Skocz do zawartości

guli78

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O guli78

Osiągnięcia guli78

0

Reputacja

  1. Witam wszystkich, Proszę Was doświadczeni forumowicze o pomoc. Mam A4 2.0 TDI ztuningowaną ze 140 na 160 KM, B7 BPW, przebieg równe 200 tys. km, z tego co mówił gość który to robił to podciągnął do maksymalnych „fabrycznych” wartości żeby było bezpiecznie. Na tak podkręconym silniku jeździłem około rok – spisywał się idealnie. Po zimie pojawił się klekot podczas przyspieszania – trzeba było wyłączyć zawór recyrkulacji spalin (programowo) i tak też się stało, klekot ustąpił. Trafna diagnoza. Natomiast pojawił się problem z filtrem cząstek stałych. Dawniej w zimie w ogóle się nie zapalała kontrolka, w lecie, zwłaszcza podczas jazdy miejskiej w korkach co 2 tygodnie, czasem częściej. Aktualnie dzieje się tak nawet co 50-80 km. Staram się jeździć na wyższych obrotach, tj. między przynajmniej 2,5 tys do 3,0 – 3,2 (rzadziej), byleby go nie mulić na niższych. Niestety filtr szybko się zapełnia. Kupiłem urządzenie diagnostyczne Viaken V-SCAN VAG 5053 i tam można sprawdzić „na żywo” jak szybko filtr się zapełnia. Sprawa wygląda tak. 1) Kontrolka filtra zapala się przy 53% poziomu zapełnienia 2) Podczas procedury wypalania filtra (jadę na obwodnicę, trwa to co najmniej 15-25 minut, a czasem dłużej) na 3 biegu przy około 2,9 – 3,1 obrotów z rury wydechowej leci biały, nieco „siwy” dym, momentami jest go naprawdę dużo (prawie jak w trabancie). Dym pojawia się w zasadzie tylko na trójce, rzadko na czwórce, na wyższych obrotach i tylko wtedy, gdy jest zapalona żółta kontrolka filtra, lub dosłownie minuty przed jej zaświeceniem się. 3) W trakcie procedury wypalania moc silnika wydaje się być bez zmian, można w każdej chwili wrzucić 5 i 6 i popłynąć 200 km/h 4) Kontrolka gaśnie przy 8-13% (różnie). Moje pytania: a) Czy biały dym ma tylko związek z wypalaniem tego cholernego filtra? Jak temu zaradzić? c) Proponują mi: - wyłącznie filtra za ok. 1,5 tys zł. (z modułem obejścia) - „wyczyszczenie” filtra jakimś palnikiem „na żywca” – ok. 600 zł - ja znalazłem namiar na firmę, która sprzedaje preparat czyszczący firmy TUNAP do regeneracji filtra – oto link: http://autonalepa.pl/regeneracja_filtrow__czastek__stalych__(fap_dpf) Autem chciałbym pojeździć jeszcze kilka lat, ale czy warto w niego inwestować? Co radzicie? Jakieś sposoby mniej kosztowne? Guli
  2. Jestem posiadaczem A4 z 2006 roku która sprowadziłem niedawno z Niemiec, 2.0 140 KM, super auto, pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...