Skocz do zawartości

core4quad

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O core4quad

Informacje

  • Imię
    Robert
  • Miasto
    Śląsk

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1997
  • Silnik
    2.6 V6
  • Kod silnika
    ABC
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Osiągnięcia core4quad

0

Reputacja

  1. Po ponad miesiącu walki z opisanym wyżej problemem, głównie metodą prób i błędów udało mi się problem rozwiązać. Otóż po wymianie sterownika silnika (na sterownik o dokładnie takim samym numerze jak dotychczasowy, oczywiście dopisany do puszki immobilizera w sposób opisany na forum- zaskakująco prosta operacja), błędy czujników spalania stukowego przestały się pojawiać. Spalanie oczywiście też spadło, auto wreszcie ma odpowiednią moc. Wcześniej oczywiście kilka razy sprawdzałem wtyczki przy komputerze, zatem nie ma mowy o przypadkowym braku styku między wtyczkami a komputerem. Swój stary komputer oczywiście otworzyłem i sprawdziłem miernikiem (na tyle na ile potrafię) przejście między pinami na zewnątrz a konkretnymi ścieżkami na laminacie PCB- wszystko było w jak najlepszym porządku (przejście było). Czy winny jest jakiś układ na laminacie, a może gdzieś faktycznie nie ma przejścia- nie wiem, oryginalny sterownik na pewno nie był nigdy rozbierany, wilgoci nie było, ogólnie był wewnątrz czysty. Uznaję że po prostu się zepsuł i tyle. Temat do zamknięcia, mam nadzieję że komuś pomoże.
  2. Witam! Mam problem z czujnikami spalania stukowego, na diagnostyce wychodzi: 00535 Czujnik pierwszego uderzenia, sygnał za niski 00536 Czujnik drugiego uderzenia, sygnał za niski Czujniki zostały oba wymienione (przez mechanika, czujniki to jakiś zamiennik z niebieską wtyczką- tak jak w oryginale), jednak nie ma żadnej poprawy. Co ciekawe błąd czujników nie wyświetla się od razu, ale dopiero po rozgrzaniu auta i przejechaniu około 3-5km. Jak błędy się już pokażą, to nie da się ich wykasować- po wykasowaniu od razu pojawiają się jeszcze raz (nawet na zgaszonym silniku się pojawiają! I tego to już w żaden sposób zrozumieć nie potrafię...), w praktyce dopiero następnego dnia udaje się błędy wykasować. Próbowałem nawet odpinać czujniki, wtedy pojawiają się jedynie następujące błędy (tutaj akurat zrozumiałe): 00524 Czujnik stuku 1 – G61 00540 Czujnik uderzenia 2 – G66 Jednakże powyższe błędy (524 i 540) pojawiają się dopiero po przejechaniu około 15km, i znowu sytuacja analogiczna- podpięcie czujników z powrotem nie powoduje natychmiastowej aktualizacji błędów (znowu trzeba przejechać ze 15km a jak się pojawią błędy czujników- to wykasować da się dopiero następnego dnia...). Innych błędów samochód nie posiada, problem występuje zarówno na benzynie jak i na gazie (sekwencja). Wtyczki wyglądają bardzo dobrze (dla pewności użyłem kontakt-spreja zarówno we wtyczce do czujnika jak i wtyczce do komputera). Ogólnie samochód bardzo dobrze jeździ, jedynie spalanie wynosi około 14l/100km oraz przy wyższych prędkościach obrotowych czuć, że trochę mocy brakuje. Może problemem nie są czujniki, lecz np. uszkodzona/zużyta pamięć sterownika silnika (jest to w ogóle możliwe?) ? Czy naturalne jest, że błędy czujników spalania stukowego pojawiają się z takim opóźnieniem (około 10-15 minut) ? Za wszelkie komentarze z góry dziękuję- wiem, że "diagnostyka poprzez forum" raczej jest mało skuteczna, natomiast zawsze może mnie naprowadzicie na jakiś trop (wyczerpałem pomysły na rozwiązanie tego problemu ).
