no to mimo wszystko jest bardzo optymalnie z 90 zrobic ok 130... ciekawiło mnie bardzo,że po samej zmianie wtrysków kolesiowi od razu skoczyło na 140 :/ 50 koni tylko od zmiany wtrysków?? no ale tak jak piszecie, silniki AHH mają większy "potencjał". tak czy siak, myśle że wkrótce zabiore się za mody tego typu, bo 130 brzmi bardzo ładnie myślę ze temat można zamknąć. Dowiedziałem się wszyskiego. Dzieki bardzo
nie kolesiowi, tylko mi
i już Ci mówie jak to jest możliwe
pompa rotacyjna jak sama nazwa wskazuje wytwarza ciśnienie paliwa poprzez rotację, a racji tego że w AHH tłoczek ma 11mm a nie 10 może wytworzyć większe ciśnienie, a co za tym idzie lepsze rozproszenie paliwa i wymieszanie z powietrzem, lepsze i szybsze spalanie = większa moc
no ale dlaczego AHH ma w serii 90 KM ?
a no dlatego że średnica dysz wtryskiwaczy została zmieniona na mniejsze - 0,165 mm i dlatego mimo że układ paliwowy daje wystarczająco duze ciśnienie to wtryskiwacze nie są w stanie przełożyć tego na odpowiednią moc, stąd 90 koni
seryjne wtryski w 110 - tkach mają średnice dyszy 0,205 mm
więc teraz idąc drogą dedukcji odpowiedz sobie na pytanie, czy to zmianie wtrysków na te od 110 -tki ( tj. o 0,040 mm to dużo ) mozna osiągnąc takie moce ?
pozdrawiam
Mnie interesuje jak to jest?
Mało paliwa bo małe wtryski - po zmianie wtrysków więcej paliwa więc większa moc. A co z powietrzem? Nie musi być od razu zrobione wyższe ciśnienie doładowania? Czy ono jest i tak wyższe "na zapas"?
Mam taki sam silnik i już słyszałem gdzieś że w nim same wtryski się wymienia i bez programu jest żwawszy. Tylko czy to jest rozwiązanie jest dobre jako docelowe (ze względu na trwałość itp)?
Sokolnh, czy auto dymiło po samej zmianie wtrysków?