Skocz do zawartości

arekali

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O arekali

Osiągnięcia arekali

0

Reputacja

  1. Kolego ale sprawdź jakie masz świece po tym jak kręcisz silnik. Bo mi jak zgasł i chciałem go od razu odpalić, to kręcąc go przez chwile świece wykręcałem suche! Jeżeli tak masz to zakładam że pompa olejowa jednak pada. Jeszcze co mogę Ci podpowiedzieć, to jak szukałem jakiś wskazówek w internecie to znalazłem, że niektórzy mieli zepsuty zawór zwrotny paliwa. Jest to stosunkowo łatwo sprawdzić, otóż przy szynie doprowadzającej paliwo do wtrysków masz dwa gumowe węże. Jeden to zasilanie, drugi powrót. Przed pierwszym odpaleniem auta zagnij wąż powrotu, tak żeby nie mogło cofnąć paliwa i wtedy spróbuj odpalić. Jak będzie OK to widoma przyczyna, jak nie to niestety nie mam pomysłów i zapewne czeka Cie wizyta w dobrym warsztacie.
  2. Ja już ogarnąłem temat, tzn. mechanik:) U mnie wyszła bardzo dziwna sprawa, aż mechanik był zaskoczony. Myśleć można było, że to wina elektroniki czy też układu zasilania w paliwo. Nic z tych rzeczy! Okazało się że to wina pompy oleju, a bardziej dokładnie wina opiłków metalu i syfu nagromadzonego przy pompie, którą przytykało i w konsekwencji uszkodziło. Nie wiem skąd, to się tam wzięło ale takie są uroki kupowania silnika na allegro Usterka była dziwna, bo pompa pracowała i podawała ciśnienie na tyle duże że nie wykrył tego czujnik ciśnienia. Mechanik tłumaczył mi to w ten sposób, przy zimnym silniku i dodaniu gazu cała ta "galareta olejowa" zarzucała pompę olejową co powodowało jej przytkanie. W konsekwencji spadało ciśnienie i zawory przestawały się otwierać, co jest równoznaczne z gaśnięciem auta. Gdy "galareta", po kilkunastu minutach opadła z pompy, można było znowu odpalić auto. Natomiast, gdy po odpaleniu auto postało na wolnych obrotach to cały ten syf się rozrzedzał i pompa dawała radę z podaniem ciśnienia po dodaniu gazu. Wtedy można było "normalnie" jeździć. Cała sprawa zakończyła się wymianą pompy, myciem wewnątrz silnika, wymianą oleju i filtra. Z tego co mechanik oglądał to poważniejszych konsekwencji nie ma z tego powodu. Tak to u mnie wyglądało, teraz auto działa OK. Powodzenia w szukaniu usterki P.S. Jeden kolega, który ma podobne objawy pisał do mnie na PW. Ma się tym zająć na dniach i może przekaże mi swoją "przygodę" z autem.
  3. Witam. Mam dość dziwny problem z autem. Podczas pierwszego odpalania danego dnia auto odpala tak jak trzeba, ale gdy tylko próbuję dodać gazu żeby ruszyć auto gaśnie, i jest problem z ponownym odpalenie. Trzeba odczekać klika minut żeby go znowu odpalić. Zauważyłem jedną prawidłowość, że jak go po raz pierwszy odpalam ale poczekam z ruszeniem i auto popracuje na wolnych obrotach parę minut to mogę śmiało ruszać i się nic nie dzieje. Byłem w warsztacie ale rozłożyli tylko ręce i nie umieli sobie z tym poradzić. Spróbuję w innym warsztacie ale może mieliście podobny przypadek albo wiecie co się dzieje?
  4. Witam wszystkich. Mam pewien problem przy zmianie silnika, który pracował z automatyczną skrzynią, a ja mam manuala. Nie umiem wytłumaczyć fachowo, więc napiszę "łopatologicznie". Gniazdo na wale korbowym do, którego wchodzi wałek ze skrzyni biegów jest trochę inaczej zbudowane niż w moim oryginalnym silniku. Mechanik powiedział, że coś tam nie pasuje i jest 5 mm luzu. Podobno ma coś wytyczyć tokarz i może będzie dobrze ale pewności nie ma. Przepraszam za tyle nieścisłości ale tylko tak umiem to przekazać. Miał ktoś może podobne przejścia przy przekładce?
  5. arekali

