
zbyszekk
Pasjonat-
Postów
27 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O zbyszekk

Informacje
-
Imię
Zbyszek
-
Miasto
Rzeszów i okolice
Auto
-
Model
A4 B6
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2002
-
Silnik
1.9 TDI PD
-
Napęd
quattro
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
ON
-
Czy jest jakiś sposób na potwierdzenie oryginalności felg Audi OEM? Jaka jest szansa że komplet nowych felg 17" Audi OEM za 1399zł jest oryginalny? Sprzedawca zarzeka się że są to oryginały, ale czy można to jakoś obiektywnie sprawdzić? Link do oferty (legalnie działająca firma, maja dużo felg w ofercie): https://allegro.pl/oferta/nowe-oryginalne-alufelgi-audi-17-a6-c6-4f0-tt-8j0-7874497267
-
Wyregulowałem kąt synchronizacji lekko poniżej 0. Wydaje mi się że poprawiło to trochę kulturę pracy silnika, pracuje mniej twardo. Pojeździłem chwilę, w wolnych chwilach poczytałem jeszcze trochę na temat diagnostyki siników TDI i znalazłem coś takiego: http://www.audi-portal.com/en/diagnostic/ecu_10558.html#1wynika z tego jasno że w BS na grupie 011 pomiędzy dwoma skrajnymi ustawieniami zmiennej geometrii turbiny powinna występować różnica co najmniej 80 mbar (dla AWX/AVF): Logi z marca BS 011: http://vaglog.pl/log_210662.html- różnica 12 mbar , geometria działa widocznie wystarczająco aby nie wyrzucać błędów na VAGu ale zdecydowanie zbyt słabo aby osiągnąć fabryczne wartości. Postanowiłem zrobić logi ponownie bo przecież samochód jedzie dobrze. Logi sprzed tygodnia BS 011: http://vaglog.pl/log_218199.html- różnica 105 mbar Wynika z tego że być może czasami geometria się przycina albo po prostu turbina jest zamulona po zimie. Pojeżdżę trochę i za kilka tygodni sprawdzę ponownie.
-
Włącznik świateł, rozbiórka, naprawa podświetlenia
zbyszekk odpowiedział(a) na GRazny temat w Audi A4 B6/B7
Przerabiałem dzisiaj temat przełącznika, wymieniałem wytarty plastik ale jak już miałem rozebrany to poprawiłem luty na tej płytce z diodami i teraz wszystkie świec więc podejrzewam że w większości przypadków same diody nie są problemem. -
Nie sądziłem że mój temat wywoła takie emocje Dla waszego spokoju mogę zapewnić że samochód jest jeżdżony obydwoma stylami (no może nie 200km/h bo na polskich autostradach ciężko ale 160 to spokojnie). Być może mimo zróżnicowanego stylu jazdy turbo wymaga wyczyszczenia, ostatnio była czyszczona ponad 4 lata temu po usunięciu kata.
-
Passat B5 kombi 1.9TDI AFN - proszę o analizę bo chyba trochę mocy brakuje
zbyszekk odpowiedział(a) na zbyszekk temat w Inne marki
Witam po krótkiej przerwie, kolega na razie usunął kata i lekko skorygowaliśmy dawkę (tyle na ile vag pozwolił). Logi po tych operacjach poniżej: DYNAMICZNE: Grupa 008, 011: http://vaglog.pl/log_213528.html Grupa 001, 003: http://vaglog.pl/log_213529.html STATYCZNE: Grupa 000, 001, 003: http://vaglog.pl/log_213527.html Grupa 004, 007, 013: http://vaglog.pl/log_213526.html Grupa 014, 018, 023: http://vaglog.pl/log_213525.html -
Dzięki za zainteresowanie tematem. Samochód regularnie "przeganiany" o ile na to warunki na drodze pozwalają Czy mógłbyś coś więcej na temat tego wałka napisać, jak poznam czy jest ok czy nie?
