Skocz do zawartości

rudik22

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O rudik22

Osiągnięcia rudik22

0

Reputacja

  1. Witam Wszystkich Od jakiegoś czasu miałem sytuacje, jakoś po założeniu lpg, że jak odpalałem auto, to mi zaraz gasło i tak parę razy aż nie gubiło obrotów i można było dalej jechać. W tej chwili przekręcam kluczyk, silnik się kręci, wszystkie głosy wskazują jakby miał odpalić ale nie odpala i pojawia się jeden dłuższy sygnał. Ktoś mógłby mi doradzić, co sprawdzić i w jakiej kolejności aby dojść do przyczyny??!! Aku na pewno ok, chociaż teraz go trochę rozładowałem tymi próbami.
  2. Witam Chciałbym prosić o podanie ścieżek dostępu do sprawdzenia przepływomierza ( jego parametrów) i termostatu polskim Vagiem 4,9. Muszę wymienić oba elementy, termostat kupie ori ale przepływomierz używany i chciałbym na miejscu sprawdzić przed zakupem czy jest sprawny. Wiem że parametr przepływu powietrza powinien wynosić około 120, w którym miejscu w Vagu można to sprawdzić?? Proszę o pomoc i z góry dziękuje
  3. Witam Autko oddałem do Sztupeckiego w Łodzi. Znany mechanik grupy VAG no ale nie najtańszy. Okazało się to co mi zasugerował pierwszy mechanik na ul. Nad Jasieniem 22, czyli starte koła zębate wałków rozrządu, pęknięty łańcuch i pościerane płozy napinacza. Po wymianie tychże elementów i odmy stuków nie ma a i obroty nie wariują. Powodem falowania była również brudna przepustnica, którą w brudnym stanie nie dawało się zaprogramować. Koszt całkowity naprawy to 1850 złotych. Ale nie żałuje bo mogę śmiało pochwalić SERWIS SZTUPECKI : 1. Pokazano mi naocznie przy zdjętej pokrywie rozrządu stan kół zębatych i pęknięty łańcuch, brudną przepustnicę i popękaną odmę. 2. Po naprawie zużyte części mogłem zabrać ze sobą. 3. Czas naprawy 2 dni i autko do odbioru. 4. Jak na taki serwis uważam że nie duży koszt naprawy. Wniosek taki - mogłem wymienić silnik za około 3500, naprawiłem za 1850 i mam nadzieje że jeszcze parę lat nim pojeżdzę. Cenna rada jaką usłyszałem od tamtejszego kierownika że jeżeli chodzi o filtry, głównie filtr oleju to kupować tylko ori bo każdy inny to może być chińska podruba.
  4. A co za problemy wyciekowe masz?? Może lepiej po prostu to naprawić, ja o mało co nie wymieniłem swojego i koszt to byłby silnik 1500 + wymiana 1000 + uszczelki 500 czyli łącznie 3000-3500pln.
  5. Wielkie dzięki panowie za podpowiedzi. Pojadę wymienić na pewno łańcuch i napinacz, i przy okazji sprawdzę czy te zębatki wałków są rzeczywiście pościerane bo wtedy musiałbym jeszcze wymienić dodatkowo wałki. ---------- Post dopisany at 17:48 ---------- Poprzedni post napisany at 17:05 ---------- Mam do was jeszcze pytanie: 1. Czy łancuch też się powinno wymienić wraz z napinaczem czy wystarczy tylko napinacz?? 2. Czy możliwe jest aby zębatki wałków(te na których pracuje łańcuch)się pościerały co w konsekwencji wymaga albo wymiany całych wałków rozrządu albo samych tych zębatek? 