    [ALL] Błędne logi z ECU

    Dzięki kolego za przerobienie logów. Niestety temat staje się nieaktualny, bo za nim zdążyłem przeanalizować te logi, to mi turbo się rozsypało. Mam tylko nadzieje, że czegoś więcej mi w silniku nie rozwaliło W każdym razie dzięki za pomoc. Pozdro
  6. arekali

    [ALL] Błędne logi z ECU

    Właśnie o to chodzi, że przy obserwacji poprzez VAG-Com też jednostki są nie takie jak powinny A tak na marginesie to dzisiaj wysypało mi się całkowicie turbo więc ten problem jakoś stał się mniej ważny
  7. arekali

    [ALL] Błędne logi z ECU

    http://vaglog.rtnet.pl/arekali_7413.html to jest plik przetworzony CSVconv. Niestety nie mam surowego pliku z VAG-Com.
  8. arekali

    [ALL] Błędne logi z ECU

    Witam! Pisałem już jeden wątek na temat herezji jakie mi wychodzą podczas robienia logów statycznych w moim aucie, niestety został usunięty Teraz dodaje już konkretne przykłady logów jakie wykonałem (zgodnie z opisami jakie się pojawiały na forach!). Jeżeli rozumiecie coś z tego i wiecie czemu są takie przesunięcia kolumn danych to piszcie. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c021c0a1e0d40c95.html
  9. Niby kabelki są ok a styki nie są zaśniedziałe Nie wiem czy to ma znaczenie ale mam też błąd 17978 związany z immo. Chociaż wydaje mi się to mało prawdopodobne.
  10. Witam. Jakieś nie całe 2 miesiące temu wyskakiwał mi błąd 16500. Po doszukaniu się o co w nim chodzi kupiłem i wymieniłem na nowy czujnik temperatury (2 pinowy). Po wykasowaniu błędu okazuje się że znowu mam to cholerstwo Nie wiem o co chodzi... przecież to chyba nie możliwe żeby nowy czujnik już szlak trafił?! Mieliście może podobny przypadek albo wiecie co może być przyczyną takiej sytuacji?
  11. Dzięki za uwagi. Wiem że są dwa czujniki w tym modelu i wymieniłem niebieski, okaże się czy dobrze wybrałem:) A odnośnie sondy to niby nie było żadnych błędów. Nie jestem fachowcem więc mógłbyś kolego powiedzieć co to są "logi sondy", domyślam się że sprawdza się to VAG'iem ale to chyba nie sprawdzenie błędów?
  12. Mam mały problem ze swoim autkiem. Po odpaleniu auta na zimnym silniku i dodaniu gazu silnik nie ma natychmiastowej reakcji tylko tak jakby się chwilowo zadławił i dopiero wchodził na obroty. Zadławienie nie jest długo trwałe ale ewidentnie jest odczuwalne. Dodam, że dzieje się to tylko przy najniższych obrotach, a gdy już jadę jest nieodczuwalne. Na VAG'u wykazało mi że mam problem z czujnikiem temperatury G62. Wymieniłem czujnik (nie wiem czy dobry bo w tych modelach są dwa ) ale problem nie zniknął. Zrobię trochę kilometrów to znowu go prześwietle VAG'iem wtedy się przekonam W każdym razie jak byście mieli jakieś spostrzeżenia i rady to piszcie. Z góry dzięki....
  13. Hejka wszystkim użytkownikom tego forum.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...