Skocz do zawartości

Orzech1

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Orzech1

Osiągnięcia Orzech1

0

Reputacja

  1. Witam, Zastanawiam się co jest powodem wysokiej temperatury. Jak autko trochę pojeździ to osiąga temperaturę na zegarze około 100-110 stopni i tak się utrzymuje. Przy obecnych niskich temperaturach nie powinno być problemu z chłodzeniem silnika. W aucie został wymieniony termostat z pompą wody oraz wisko. Płynu nie ubywa, termostat się otwiera włącza chłodnicę. Zastanawiam się czy to może przekłamuje czujnik temperatury. W klimatroniku sprawdzałem kanał 49, który pokrywa się ze wskazaniem na zegarze. Na kanale 51 po rozgrzaniu silnika jest stała temperatura 90 stopni. Zastanawiające jest to że na początku przy temperaturze zewnętrznej 10 stopni kanał 49 pokazuje 30stopni (zimny silnik), a kanał 51 pokrywa się z temperaturą zewnętrzną i pokazuje też 10 stopni. Nie wiem za co odpowiada kanał 51 i gdzie ma czujnik, interesuje mnie umiejscowienie czujnika z kanału 49 który pokazuje wskazania chyba też na zegarze, bo mam wrażenie że to on zawyża wskazania. Czy czujnik od zegara jest przy termostacie? Co Wy na to? Wymieniać czujnik, czy szukać gdzie indziej?
  2. Orzech1

    Co to jest i jak działa?

    Ta maź faktycznie może powstawać przy niewielkich przebiegach, bo takie niewielkie właśnie są robione więc nie będę się tym przejmował. Jak uszczelnię dolot to napiszę czy coś się zmieniło. Problem z LPG wrzuciłem do odpowiedniego działu, jest tutaj http://a4-klub.pl/instalacje-lpg-cng-35/trykanie-ruszaniu-gazie-jedynki-dziwne-odglosy-264863/
  3. Witam, Czy ktoś z Was spotkał się z odgłosami "trykania" na gazie przy szybkim ruszaniu na jedynce? Te trykanie to taki odgłos jak by to było przebicie na kablach wysokiego napięcia, ale one są ok. To się dzieje tylko na gazie. Czasem też się zacinają obroty przy 3 tys, nie idzie dalej ale tylko czasem (na gazie). Mocy nie brakuje, błędów w silniku nie ma, i w instalacji stag również wszystko ok. Mapy ustawione, filtry wymienione, przewody czyste. Listwa wtryskiwaczy to REG Fast wymieniana około rok temu i zrobione może z 8.000km. Instalacja Stag 300. Podkreślam te dziwne "trykanie" jest tylko przy ruszaniu na gazie i na jedynce na innych biegach jak dam cały gaz jest ok. Kończy mi się listwa? Jakieś pomysły?
  4. Orzech1

    Co to jest i jak działa?

    Co do zdjęcia wszystko się zgadza dzięki za link. To co na moim zdjęciu oznaczone jedynką i na zdjęciu które podesłał Łukasz13 nie do końca idzie do odmy, może nie bezpośrednio. Ten przewód który wychodzi z jedynki (moje zdjęcie) dochodzi do kolejnego trójnika, który jest połączony z dolotem powietrza przed przepustnicą. To taki około 10 cm element pomiędzy tym plastikowym dolotem powietrza z "harmonijką", a przepustnicą przez który też przechodzi powietrze, jest to odlane razem z tym trójnikiem jako całość. Tam łączy się właśnie odma (gruby przewód) z tym przewodem ze zdjęcia od jedynki. Przed chwila rozebrałem cały dolot powietrza i zauważyłem, że w miejscu łączenia właśnie tego trójnika, który zasysa powietrze przed przepustnicą wszystko jest w jakieś takiej kremowej mazi. Jak zdjąłem przewód od odmy to był cały zalepiony takim kremowym kitem. Co to jest i skąd się bierze? Dodatkowo zauważyłem że ten 10cm plastikowy element który zakłada się na przepustnicę miał źle założoną uszczelkę, przez które było być może łapane lewe powietrze. W poniedziałek kupie i wymienię. Zastanawiam się też, czy ten trójnik ze zdjęcia na wylocie nr 1 który oznaczyłem powinien przepuszczać powietrze w dwie strony tak jak to pokazuje drugie zdjęcie od Łukasza? Dodatkowo przed rozbiórką pojeździłem autkiem, bo te uwagi zgłaszała mi żona Chciałem zobaczyć jak to jest i wstępnie obroty jak dla mnie na jałowym chodziły ok na benzynie i na gazie. To co zauważyłem niepokojącego to na gazie przy "depnięciu" na jedynce jest jakieś dziwne trykanie przy silniku i czasem się zacinają obroty przy 3 tys, nie idzie dalej ale tylko czasem. Mocy nie brakuje, błędów w silniku nie ma, i w instalacji stag również wszystko ok. Te dziwne trykanie jest tylko przy ruszaniu na gazie na i na jedynce na innych biegach jak dam cały gaz jest ok. Jakieś pomysły?
  5. Orzech1

