Skocz do zawartości

artek04

Pasjonat
  • Postów

    136
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

O artek04

Informacje

  • Imię
    Felek
  • Miasto
    śląsk

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2008
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CAGA
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Motul hula od lat w mojej A4, yarisce ( wiadomo inny) i wszystko jest OK.
  2. A więc zrobione, tzn. podpięty aku i wężyk odpowietrzający. Napięcie aku 12,8 V. Po uruchomieniu silnika napiecie na alternatorze 15V, na kołkach akummulatora i na podszybiu z przodu 14,2-14.25 V. MMI pokazywał jedna kreskę-10%... Po kilku minutach pracy podskoczyłło na dwie kreski-20%. Zobaczymy, co dalej, narazie postanowiłem nie kodować nic, aku jest takie samo jak fabryczne jeżeli chodzi o Ah, ma 110 , natomiast prąd rozruchowy w Varcie był 850A, w Continentalu jest 950A. Fotki z węzykiem, może komuś się przyda 🙂 Jeżeli chodzi o pobór prądu w stanie spoczynku, jest znikomy bo 0,007 A czyli super, natomiast np. po otwarciu drzwi kierowcy itp. chwilowo jest dużo, bo 4-5 A.
  3. Koledzy , taki problem, otóż mam aku firmy Continental, otwór na wężyk odprowadzający ewentualne gazy jest od strony plusa (stojąc za autem po lewej stronie-od strony kierowcy) tymczasem aku fabryczny miał dwa otwory ( po obydwu stronach) jeden zaślepiony, do drugiego podpięty wężyk, akurat wężyk był podpięty do strony pasażera, jest za krótki aby go podpiąć z drugiej strony, co zrobić, ten nowy aku ma od strony plusa taki system kanałów odprowadzania gazów, widzę fiamm tez to ma SPC, tylko akurat ze strony kołka minusowego... Fiam można zobaczyć tu: https://allegro.pl/oferta/akumulator-fiamm-black-l6-110-110ah-950a-en-6888497648 Nawiasem pisząc to ten wężyk-karbowany idzie później w górę, w kierunku tylnego zderzaka to nie wiem czy ewentualnie coś by tam wypływało... Jak to zrobić, poradźcie.
  4. Tak wiem kolego Muskel , dziękuję Ci za pomoc, tylko Ty piszesz, że bez kodowania komputer sobie poradzi z tym sam po dłuższym okresie czasu, tymczasem kolega wrclaguna pisze, iż trzeba kodować bo komp widzi cały czas starą baterię... Chciałbym żeby wszystko było OK. ale trochę się obawiam czy ten sklep gdzie kupię aku wszystko zakoduje tak jak być powinno, czy czasem nie zrobi czegoś źle i będzie gorzej jakby wogóle kodowania nie było... 🙂
  5. Z tym kodowaniem to już powoli nie wiem, czy jest konieczne czy nie, wrclaguna pisze tu na 5 stronie https://a4-klub.pl/topic/174916-aktywacja-wskazania-naładowania-akumulatora-wymiana-demontaz-kodowanie/page/5/ "Zawsze musimy kodowac po to aby sterownik wiedział ze jest nowa bateria Jesli nie mamy kodu BEM wystarczy zmienic jakąkolowiek cyferke w starym kodowaniu i zapisać" W innym miejscu też pisze "Jesli nie miałes kodu BEM to wystarczy zmienic obojetnie jaka kolowiek cyfre i zakodowac Sterownik cały czas mysli ze masz stary akumulator"
  6. Rozumiem, pytałem o aku w sklepie, gdzie zakudują mi nowy aku po wymianie, twierdzą, że varta ostatnio się popsuła, polecili mi aku firmy Atlas- dają 3 lata gwarancji... Nie wiem czy kupić vartę, czy cos tańszego... U mnie siedzi aku 110 Ah, ale ponoć można wsadzić ciut mniejszy np. 100 Ah ( nie mam start-stop w aucie)
  7. Hejka, Jeszcze nie kupiłem nowego aku, ale już bliżej niż dalej... 🙂 Pytanie takie mam do Was na temat tego kodowania, w sklepach mówią, że nie trzeba kodować, komputer sam przystosuje sie do nowego aku, w salonie audi-serwis powiedzieli, że bez kodowania wszystko będzie działać jak należy, ale komputer może robić jakieś ograniczenia- obcinać coś, więc dobrze by było zakodować (u nich 250 zł). Znalazłem sklep, gdzie kodują ewentualnie akumulatory zakupione u nich, ale jak powiedziałem, że audi jest z 2008 roku to powiedzieli, że raczej nie ma tam potrzeby kodowania, chyba, że jest BMS, to jak to jest, trzeba w moim aucie kodować czy nie? Mam ten BMS ? Nawiasem pisząc to u mnie ten aku oryginał 110 Ah bardzo duży, dziwią się że taki duży bo przeważnie są mniejsze...
  8. Oki, dzięki , no fakt, że z używką może być różnie... mój aku to chyba ewenement, 16 lat...nowy jak wytrzyma połowę z tego to będzie super. Zatem szukam nowego, może ktoś tu na forum ma sprzęt do zakodowania aku po wymianie?
  9. Dziękuję za odpowiedź i linka, szukając aku wg. kodu QR znalazłem taki : Akumulator 110Ah 850A P+ VW Audi oryg. OE VARTA | Wrocław | Kup teraz na Allegro Lokalnie ALLEGROLOKALNIE.PL Kup teraz: Akumulator 110Ah 850A P+ VW Audi oryg. OE VARTA za 498,00 zł i odbierz w mieście Wrocław. Szybko i bezpiecznie w najlepszym miejscu dla lokalnych Allegrowiczów. Nie wiem czy iść w 6 letni aku... niby oryginał, ale 6 lat to sporo, co myslicie?
  10. Siemka koledzy. Dosyć długo mnie tu nie było, piszę do Was bo mam problem z akumulatorem, sprawa wygląda tak, że jest już w bardzo słabej kondycji (ma do tego "prawo"- w tym roku kończy 16 lat...) mierzę napięcie na bolcach w komorze silnikowej, pokazuje np. 12,35 V, zerknę na MMI gdzie jest stan akumulatora i zonk -jeden kwadracik-10 %. Muszę kupić nowy, tam siedzi pierwszy montaż VARTA 8K0 915 105 F 12V 110Ah 520A DIN 850A EN/SAE Może ktoś ze śląska i okolic ma sprzęt żeby zakodować nowy aku tak żeby wszystko było jak należy, może ktoś wie gdzie kupię taki aku w dobrych pieniądzach?
  11. Nie chcę zakładać nowego wątku ,zatem jak zmienić w mapie ustawienia HOME , klikając w Home wyskakuje mi chyba adres poprzedniego właściciela , jak zmienić na mój adres czyli dom ?
  12. Witam. Co powiecie na taką kamerkę : http://allegro.pl/rejestrator-kamera-cofania-lusterko-dual-full-hd-i6266007872.html?bi_s=ads&bi_m=p5&bi_c=150875
  13. Dziękuje koledzy mam już:-)
  14. Witam. Mam pytanie ,skąd wziąć najnowszą mapę europy ( prócz ASO ) ,mam płytkę europa version 2008 ,wiadomo już stara .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...