3. Czy jest mozliwa wymiana napinacza bez ruszania rozrządu z przodu silnika ( i chyba ruszania wałków w takim razie), bo mechanik powiedział mi że jeżeli mu się uda nie ruszać rozrządu z przodu to bedzie taniej? Ogólnie to nie są duże dodatkowe koszty tego łancucha ale chwilo mam mały debet finansowy i muszę skrupulatnie wydawać pieniądze:(. I jeszcze za chwilę poszukam jakiś zamienników napinacza i łańcucha i jakbyście mogli mi poradzić czy dobre wybrałem, to byłbym bardzo wdzięczny. Na pewno zamieszcze jeszcze informacje, czy wymiana i czego pomogły rozwiązać problem. Może ktoś przyszłości dzięki temu również nie da się nabrać na wymianę silnika:) Pozdrawiam Rudi ---------- Post dopisany at 19:33 ---------- Poprzedni post napisany at 17:48 ---------- A więc za pomocą progr. ETKA ver. 7.0 znalazlem numery napinacza i łańcucha: - napinacz łańcucha nr.: 058 109 217 D - łancuch nr.: 058 109 229 B Następnie ze strony INTER CARS wyszukałem odpowiednio: - napinacz łańcucha FEBI FE28446 lub SWAG SW30928446 - łańcuch SWAG SW99110334 lub FEBI FE25360 Doradzacie wybrać SWAGA czy FEBIEGO??
  6. Przesyłam link do folderu w którym nagrałem dźwięk silnika: http://chomikuj.pl/rudik22/D*c5*bawi*c4*99ki+silnika Dodam że stukanie nie ustaje po zwiększeniu obrotów i jest i na zimnym i na gorącym silniku. Nie wiem kiedy to jest 1/2 obrotów a kiedy więcej. Zasłyszałem od dość starego człowieka że kiedyś dobrym sposobem nasłuchu silnika był nasłuch poprzez drewniany kij od sczotki i rzeczywiście dźwięk przenosi się dużo lepiej przez drewno. Dodam jeszcze że dźwięk jest dużo wyraźniejszy i bardziej słyszalny kijkiem w okolicach łańcucha rozrządu i im bliżej paska rozrządu tym dźwięk jest słabszy i moje odczucie jest takie że jak bym słyszał pracę młynka z małymi stukami, dźwięk jest taki jak by coś się w silniku mieliło tak przez kijek słychać. Nagranie pracy silnika robiłem komórką więc dźwięk może być słabej jakości, jeżeli będzie za mało wyraźny postaram się zrobić nagranie lepszym sprzętem.
  7. Znaczy odnośnie stukania mechanik zajmujący się silnikami powiedział mi że według niego to może być sprawa startych tłoków i cylindrów, widział panewki i mówił że są w idealnym stanie. Z kolei luzy na sworzniach byłby słyszalne bardziej z dołu silnika a stuki dochodzą raczej z góry. Więc idąc dalej w przypuszczenie startych tłoków i cylindrów sprawdzenie ciśnienia sprężania powinno odpowiedzieć czy z nimi jest coś nie tak - tak myślę. A może znasz w Łodzi kogoś doświadczonego z silnikami??
  8. Jeżeli chodzi o rozebranie silnika to już są spore koszty....rozłożenie 500 i złożenie 500 plus uszczelki itp. Dźwięk jest pusty metaliczny i nieregularny ale i nie o dużej częstotliwości. Stuki zaczynają się już po uruchomieniu silnika nie ważne czy na zimno czy na gorąco i ich częstotlwość zwiększa się wraz z dodaniem gazu. Odnośnie trafnej diagnozy przewertowałem książkę "audi A4 naprawiam sam" i w sumie tam jest napisane że dla sprawdzenia stanu tłoków, zaworów ogólnie sprawdzenia stanu technicznego silnika robi się sprawdzenie ciśnienia sprężania i po jego wartościach można oszacować do czego kwalifikuje się silnik. ---------- Post added at 23:23 ---------- Previous post was at 23:20 ---------- A propos zapytam jeszcze czy przez Vaga da się sprawdzić rzeczywisty przebieg silnika. Według licznika na zegarach ma tylko 178 000. Coś mało jak na 17 letnie auto. Myśle że w sumie jak by sprawdzić rzeczywistą wartość, to jest to również bardzo pomocna informacja o stanie tech. silnika.