    Co to jest i jak działa?

    Witam, Mam pytanie do Was, czy ktoś mi pomoże odpowiedzieć na pytanie do czego służy ten trójnik ze zdjęcia oraz jak działa i jaką pełni funkcję? Silnik ADR 1.8. Dodam tylko, że mam problemy z falowaniem obrotów najczęściej rano (na gazie i benzynie) więc zacząłem szukać w przewodach podciśnienia. Odma przy silniku sprawna (nowa). Zastanawia mnie dlaczego w tym tójniku dmuchając w te grubsze końcówki powietrze przepływa jednostronnie. Zauważyłem w środku jakiś pomarańczowy zaworek. Natomiast ta najmniejsza rurka ( zdjęcie i oznaczenie 1) nie działa ani w jedną ani w drugą. Przewód jest zdaje się od odmy. Nie bardzo daje się też przeczyścić bo są tam załamania, ale brudna raczej nie jest. Pryskałem WD 40 pod ciśnieniem i też nie przechodzi. Nie ukrywam że przepustowość sprawdzałem dmuchając ustami ale wydaje mi się że w jedną stronę powinno iść powietrze, pytanie w którą i czy nie jest to zależne z ciągnięciem powietrza może też z innej rurki równocześnie? Z góry dziękuję za pomoc.
  6. Witam, Wymieniłem odmę podciśnienia przy bloku silnika pod kolektorem i przewody, odma (plastikowa) była uszkodzona. Zauważyłem, że autko lepiej hamuje, ale dalej jest problem z gaśnięciem autka podczas hamowania na zimnym silniku. Nie mam pojęcia z czym powiązać problem
  7. Nic się nie dzieje jak sie rozpędzę, dopiero przy hamowaniu gaśnie.
  8. Przepraszam, że tak późno odpisuje, ale miałem problem z komuterem. Podam przykład: odpalam silnik i ruszam, chcę np. zawrócić, robię 5 metrów i hamuję, gaśnie , cofam i hamuje gaśnie , jadę 50 metrów dojerzdżam do "śpiącego policjanta" zwalniam/hamuje gaśnie , jak się nieco rozgrzeje to już jest ok. Na luzie na zimnym chodzi idealnie. pozdr
  9. Cześć witam wszystkich, Mam dziwny problem, a dokładnie kiedy odpalam zimny silnik (chodzi normalnie na jałowym płynnie) i zaczynam jechać, kiedy zahamuję obroty spadają i silnik gaśnie. Po rozgrzaniu jest ok. Brak błędów na silniku. Nieco dziwne ale po rozgrzaniu wszystko jest wraca do normy i jest OK. Autko jest zagazowane w sekwencji i ta rewelacja pojawia się na benzynie jak i na gazie. Czy ma ktoś jakiś pomysł gdzie zacząć szukać usterki pozdrawiam
  10. Olsztyn wita. Jestem posiadaczem A4 Avant `98, FWD, silnik ADR 125 PS, LPG 3G. Pozdawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...