
qrek
Pasjonat-
Postów
60 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O qrek

-
[B5 ABC] Falujące obroty - przyczyną uszkodzona przepustnica?
qrek odpowiedział(a) na arre temat w Audi A4 B5
Może pomysł z innej beczki - może masz zbyt dużo czynnika w układzie klimy - duże obciążenie przydławia silnik i ECU ratując przed zgaśnięciem podnosi obroty... Miałem takie coś w Mondeo 2.0 benz, kiedy uzupełniałeś klimę? Przepustnicy się w ABC nie adaptuje, przecież to zwykła mechaniczna, co innego z AEB itd. Wpisz tylko 0 na grupach 000 i 001 i wystarczy. No chyba że masz uwalone ECU, co się w tym silniku często zdarza, jakby co mam zapasowe na podmiankę służę pomocą do Wrocka daleko nie masz a wymiana to 15minut max z programowaniem immo, robiłem to już z 5 razy, jak szukałem usterki - ale u mnie się udało i było to ECU -
A ja zamiast Modyfikatora wlałem rewitalizant XADO 3x9ml najpierw do mojego Audi - jednego jestem pewien - zużycie oleju 0 - od wymiany nic nie musiałem dolewać, nie mówiąc o nieklapiących samoregulatorach, potem wlałem jeszcze w Pandzie która zjadała litr oleju na 15000km, a teraz od wymiany prawie 8000km i stan oleju bez zmian, mamy w firmie dwie identyczne Pandy około 80tys przebiegu i różnica w głośności pracy silnika jest bardzo zauważalna. Jak koledzy nie chcecie to nie lejcie, tylko nie piszcie że te produkty = moto doktor bo to są jakieś bzdury. Ja tam do każdego swojego auta wleję bez zastanowienia
-
[B5 ABC] Falujące obroty - przyczyną uszkodzona przepustnica?
qrek odpowiedział(a) na arre temat w Audi A4 B5
Myślę że kluczowym jest tu "nowy silniczek krokowy", przerabiałem ten temat i skusiłem się na początku na jakiś chiński szajs z Allegro za 50zł. Takiego falowania jak wtedy to nigdy nie widziałem. Innym powodem (przynajmniej u mnie) sprawdzone na 100% - jest - rozładowany akumulator. Generalnie jak kupiłem silniczek VDO za 250zł falowanie ustało. Możesz jeszcze posprawdzać odczyty na Vagu czy prawidłowo działa potencjometr przepustnicy (na zgaszonym silniku wciskasz gaz po woli do oporu i sprawdzasz co się dzieje, czy zmiana jest płynna) oraz czy działa przełącznik wolnych obrotów - puszczony gaz ma być 1 nawet lekko wciśnięty 0. Nie wiem czy masz gazownię, oczywiście może to być również wina źle wyregulowanej gazowni. Ale zanim zaczniesz wszystko wymieniać po kolei 5 razy się upewnij. -
[B5 AHL] Czarne Świece, Czarny Dym, Ubytki Oleju...[ZDJĘCIA]+ FILMIK
qrek odpowiedział(a) na Adikoss temat w Audi A4 B5
Jakby ktoś inny przeglądał ten wątek z podobnym problemem to na Allegro są preparaty luzujące zapieczone pierścienie, bez rozbierania silnika, widziałem też kedyś specjalną płukankę wlewaną do oleju przed wymianą właśnie na zapieczone pierścienie, zawsze warto sprawdzić 50zł to nie 1000... -
A czy u kogoś kto ma problemy z odpalaniem pojawia się też problem niespadających wolnych obrotów/spadających dopiero po "przyduszeniu" silnika? U mnie to się właśnie pojawiło po wymianie ECU? Czy to że auto Wam nie odpala po dłuższym postoju zdarza się ZAWSZE, czy tylko czasami? bo mój 75% pali na dotyk, a 25 za 2-gim, 3-cim razem... [br]Dopisany: 13 Kwiecień 2011, 14:06_________________________________________________Kolego Czaki jesteś wielki!!! Wczoraj menda nie chciała zapalić nawet za 6 razem, odpiąłem klemę, i zapalił na dotknęcie kluczyka!!! ECU już zamówione, CZWARTE... Do 4 razy sztuka???
