Skocz do zawartości

blur123

Pasjonat
  • Postów

    29
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O blur123

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia blur123

0

Reputacja

  1. Takiego nie da się kupić. Podobne były kiedyś na Allegro pod nazwą SD2. Szukaj może Ci się uda.
  2. Możesz dać IRF 5210 ale może bardziej się nagrzewać. Innych nie polecam.
  3. U mnie też nie było... Przewód jest przylutowany do bezpiecznika.
  4. Ja także odradzam 30%. Może w jakimś innym samochodzie (stara lampa, inna żarówka). U nas 20% jest ok.
  5. Nie ukrywam, że sygnał z alternatora jest lepszy do załączenia takiego układu. Odpadłby też przekaźnik czasowy. Niestety ja osobiście nie znalazłem go w kabinie.
  6. Coś mi tu nie gra. Ludzie ! Każda dioda led powinna wytrzymać około 50 000 godzin. Nie miałem jeszcze (nie)przyjemności montażu w samochodzie takich żarówek więc na razie w teorii ale próbuję znaleźć jakieś wytłumaczenie. Przyczyną raczej nie jest słaba jakość stosowanych diod (choć mam świadomość, że żaden z tych chińskich producentów nie montuje tam czegoś markowego np. Cree, Luxeon itp.). Moim zdaniem problem jest w naginaniu możliwości tych diod. Każda (a szczególnie diody bardzo jasne - dużej mocy) ma swój nominalny prąd przy którym pracuje poprawnie i bardzo źle reaguje na wzrost tego prądu. Dodatkowo (choć to może niektórych dziwić) te mocniejsze np. 1 W bardzo się grzeją a przy zmianie temperatury zmienia się prąd. Dioda niezabezpieczona świeci 1 s i tyle. Dioda nieprawidłowo zabezpieczona świeci... no właśnie, tyle co Wam. Do prawidłowego zabezpieczenie diod dużej mocy używa się stabilizatora prądu - zasilacza prądowego ( nie mylić ze stabilizatorem napięcia). Najprościej można zastosować taki: Wartość rezystora oblicza się ze wzoru: I = 1,2 / R Niedługo spróbuje coś podobnego przetestować w samochodzie.
  7. Muszę zrobić ten log dynamiczny może coś się wyjaśni.
  8. W lampie lewej szary z czarnym paskiem, w prawej szary z czerwonym paskiem. W kabinie nie wiem dokładnie gdzie szukać. W kostce gdzie są mijania i drogowe nie ma takich przewodów.
  9. Nie wiem czy lepiej. Po prostu inaczej. Ja nawet zastanawiam się nad podłączeniem na stałe postojowych z przodu razem z dziennymi. Żarówka postojowa jest trochę inaczej ulokowana w reflektorze i delikatnie uzupełnia całość.
  10. Zapraszam do lektury: http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6b7/all_b6_swiatla_dzienne_z_wykorzystaniem_swiatel_drogowych-t126510.0.html;new#new
  11. Może temat nie jest zbyt nowy ale postanowiłem przedstawić wam moje dzieło. Już kilka osób z forum ma u siebie w aucie taki układ kupiony na allegro. Jako, że ostatnio ciężko jest kupić 'gotowca' postanowiłem stworzyć sam coś podobnego. CEL: Światła do jazdy dziennej podobne do tych z B7 w których źródłem światła jest żarówka H7 świateł drogowych o obniżonym ( do 20% - 25%) napięciu zasilania. Światła te powinny zapalać się po odpaleniu silnika, włącznik świateł w pozycji "0". Wyłączenie nastąpi po załączeniu świateł mijania. ZALETY TAKIEGO ROZWIĄZANIA: - oszczędzanie ksenonów - wygoda, bo światła zapalają się automatycznie ( pewnie i włącznik świateł dłużej pociągnie). - "Odpoczywają" inne żarówki np. światła z tyłu, oświetlenie tablicy, itp. - dla mnie też zaletą jest to, że nie 'doklejamy' żadnych chińskich LED'ów itp wynalazków, nie ingerujemy w wygląd samochodu. - starałem się także w stopniu minimalnym naruszać fabryczną instalację WADY: - 'żółta' barwa światła. SCHEMAT : Schemat powstał na bazie innych