Skocz do zawartości

marecek

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O marecek

Osiągnięcia marecek

1

Reputacja

  1. pracuję nad kolejną wersją. Problem z kodowaniem silnika jest taki, że TDIki bez względu na typ przeważnie zostawiają po sobie ten sam ślad w logu, więc polegalibyśmy na tym, co powie nam o silniku użytkownik, a to nie jest najszczęśliwsze rozwiązanie... ale kombinuję. Dzięki za input!
  2. Poziek, co straszysz chłopaka, że nie podejdzie Trochę rzeźby i da radę... do zabawy w 1.8T polecam potestować polskiego ProPerfekta typ II, bo ten daje radę bezproblemowo z seryjnymi 1.8T i jest baardzo głośny...
  3. dokłanie coś innego robi VCScope... (vagLOG to aplikacja WEBowa!) aplikacja jest przeznaczona dla osób, które chcą na szybko się podzielić problemem z forum takim jak to. Program taki jak VagScope lokalnie na komputerze kazdy może sobie odpalić, pod warunkiem, że : a). posiada go (rozumiem, że zapłaciłeś za jego legalną kopię, bo w zestawie z VAGiem go nie dają) . wie jak z niego skorzystać... c). ma czas na skopiowanie logów do pliku, wklejenie pliku na serwer trzeci, co by umieścić później serię powycinanych obrazków tutaj na forum... ...jak napisałem wyżej -równie dobrze, można odpalić excela (co jak widzę robi 99% osób analizujących logi na Waszym forum) ale nie taki był cel ćwiczenia //edit: poza tym chłopaki w tematach analizy logów tutaj używają jakichś dziwnie poprzycinanych jpeg-ów do opisywania swoich problemów, za co są dość intensywnie ścigani przez moderatorów. O ile bardziej elegancko byłoby wkleić po prostu linka do logu?
  4. Witam wiaro. temat bliźniaczy, założony na forum passata, ale chciałbym żeby trafił do jak najszerszego grona odbiorców technologii spod znaku VAG: Po blisko dwóch tygodniach ciężkich prac udało mi się zrobić coś, co - mam nadzieję - pomoże Wam ugryźć temat analizy logów z Waszych autek i spojrzeć na te długie ciągi cyferek w bardziej przejrzysty sposób. Aplikacja, którą tutaj przedstawia robi jedną bardzo prostą rzecz - analizuje plik CSV będący bezpośrednim wynikiem pracy programu VAG-COM i przedstawia go w postaci graficznej (wykresy). Co to daje? W zasadzie niewiele -> w sumie każdy może sobie takiego loga "przemalować" na wykres w excelu, pod warunkiem jednak, że wie w jaki sposób i ma na to odpowiednią ilość czasu. Później powstaje kwestia jak się takim logiem dzielić... Stąd pomysł na aplikację, która nie tylko "przemieli" loga i narysuje wykresy za Was, ale również pozwoli na udostępnienie innym (w formie linku/linka/hyperłącza czy jak to się tam nazywa) tak przygotowanego loga do głębszej analizy. Jak zacząć korzystać? W sumie nie ma tam nic trudnego. Wystarczy wejść na stronę: http://vw-passat.pl/vaglog/ i zalogować się podając swój adres pocztowy. W odpowiedzi dostaniecie swój unikalny link, po kliknięciu na który zostaniecie automatycznie zalogowani na witrynie i będziecie mogli wrzucać własne logi. Serwis trzyma historię Waszych logów, jak również pozwala na podglądanie innych wykresów, jeśli tylko znamy ich adres (lub znajdują się one na liście 15 ostatnio dodanych logów). Jak pokazać loga innym? Wystarczy skopiować link do logu, który nas interesuje i wkleić gdzies na forum w temacie o swoim autku: Jak analizować wykres? Starałem się o to, żeby analiza była maksymalnie prosta. Bezpośrednio po wejściu w link danego LOGa otworzy się strona z tabelą, zawierającą wszystkie dane z naszego pliku CSV. Poza widokiem tabeli mamy do wyboru dwa rodzaje wykresów: 1. wykres wybranych wartości w funkcji czasu 2. wykres wybranych wartości w funkcji obrotów silnika (ten drugi tryb jest trochę podchwytliwy, bo ogranicza zakres analizy tylko do tego wycinka tabeli, w którym przebieg wartości obrotów był ciągły i rosnący - dodatkowo jeśli w logu było kilka takich "miejsc", wybrany zostanie ten wycinek logu, w którym zakres zmiany obrotów posiadał najwięcej próbek). Co jeszcze nie działa? Po wielu próbach i walce z niedociągnięciami powiedziałem sobie "dość" i chciałem przedstawić Wam to narzędzie, żeby zebrać jak najwięcej opinii zanim przystąpię do dalszych prac. Jest jeszcze sporo do zrobienia: 1. nie zawsze uda się narysować wykres XY (np. jeśli w którejś z grup nie będzie w pierwszej kolumnie wartości obrotów, tylko coś innego, np. przepływomierz) 2. kompletnie nie wiem na czym polega analiza logów statycznych (cały czas się uczę na tym forum jak należy to robić, ale tzw. wiedzy tajemnej jeszcze nie posiadłem ;P) , więc nie spodziewajcie się, że to narzędzie będzie poprawnie analizować logi statyczne... 3. wykresy nie zadziałają z grupą 000 4. przy ekstremalnie długich logach wykres będzie nieczytelny... 5. w bardzo ograniczonym zakresie rozpoznawany jest typ silnika (na razie rozpoznaję 1.9TDI "i wszystko inne", co by manipulować osiami wykresów, które dotyczą bezpośrednio obrotów (po co dizlowi skala do 7000...). 6. testowałem działanie programu na bardzo ograniczonej próbce logów własnych i kilku TDI -> nie ma siły, żeby to w tej postaci działało bezbłędnie dla wszystkich modeli silników -> stąd prośba - zgłaszajcie problemy podając link do loga oraz rodzaj silnika -> bardzo to ułatwi analizę w przyszłości... Referencje To, co najbardziej mi się podobało w tym pomyśle to fakt, że można zrobić bazę referencji przebiegów krzywych wartości przepływomierza, ciśnienia w kolektorze ssącym czy kątów wtrysku -> sam tego nie potrafię zrobić, bo nie dysponuję autem, które mogłoby posłużyć za jakikolwiek model . Stąd prośba do Was -> jeśli macie taki logi -> wrzucajcie. Chciałbym rozszerzyć możliwości vagLOGa w przyszłości o porównywania z przebiegami referencyjnymi i jakieś automatyczne, zgrubne komentarze (np. w postaci linków do tematów z forum, w których omawiane były podobne przypadki). To tyle... Poeksperymentujcie. Pobawcie się. Dajcie znać, co myślicie o tej zabawce!
  5. Cześć, wpadłem się przywitać do sąsiedzkiego klubu żeby zareklamować toola do analizy logów z VAGa, którego właśnie testuję wspólnie z forumowiczami vw-passat.pl Nie wiem tylko czy jak tutaj wstawię linka, to czy z automatu temat nie wyląduje w koszu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...