  3. Dzięki! Przy najbliższej wizycie u mechanika sprawdzę sobie jaki model sprężarki obecnie jest zamontowany (od 'góry' tego nie zobaczę). Ciekawe tylko dlaczego ta wtyczka w ogóle się u mnie znajduje, skoro samochód zgodnie z dokumentami które posiadam jest z lipca 1997r.- czyżby Audi stosowało czasami starszy typ wiązki z niepotrzebną wtyczką? Poza tym jeżeli sprężarka byłaby wymieniona na taką bez czujnika, to czy sterownik klimatyzacji załączyłby klimatyzację bez prawidłowego sygnału z tego czujnika (chyba że da się wyłączyć używanie tego czujnika poprzez przekodowanie panelu klimatyzacji, ale nie znalazłem takiej informacji)? Zaznaczam że klimatyzacja działa i to bardzo dobrze.
  4. Witam; Mam drobny problem ze swoją A4 B5 Avant 2.6 (ABC) rocznik 1997- otóż przy zbiorniczku płynu wspomagania (pod plastikową pokrywą) mam kilka wtyczek, większość rozpoznałem: -brązowa wtyczka to podłączony wentylator elektryczny chłodnicy -czerwona wtyczka jest odpowiedzialna za klimatyzację (nie wiem dokładnie za co) -zielona prostokątna wtyczka [1-pinowa] to sprężarka klimatyzacji (sprzęgło elektromagnetyczne sprężarki) -kwadratowa czarna wtyczka to czujnik temperatury zewnętrznej (jeżeli coś źle rozpoznałem proszę o informację) Natomiast problem mam z niepodłączoną nigdzie okrągłą zieloną wtyczką 2-pinową (jej oznaczenie to: 813 971 955). Oczywiście nie widzę miejsca gdzie wtyczkę mógłbym podpiąć. Kable są dosyć cieńkie, zatem rozumiem że powinna być to wtyczka do jakiegoś czujnika. Czujnik zużycia klocków hamulcowych wykluczyłem (inna wtyczka), tak samo jak czujnik płynu spryskiwaczy (czujnik spryskiwaczy mam razem z pompką, którą ostatnio wymieniałem i właśnie podczas wymiany zauważyłem tą niepodłączoną wtyczkę). Myślałem że jest to czujnik poziomu płynu chłodniczego, ale jest duuużo za krótki by dojść do zbiorniczka wyrównawczego (w którym od spodu jedna wtyczka już jest podpięta i nie ma innego miejsca na wpięcie). I skończyły mi się pomysły co to może być? W załączniku przesyłam zdjęcia wtyczek i tej nieszczęsnej niepodłączonej. Za pomoc z góry dziękuję. *Pierwsze to należy się przywitać w odpowiednim dziale, a potem szukać pomocy.->Nowicjusz Zapraszam również tu ->Regulamin Trzeba czytać do czego dany dział jest: "Manuale - DIY - zrób to sam - W tym dziale znajdziesz poradniki, dzięki którym sam dokonasz napraw lub modyfikacji w swoim aucie." - temat przeniesiony
  5. Wielkie dzięki za tak szybkie i rzetelne odpowiedzi, temat chyba do zamknięcia
  6. Witam! Otóż ostatnio wymieniłem w swojej Audi A4 B5 z 1995r. lampy przednie na takie: http://moto.allegro.pl/lampy-przednie-audi-a4-b5-95-99-black-in-pro-i1419524226.html Lampy pasowały idealnie bez żadnych przeróbek. Zauważalną różnicą był dodatkowy bolec (trzpień, czy jak to nazwać) we wtyczce. Fabryczne lampy tego trzpienia nie miały, ale znowu w instalacji elektrycznej miejsce na niego było. Po zakończeniu instalacji zauważyłem, że po załączeniu lamp (nieważne czy postojowych, mijania czy drogowych) na desce rozdzielczej ZAWSZE świeci się zielony trójkącik na przycisku i nie mogę go wyłączyć: (na zielono zaznaczyłem przycisk, o który tu biega) Ponadto nie wiem, do czego ten przycisk służy- znajduje się na lewo od przeciwmgłowych tylnych. Wcześniej się nie świecił do czasu, aż go nie nacisnąłem. Przycisk występuje tylko w niektórych A4 B5 przed liftem, a w tych modelach (z tego co mi wiadomo) z przodu nie było montowanych przeciwmgłowych- WIĘC CO ON TAM ROBI I DO CZEGO SŁUŻY ??? W instrukcji też niczego nie znalazłem
  7. Nazywam się Mateusz i jestem z Mysłowic. Ostatnio zakupiłem swoje 2 autko jakim jest audi a4 b5 2.8 litra Quattro. Wcześniej miałem audi a4 b5 tyle że z silnikiem 1.8 i praktycznie zerowym wyposażeniem. Jak widać związałem się poniekąd z firmą audi, ciekawe na jak długo
×
×
  • Dodaj nową pozycję...