znalezionych w sieci. Jest to prosty impulsowy regulator mocy. Trochę go odchudziłem i zmodyfikowałem. Wykonałem dla niego płytkę PCB: SCHEMAT PŁYTKI Z UKŁADEM ŚCIEŻEK: Płytka ma wymiary 7,5 na 5,5 cm. MODUŁ: Wymiary wraz z obudową to około 10x7 cm. Koszty około 40-50 zł. SCHEMAT PODŁĄCZENIA DO SAMOCHODU: SZCZEGÓŁY PODŁĄCZENIA: Zamontowałem ten moduł w środku w aucie "pod kierownicą" koło bezpieczników. Nie będę się rozpisywał jak tam się dostać bo są 3 śrubki, chyba 2 zatrzaski i po sprawie. Przewód nr1:(-)MASA Przewód nr2: +12V ZASILANIE MODUŁU: Choć moduł w czasie pracy będzie pobierał około 4 A wydajność prądowa źródła zasilania powinna wynosić około 10A. Akurat "pod kierownicą" jest sporo takich miejsc (grube czerwone przewody) gdzie można się podłączyć. Obowiązkowo należy zastosować tu bezpiecznik 10A. Ja rozwiązałem u siebie to tak, że wykorzystałem wolne gniazdo w fabrycznym module bezpieczników (na zdjęciu: czerwony) Przewód nr3: SYGNAŁ WŁĄCZAJĄCY MODUŁ (+12V): Potrzebny sygnał to 12V które pojawi się po odpaleniu silnika. W brew pozorom nie było to takie proste. Co prawda jest taki przy alternatorze, ale chciałem podpiąć wszystkie przewody w środku. Pomocnym okazał się bezpiecznik NR.28 (pompa paliwa) (na fotce powyżej: żółty). Był tylko jeden mały problem. Co prawda pojawia się tu 12V po odpaleniu ale także impuls około 1s po przekręceniu stacyjki. Światła włączałyby się na chwilę przed uruchomieniem silnika. Lekarstwem był tu przekaźnik czasowy 1TR30(bez problemu do kupienia na allegro). Dzięki niemu światła załączają się z opóźnieniem (1-30s). Ustawiłem na 5 sekund - czyli światła zapalają się 5 sekund po odpaleniu silnika. Przydaje się to też w nocy kiedy niepotrzebne są światła dzienne mamy czas 5 sekund na włączenie św. mijania. Oczywiście oba przewody z bezpieczników podpięte są "z tyłu" czyli nic nie wystaje. Przekaźnik 1TR30: Przewód nr4: SYGNAŁ WYŁĄCZAJĄCY +12V: Podłączamy do złącza modułu świateł zaznaczonym na fotce: Przwód: ŻOŁTY Z CZARNYM PASKIEM Przewód nr5 i 6: WYJŚCIE DO ŻARÓWEK H7 : Podłączamy do tego samego złącza: Przewód: BIAŁY Z ŻÓŁTYM PASKIEM i BIAŁY Z CZARNYM PASKIEM (kolejność dowolna) URUCHOMIENIE i EFEKT KOŃCOWY: Na koniec ustawiamy moc świecenia potencjometrem. Ja mam około 3V. Wiadomo, że musi być to światło widoczne ale jednocześnie nie oślepiające innych. PS. Nie piszcie do mnie w sprawie sprzedaży takich modułów gdyż : nie zajmuję się tym!
  12. Więc nigdzie nie można zrobić jakiejś korekty - zmniejszyć doładowanie?
  13. A czy jest gdzieś regulacja ile mocy ma dostać turbosprężarka w danym momencie ? Może jest źle ustawiona? Z tym czyszczeniem nie nie wiem bo tak się dzieje od kiedy ją założyłem a była czysta. Byłem u mechanika i sprawdzał mi czy nie przeładowuje i było OK, ale sprawdzał na biegu jałowym ( a na jałowym to ona nigdy nie gwiżdże - tylko podczas jazdy ) więc ja nie jestem pewny czy to dobry sposób. Nie wiem jak się robi logi dynamiczne ale czy można je wykonać podczas jazdy?
  14. Pozwolicie, że odświeżę temat bo problem ciągle ten sam... Czyli turbina jak gwizdała tak gwiżdże. Zapodam plik mp3 - może ktoś miał taki sam objaw. Nagrywane w kabinie - zimny silnik. Na ciepłym (po 5 min jazdy) praktycznie nie występuje (baaardzo cicho). www.speedyshare.com/files/21709549/a.mp3 Bo jak kupię nową turbinę i nie pomoże to załamka będzie.
  15. Sam pisałeś, że testy wykonuje się na 2 egzemplarzach... Dam znać jak skończę "kopiować". ps. trzeciej sztuki nie będzie!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...