Skocz do zawartości

Vendeur

Pasjonat
  • Postów

    185
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Vendeur

Informacje

  • Imię
    O
  • Miasto
    Wrocław

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1996
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Kod silnika
    AFN
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Automat
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Vendeur

0

Reputacja

  1. Vendeur

    [AFN] Cichy klakson.

    Widziałem już ten wątek - jest o czym innym, lokalizacja wstępnie podana, nieaktywne linki do zdjęć.
  2. Vendeur

    [AFN] Cichy klakson.

    Ostatnio auto trochę stało i wczoraj na trasie okazało się, że klakson zaczął bardzo cicho działać. Nie udało mi się na forum ani w necie znaleźć jednoznacznej informacji, gdzie szukać przyczyny, ani dostępu do klaksonu. Na YT nic nie ma. Proszę o porady, jak możliwie łatwo dostać się do klaksonu, abym mógł sprawdzić i przeczyścić może wtyki. Gdzie jest jego przekaźnik przy pedałach i jak go sprawdzić? W ostateczności, bo czytałem też, że to mogą być styki w kierownicy - jak mogę ją zdemontować, uważając na poduszkę, i to sprawdzić? To pilne, za kilka dni wyjeżdżam w długą trasę.
  3. Nic nie było przegrzane, nic nie jest fioletowe, tarcze są czyste, zacisk działa prawidłowo, sprawdzaliśmy to po zdjęciu kół.
  4. Tylko że moje tarcze w żaden sposób nie zostały przegrzane, to była w miarę spokojna trasa na wakacje...
  5. Na swojej stronie mają opcję kontaktu dla klientów detalicznych z możliwością wyboru różnych zagadnień, z której to opcji skorzystałem - dwukrotnie. Brak odpowiedzi świadczy o lekceważeniu klienta. Niestety, ale "polactwo" w takich przypadkach wychodzi i nie rozumieją, że taka negatywna sytuacja odbije im się znacznie mocniej na wizerunku, niż pozytywna. PRowo leżą. Co do tarcz, wada produktu poprzez odprysk ewidentna, natomiast gdy ponownie złożyłem całość w Zakopanym, to potem w drodze powrotnej do Wrocławia działało już bez wcześniejszych objawów, pewnie ten element wcześniej się zablokował, a przy demontażu odpadł. Jest w miarę ok teraz, ale chyba nie idealnie. I chyba tak pozostanie. Jedynie wystawię odpowiednie opinie produktowi i producentowi. Może sprawdzę na starych tarczach jeszcze, z ciekawości.
  6. Pisałem do producenta w sprawie tego odprysku, brak reakcji przez tydzień. Pozostaje mi zatem jedynie odradzać wszystkim we wszelki możliwy sposób markę Ferodo, zarówno jeśli chodzi o jakość produktów, jak i w ogóle podejście do klienta. Ocena absolutnie negatywna w obu przypadkach.
  7. Ale produkt jest ewidentnie wadliwy (przecież nie może sobie tak o odpaść kawałek tarczy z jej środka...!) i brak montażu w warsztacie nie może być podstawą to nieuznania reklamacji. Przecież tysiące ludzi montuje takie podzespoły samemu i co? Wszyscy przez to nie mają prawa dochodzić swoich praw? To byłaby totalna bzdura.
  8. Ktoś jeszcze wypowie się na temat stanu tych tarcz? Szczególnie martwi mnie ten odprysk na środku... Sprzedający twierdzi, że producent wymaga dla zachowania gwarancji, aby hamulce były montowane przez wyspecjalizowany warsztat, a nie samemu, co jest moim zdaniem bzdurą przy tak prostej rzeczy. W szczególności przy chyba ewidentnej wadzie samego produktu...
  9. Widać na zdjęciach przecież, że nic nie jest przegrzane, wszystko wygląda dobrze poza tym odpryskiem i dziwnymi rysami, jakby mikropęknięciami. Czy w ogóle Ferodo może być podrobione? Czy takie rysy na nich to normalne? Napiszę do producenta z prośbą o opinię. EDIT: Sklep twierdzi, że tarcze pochodzą od InterCars i są na 100% oryginalne. Dodam, że piasty zostały dobrze oczyszczone i przeszlifowane przed montażem, aby były czyste.