-
Passat B5 kombi 1.9TDI AFN - proszę o analizę bo chyba trochę mocy brakuje
zbyszekk odpowiedział(a) na zbyszekk temat w Inne marki
Kombi, R15/65/195 Na forum Passata wszyscy zgodnie stwierdzili że przepływka do wymiany i tym kolega się sugerował i od razu kupił. Ale jakby nie było to coś tam pomogła jej wymiana. Po czyszczeniu kolektora i wycięciu kata zrobimy dynamiczne jeszcze raz. -
Passat B5 kombi 1.9TDI AFN - proszę o analizę bo chyba trochę mocy brakuje
zbyszekk odpowiedział(a) na zbyszekk temat w Inne marki
Zamieszczam logi dynamiczne po wymianie MAF'a. Samochód lepiej się zbiera ale to chyba jeszcze nie to patrząc na wartości jakie wskazuje. Grupa 003: http://vaglog.pl/log_210543.html Grupa 010: http://vaglog.pl/log_210544.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log_210545.html Co o tym myślicie, brać się za czyszczenie kolektora, wlotu w głowicy i wyrzucenie kata? -
Audi A4 B6 avant, quattro, 1.9TDI PD AVF Proszę o analizę logów. Błędów silnika nie ma, problemów jako takich też nie, chociaż wydaje mi się że silnik chodzi trochę głośno i twardo. Co można powiedzieć o pompowtryskach, doładowaniu i MAFie? Czy kąt synchronizacji (gr. 004) tak ma skakać? Czy zmiana kąta lekko na minus może poprawić kulturę pracy silnika? Czy to normalne że przy logowaniu BS grupy 003 i 011 wyraźnie słychać zmianę w pracy silnika przy przełączaniu ON na OFF i OFF na ON? DYNAMICZNE (jeśli trzeba powtórzyć któreś pojedynczo to dajcie znać): Grupa 000, 001, 003: http://vaglog.pl/log_210664.html Grupa 010, 011: http://vaglog.pl/log_210665.html Grupa 004, 008: http://vaglog.pl/log_210666.html BASIC SETTINGS: Grupa 003: http://vaglog.pl/log_210663.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log_210662.html Grupa 000: http://vaglog.pl/log_210661.html STATYCZNE: Grupa 018, 023: http://vaglog.pl/log_210660.html Grupa 004, 007, 013: http://vaglog.pl/log_210659.html Grupa 000, 001, 003: http://vaglog.pl/log_210658.html
-
Passat B5 kombi 1.9TDI AFN - proszę o analizę bo chyba trochę mocy brakuje
zbyszekk odpowiedział(a) na zbyszekk temat w Inne marki
Dzięki za zainteresowanie tematem. Kolega wymienił na razie MAFa i mówi że jest dużo lepiej. Myślę że katalizator jest kolejną rzeczą do zrobienia dla poprawy dynamiki silnika. -
Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie ale ja bym zaczął od sprawdzenia ciągłości przewodów i ich izolacji, jeśli są przetarte to pasowałoby to do nasilania się problemów podczas jazdy po nierównościach.
-
Passat B5 kombi 1.9TDI AFN - proszę o analizę bo chyba trochę mocy brakuje
zbyszekk opublikował(a) temat w Inne marki
Witam, jeśli możecie rzućcie okiem na logi Passata B5 1.9TDI AFN mojego kolegi. Twierdzi że brakuje mu mocy, dał mi się przewieźć kawałek no i w porównaniu do mojej A4 (co prawda AVF, 20KM różnicy i quattro) nie czuć tego typowego dla turbo przyspieszenia zwłaszcza z niskich obrotów. Błędów silnika nie ma. Logi zrobione na prostym odcinku o lekkim wzniesieniu, 3 bieg, pedał przyspieszenia w podłodze. Statyczne - Measure blocks: http://vaglog.pl/log_205857.html (grupy 000, 001, 003) http://vaglog.pl/log_205858.html (grupy 004,007,013) http://vaglog.pl/log_205859.html (grupy 014, 018, 023) Basic settings: http://vaglog.pl/log_205860.html (grupa 000) http://vaglog.pl/log_205861.html (grupa 003) http://vaglog.pl/log_205862.html (grupa 004) http://vaglog.pl/log_205863.html (grupa 011) Logi dynamiczne: http://vaglog.pl/log_205864.html (grupy 000,001,003) http://vaglog.pl/log_205865.html (grupy 004, 008) http://vaglog.pl/log_205866.html (grupy 010,011) Czyżby MAF zaniżał wartości, a może jakąś nieszczelność tam widzicie? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. -
Oringi już wymieniłem, nieszczelność jest między gniazdem a kolektorem (gniazda wyglądają jak te na zdjęciu http://66.img.avito.st/640x480/309425766.jpg ), zamierzam je wymienić. Jak już wcześniej wspomniałem, przepławkę już wymieniłem ale chyba jest jakaś felerna... Gdzie kupić oryginalną przepławkę aby nie przepłacić? Tylko ASO wchodzi w grę? Czy brać BOSCH'a z allegro? Zamierzam na dniach wymienić jeszcze filtr paliwa, czy może on być również przyczyną spadku mocy? A może odma jest nieszczelna, gdzie się podpiąć kompresorem aby bezpiecznie sprawdzić jej szczelność?
-
Sprawdziłem szczelność dolotu wg poradnika :: a4mods.com :: - The Premiere Audi A4 Modification Guide and Pictures Library Przy 2 barach widać malutkie bąbelki na łączeniu gniazd wtrysków z dolotem ale jest to minimalna nieszczelność, poza tym słychać tylko bulgotanie w silniku. Czy tak mała nieszczelność może mieć jakieś znaczenie? Tak czy inaczej zamierzam te gniazda w najbliższym czasie wymienić.
-
Powracam do tematu po wymianie rozrządu, kilku rzeczy o których wspominał german81 oraz z "nowym" przepływomierzem. Napisałem w cudzysłowie ponieważ jest na nim naklejka "Remanufactured in Germany", stary musiałem oddać. Moje subiektywne odczucie jest takie że po tym wszystkim silnik jakby łatwiej wchodził w okolice 6000 RPM, w dolnym zakresie jakiejś szczególnej zmiany nie czuję. Proszę o ocenę dzisiejszych logów: Log (0 - 002) - spore wzniesienie Log (0 - 002) - mniejsze wzniesienie 3-ci i 4-ty bieg Log (0 - 031,033,115) - 1500-6000 RPM Log (0 - 031,033,115) - cały Log (0 - 115,118) Log (1 - 115,118)