Skocz do zawartości

karol_rog

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O karol_rog

Osiągnięcia karol_rog

0

Reputacja

  1. to o czym tu piszą to wstawienie diody zenera, ograniczy napięcie wyjścia czujnika do np. 4,7V , trochę to niebezpieczne bo powyżej pewnej granicy jest tak jakbyć odciął turbinę od czujnika. Już lepiej zrobić zwykły dzielnik napięcia i zaniżyć wskazania proporcjonalnie w całym zakresie, ja tak jeździłem AFN'em przez ponad 80tys km
  2. @domjenick w AEB można zlogować ciśnienie jak masz wskaźnik doładowania - bierzesz kartke, długopis i logujesz [br]Dopisany: 16 Luty 2011, 01:51_________________________________________________hmm... skoro pompa jest za stabilizatorem to być może regulator wymaga stałego wydatku pompy. Nie rozbierałem takiego nigdy, ale pewnie jest tam zwykła sprężyna wspomagana ciśnieniem kolektora i ta sprężyna uchyla lub przymyka powrót paliwa(tak jak w regulatorach ciśnienia wody). Jeśli tak to zwiększenie wydatku pompy zwiększy ciśnienie na listwie, chyba że by skalibrować regulator - coś można podłożyć pod sprężynę ale trzeba by zmierzyć ciśnienie paliwa po "kalibracji".
  3. @rozjemca chodziło mi konkretnie o to czy po wstawieniu nowego przepływomierza była zmiana w ciśnieniu doładowania bez mbc
  4. A skąd tam 12V, jest podłączona pod jakiś stabilizator? Myślałem że ma normalnie 14V. Ja planuje przerabiać sobie regulator napięcia żeby podnieść napięcie o 0,3V(potrzebuję do car-audio)), będę miał dodatkowy bonus przy okazji :>. Czy próbowałeś jeździć na większych wtryskach i nowym przepływomierzy ale bez mbc, co się wtedy dzieje z ciśnieniem doładowania?
  5. czas wtrysku się skróci ale: - po korekcji lambda czas wtrysku wróci do normy(jeżeli nie odbiega o więcej niż 10%) - można większe wtryski wsadzić - można właśnie zwiększyć ciśnienie na listwie - można wszystkie trzy powyższe
  6. No fakt "stałe ciśnienie względem ciśnienia w kolektorze". Ciśnienie na listwie zmienia się w stosunku do atmosferycznego, ale wtryski nie walą do atmosfery przecież :> Zawsze będą 4 bary względem kolektora dolotowego. Pompę paliwa masz seryjną?
  7. No właśnie czytałem sobie Twój wątek, ciekawy pomysł. Przyrost dawki o 50%(teoretycznie). Tylko jak wzrosło ciśnienie doładowania to i na listwie paliwa wzrosło ciśnienie, a ECU nie widzi tego że ma wyższe ciśnienie na listwie, a przy wzroście ciśnienia doładowania wzrosły wskazania przepływki (i czasy wtrysków). Nie miałeś troszkę za dużo paliwa? Ja wolałbym podnieść jakoś ciśnienie doładowania bez montowania mbc, a przepływkę "skalibrować" elektronicznie.[br]Dopisany: 16 Luty 2011, 00:38_________________________________________________@domjenick jak masz zaniżone wskazania przepływki to nie wejdzie w tryb awaryjny nawet powyżej 0,8bara, to już wiemy
  8. albo otwórz tego boxa zobaczysz co ma w środku :> jak dobrze pójdzie to ma kilka oporników
  9. Pewnie trzeba będzie pokombinować i z przepływką i ze sztangą ale dopiero za dobre parę dni będę miał czas i dostęp do garażu żeby wywalić turbo. Skoro ten "cranked WG" działa to ECU musi mieć jakąś tolerancję odstępstw wskazań przepływki od spodziewanego przepływu. Wychodzi na to że przy lekko brudnej przepływce ciśnienie się nie zmieni, zmniejszy się dawka paliwa, lambda wyskoczy >1, ECU nauczy się korekty i dawka paliwa wróci do poprzedniej wartości, więc moc przy lekko brudnej przepływce się nie zmieni tylko pojawi się korekcja paliwa. I to by się chyba zgadzało.
