieniają się znacznie lepiej, już nie ma takich przeciągnięć, 5-ty bieg wymaga minimum 70 km/h (nie ważne czy ustawiony jest na auto czy mam tip-czyli ręczną zmianę, niżej niż 70 km/h nie pozwoli wrzucić 5-tki - nie było tego w 2.8 benz - nie jest to jeszcze to co chciałbym uzyskać ale możliwe że ten model tak ma - widać poprawę od momentu zmiany termostatu. Zrobię jeszcze niezbędne naprawy (wąż od turbiny jest pęknięty, i gdzieś z góry silnika cieknie olej) - kiedy usunę wszystkie usterki, odłączę aku. i potem postaram się porobić logi. Może coś jeszcze wskóram.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.8 ma większy moment i moc niż 1.9 więc to pewnie dlatego biegi w innych prędkościach są załączane :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...