-
Mam to samo i na pewno nie jest to brudna przepustnica, no chyba że ktoś jeździ bez filtra powietrza Wyczyściłem śladowe ilości brudu które tam miałem i to nie było to. Ja stawiam na pompę lub zaworek regulujący ciśnienie paliwa w listwie wtryskiwaczy
-
Ale mój silnik nie ma przepływomierza tylko czujnik podciśnienia w ECU. A jak sprawdzić te korekcje, czy to chodzi o wspomnianą przeze mnie grupę 003? Generalnie to o moim silniku niewiele jest w tym dziale
-
Czujnik sprawdzony - wczoraj go zmiernikowałem i wartość wg specyfikacji. Sondy chodzą. Dopowiem jeszcze że wszystkie te szopki zaczęły się po wymianie ECU (na dokładnie takie samo). Wyczyściłem też krokowca przy okazji
-
Witam, Od kilku dni próbuję zdiagnozować przyczynę wysokiego spalania w moim 2.6 V6. Błędów brak. Gdy wchodzę w bloki danych, grupa 003 wszystkie wartości są przekroczone. Przy normie 0.75-1.25 u mnie są 1.35-1.5. Posprawdzałem wszystkie podciśnienia i są ok, co jeszcze może być przyczyną? Dodam że mam zrzut ekranu może sprzed roku kiedy wszystko było ok a te wartości były 0,9-1,1 ( spalanie 12-13l). Mam gaz sekwencyjny, ale i na LPG i Pb wartości są praktycznie takie same. Do tego w grupie 001, wartość 2 jest 25% przy normie 29-59%... Może ktoś miał coś podobnego?
-
[B5 ADR] Silnik 1.8 z 3 letnia instalacja LPG--warto?
qrek odpowiedział(a) na rem3dy temat w Audi A4 B5
Nowsza wersja Staga 300 - mniejsza obudowa, nowszy soft do obsługi. Jest -
[B5 ABC] Nie jedzie jak dawniej /slabsze osiagi/ - szukamy przyczyny
qrek odpowiedział(a) na KANAL temat w Audi A4 B5
ABC ma dwie sondy - widać je spod maski - są wkręcone od góry przy przegrodzie, podłączone trzyprzewodowymi kostkami jedna pod zbiorniczkiem wyrównawczym, druga w symetrycznym miejscu po prawej stronie -
Wydaje mi się że 5000 to spora przesada na początek - sam mam dość zabytkowe D50 które na Allegro chodzi po 700zł (body), do tego Sigma 18-200 za 800zł i stałka 50 1.8 - za 400zł. Jakby nie liczyć wychodzi 2000, a nawet gdyby było 3000 to i tak do 5000 daleko. Uważam że lepiej nauczyć się obycia z lustrem na niekonieczne megadrogim sprzęcie który i tak za rok stanieje o połowę... Za pozostałe pieniądze lepiej dokupić porządną lampę i statyw i nade wszystko zapomnieć że istnieje taki tryb jak AUTO A co do Lumixów typu superzoom FZ-28, FZ-38 to miałem okazję nastrzelać tym z 400 fotek przez tydzień w różnych warunkach i jedno wiem - jest nieźle - naprawdę nieźle - w tej cenie...
-
Jak kiedyś pisałem wymieniałem w moim aucie ECU. Wszystko jeździ bardzo ładnie, ale strasznie mi dużo zaczął palić - w mieście 17l LPG bez klimy, i 18,5l LPG z klimą, a przedtem rzadko po mieście przekraczałem 14-15l/100km. Po wymianie ECU zapaliłem go i chodził z 10 min na wolnych, a potem przejechałem ok. 50km na samej benzynie. Sprawdzałem VAGiem - brak błędów, mapy od gazu idealnie zgrane... Czy po wymianie ECU powinienem jeszcze coś zrobić? Czy są jakieś adaptacje VAGiem dla silnika ABC? Szukałem na różnych forach ale o silniku ABC niczego konkretnego nie znalazłem...
-
[B5 ABC] Czujniki prędkości obrotowej i kątu wyprzedzenia zapłonu - nie odpala
qrek odpowiedział(a) na qrek temat w Audi A4 B5
Nic nie pomogło... Kupiłem dziś ten czujnik, wymieniłem i nic... dalej wali ten sam błąd i nie odpala. Odpiąłem akumulator wyjąłem ECU i sprawdziłem wszystkie kable do tych czujników - są ok. Szukając po internecie znalazłem że jest jeszcze takie coś co się nazywa Jednostka Sterująca układem zapłonowym? Może to z tym jakiś problem? Czy to jest to "coś" na obudowie filtra powietrza? Sprawdziłem też i nie ma iskry (można się było tego domyślać...). [br]Dopisany: 17 Czerwiec 2010, 21:24_________________________________________________Piszę dla potomności Usterka odnaleziona! - Pomogła wymiana ECU. Później tylko adaptacja immo i śmiga