  10. Cześć, tydzień temu założyłem sobie nowe tarcze i klocki hamulcowe, całość Ferodo. Samemu, nie pierwszy raz, nie jest to skomplikowane. Po 2 dniach trasa z Wrocławia do Zakopanego. Najpierw autostrada, potem z 200 km drogami krajowymi. Po około 100km od zjazdu z autostrady zaczęły się problemy z hałasem z hamulców, jakby bicie tarczy. Przy większej prędkości nic nie było słychać, natomiast po przychamowaniu do 0-20km/h przy powolnym przyspieszaniu (korek na drodze itp.) słychać było dość głośny hałas w kabinie, niski, o częstotliwości zależnej od prędkości obrotu kół. Trudno mi było określić z której strony dochodzi, bo hałas się rozchodził po kabinie. Po dojeździe na miejsce wypoczynku rozkręciłem wszystko na nowo i skręciłem, dodatkowo jakiś tutejszy mechanik nie widział problemów w działaniu. Natomiast jedna z tarcz, z której to wydawało mi się, że dochodzi hałas, ma na środku wyszczerbek / wgłębienie, jakby coś się od niej oderwało, dodatkowo ma jakby lekkie szramy / pęknięcia. Druga tarcza wygląda znacznie lepiej, choć też ma trochę takich ukośnych linii, jakby pęknięć zewnętrznej powłoki, ale są znacznie mniej widoczne w porównaniu z tą jedną z uszczerbkiem. Czy ta tarcza jest wadliwa i czy nadaje się do reklamacji i wymiany? Tzn. wymiany sobie nie wyobrażam, bo przecież nie zostawię auta bez jednego hamulca na tydzień lub dwa... Sprzedający (allegro) musiałby mi wysłać nową tarczę po prostu na podstawie dokumentacji zdjęciowej. Poniżej zdjęcia.
  11. W weekend ze znajomym podłączaliśmy auto do komputera. VAG nie był w stanie się skomunikować w ogóle z klimatyzacją, zawieszał się, zamulał, pokazywał jakieś dziwne kody w identyfikacji, a na koniec komunikat, że zbyt wiele błędów komunikacji i nic nie dało się zrobić. Polski VAG natomiast się połączył, ale jedyne co pokazał, to: 1274 Silnik sterujący klapy przepływu powietrza-V71 - zablokowany lub brak napięcia - BŁĄD SPORADYCZNY" Z tego, co czytałem w internecie, raczej nie ma to wpływu na kwestię wyłączania/włączania się klimatyzacji samej z siebie. Generalnie też wydaje mi się, że przełączanie obiegu działa u mnie sprawnie, czuć wyraźną różnicę w "jakości powietrza". Może coś tam lekko czasami szwankuje, bo nigdy tego przełącznika nie używam. Na domiar złego, gdy próbowaliśmy sprawdzić błędy w klimie, to działała cały czas... Poprzednio tak miałem, że po uruchomieniu silnika po kilku minutach działania zaczynała się włączać i wyłączać, a akurat tego dnia nie, działała (tzn. tak do 15 min, dłużej nie czekaliśmy).
  12. @Langista Masz jeszcze jakiś pomysł? Weekend to ostatnia szansa, kiedy mógłbym coś posprawdzać i pogrzebać.
  13. No dobrze, ale to będę mógł zrobić dopiero w przyszłym tygodniu. Ale też nie sądzę, aby cokolwiek z tego wyszło, tak jak i poprzednio. Czy sam mogę coś jeszcze diagnozować? Dlaczego to sprzęgiełko tak odskakuje samo? Może jest problem z jakimś przekaźnikiem, przełącznikiem?
  14. @Langista Hej. Wentylator kręci się bez problemu, zarówno na sucho, gdy go ruszam, jak i gdy włączę klimę, też się sam załącza. Jeszcze kilka informacji ode mnie. Przed serwisem klimy i jej napełnieniem (brakowało chyba około 20g po minimum 7 latach użytkowania) klima wyłączała się i włączała non stop co około 8-10s. Teraz jest nieco inaczej... Gdy uruchomiłem auto i klimatyzację, to działała świetnie, aż nie mogłem wytrzymać z zimna i wyłączyła się dopiero po około 7 minutach. I wtedy zaczęła się właśnie non stop wyłączać i włączać co te kilka sekund. Mam wrażenie, że ogólnie w trasie, co jakiś czas ma takie momenty, że CZASAMI działa kilka minut dobrze. Ale nie ma to związku z temperaturą na zewnątrz, więc raczej należy wykluczyć tu działanie trybu AUTO (ręcznie nigdy go nie włączam nawet). Gdy klimatyzacja, tzn kompresor się wyłącza, w środku oczywiście słychać cyknięcie, widać, że obroty silnika lekko maleją (około 1 mm), a pod wentylatorem klimatyzacji widać wyskakujące / chowające się chyba sprzęgiełko. No i gdy już klima jest ręcznie włączona, to gdy się potem sama wyłącza i włącza, to wentylator działa cały czas. Czy to możliwe, aby był po prostu problem z samym sprzęgiełkiem? Znajomy mi tak sugeruje i twierdzi przy okazji, że to komputera nie ma co podłączać, bo raczej nic tu nie wykaże (poprzednio podłączaliśmy przed ponownym nabijaniem i też nic konkretnego nie było). Mi się wydaje, tzn. mam taką nadzieję :), że to jakaś pierdoła elektryczna, która powoduje, że sprzęgiełko odskakuje.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...