  10. Zastanawiam się nad wpięciem się w obwód przepływki z jakimś potencjometrem i zrobić 2 logi: z lekko zaniżoną i lekko zawyżoną wartością wskazań przepływki. Zobaczymy czy przy zaniżonych wskazaniach będzie podnosił ciśnienie.
  11. Wskaźnik już kupiłem, jeszcze nie zamontowałem. Na pewno to przetestuję ale muszę najpierw turbo doprowadzić do ładu. A ta max wartość przepływu jest stała czy zależna od obrotów?
  12. To jeżeli przy za wysokich wskazaniach przepływki ECU próbuje otworzyć WG, to przy za niskich powinien WG przymykac, tak się dzieje?
  13. O właśnie, jeżeli ecu wykryje że jest przekroczona max wartość przepływu, to czy zmniejszy najpierw impuls wypełnienia n75 i dopiero jak to nie przynosi skutku to odetnie paliwo?
  14. Też mi się wydawało że na podstawie lambda ECU robi korekcje dawki paliwa, ale nie powietrza. Skoro twierdzisz, że nie doda ani nie odejmie powietrza na podstawie przepływki/sondy, to znaczy że "mapa" sterowania n75 jest na sztywno wpisana do ecu jeśli nie ma MAP sensora? Jeśli tak by było to przy danych obrotach i danym otwarciu przepustnicy zawór n75 będzie miał stopień wypełnienia = X bez względu na wskazania przepływki, wówczas przy tych warunkach ciśnienie doładowania zależałoby tylko od kalibracji sztangi WG. Czyli mamy dwie możliwości: 1. wypełnienie n75 zależy od przepływki, wówczas brudna przepływka powoduje wzrost ciśnienia doładowania (i w konsekwencji wzrost ciśnienia paliwa) = wzrost mocy Coś ciężko w to uwierzyć 2. n75 nie zależy od przepływki (ani sondy), wówczas podkręcenie sztangi zwiększałoby ciśnienie doładowania = j.w. Gdyby tak łatwo byłoby podnieść ciśnienie to po co by ludzie zakładali mbc. Ale czy jest jakaś trzecia możliwość sterowania ciśnieniem przez ECU? Drążę ten temat bo obecnie mam urwany (albo zacięty jeśli mam szczęście) zawór WG więc będę musiał wywalić turbo naprawić i kalibrować sztangę. Poza tym posiadacze AEB czasem piszą że im ECU wchodzi w tryb awaryjny bo za dużo turbo ładuje(skąd by ECU to wiedział)?!
  15. Bardziej chodziło mi o to co robi z tymi informacjami z przypływki i sondy (i pewnie też z czujnika temp powietrza), jak je przetwarza. Jeśli dobrze myślę to ecu ma zapisane w mapach że przy danym otwarciu przepustnicy, obrotach i tmp. powietrza przepływka powinna pokazać określoną wartość (w oparciu o tą wartość działa w trybie awaryjnym bez przepływki). W oparciu o sondę robione są korekcje paliwa - tak twierdzi bosch (Motronic M3.8.2), więc czy mogą być też robione korekcje powietrza w oparciu o sondę? Jeśli tak by było, to co zrobiłoby ecu jeśli przepływka pokaże np. 90g/s zamiast 100g/s(tyle powinno być wg ECU w danych warunkach przy danych obrotach), a sonda pokaże lambde : 1. <1 (ujmie paliwa czy zwiększy doładowanie) - trzeba pamiętać że jak zwiększy doładowanie to zwiększy też ciśnienie na szynie paliwa 2. >1 (doda paliwa czy ujmie powietrza) - trzeba pamiętać że powietrza, jak na dane warunki, jest mało według przepływki ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...