  9. Witam wszystkich. Chciałbym się zapytać czy zna ktoś jakiś godny polecenia warsztat zajmujący się silnikami w Łodzi. Mam A4 B5 1,8 ADR i występują u mnie nieregularne stuki dochodzące z silnika. W ASO na Przybyszewskiego, po oględzinach słuchowych, powiedzieli mi że to łańcuch rozrządu, napinacz są powodem stuków. Później oddałem autko do Zakładu mechaniki pojazdowej W. Kręgielski ul. Nad Jasieniem 22, gdzie powiedziano mi że na pewno mam pościerane koła zębate wałków rozrządu i muszę wymienić napinacsz i łańcuch - koszt wymiany 2 kół zębatych, łańcucha i napinacza - ok. 1500zł. Ale powiedziano mi jeszcze że to nie koniecznie musi usunąć problem stukania i że najprawdopodobniej nastąpiło starcie tłoka i cylindra i stąd te stuki tak na prawdę dochodzą i że w takim razie należy wymienić silnik bo koszty naprawy są nieopłacalne!!!! A sprawdzenie czy to są te starcia tłoka/tłoków to kolosalne koszty.:( Chciałbym oddać autko jeszcze w jedno miejsce aby zasięgnąć opini z innej ręki. Nie wiem czy rzeczywiście nie da się zdjagnozować tych stuków bez ponoszenia chorendalnych kosztów. Jeżeli ktoś zna w Łodzi jakiegoś dobrego mechanika od silników to proszę o info. Z góry wielkie dzięki, Rudi
  10. Witam mam następujące pytanie. Czy do Audi A4/B5 rocznik 95 będą pasowały felgi 6,5Jx15 ET 33?? Wiem że fabrycznie montowane były i zalecane według producenta 6Jx15 ET 45, nie martwie się tak tym że szerokość jest większa o pół cala, tylko nie wiem czy mniejsze ET nie będzie powodowało jakiś problemów. Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam
  11. No dzięki za wyczerpującą odpowiedź szkoda tylko że nie na temat. Nie ma żadnego forumowicza który jest obeznany w temacie!!
  12. Witam Chcę zakupić zestaw wahaczy FEBI o nr. 21502 do mojego A4/B5. Wiem że są różne typy zawieszenia w audi A4, więc chcę sprawdzić czy ten komplet który chcę kupić pasuje do mojego podwozia. W tym celu wszedłem na stronę Febi-parts.com no i wyszukałem komplet o num. 21502 i tam jest info że nadaje się on do A4 (8D2) 1994 - 2001 8D2, , ADR, 20V, 92 (125), 1.8, benzyna, Limuzyna, 11.1994 - 04.1999 od numeru podwozia 8D-V-152 088 do numeru podwozia 8D-1-200 000 Zrobiłem zdjęcie nalepki w otworze koła zapasowego: http://img163.imageshack.us/img163/2184/20101016036.jpg i za przeproszeniem za cholere nie wiem jak ma się jedno do drugiego. Proszę o wytlumaczenie jak to się sprawdza i czy ten komplet pasje do mojego podwozia. Z góry dzięki za pomoc. [br]Dopisany: 16 Październik 2010, 17:52_________________________________________________Znaczy wydaje mi się że nie pasuje bo mój numer 134 739 jest mniejszy od 152 088 ale nie wiem czy to chodzi tylko o ten numer.[br]Dopisany: 16 Październik 2010, 17:57_________________________________________________Kurcze nie ma nikogo kto wie jak to się sprawdza....
  13. Witam wszystkich. Chcę kupić klocki i wybieram na stronie np.http://sklep.intercars.com.pl/ , wybieram po kolei-model-typ-silnika no i wyskakują mi rezultaty. Z tego co wiem to szukam odpowiednich po numerze nadwozia, mój numer nadwozia to WAUZZZ8DZSA134739. A i chodzi mi o oś przednią. We wszystkich typach klocków na przykład ATE są podawane numery podwozia:8D-V-160001, 8D-V-054062, 8D-V-054061, więc nijak sie to ma do mojego numeru. W takim razie jakim kryterium się kierować bo szczerze mówiąc już zgłupiałem??!!Czytałem sporo postów na ten temat ale zawsze ktoś tam podawał już gotowe numery. Na pewno muszę sprawdzić czy u mnie w aucie są te styki zużycia, czyli czujniki ale jak te numery nadwozia i powozia maja się do siebie??
  14. Panowie podłącze się do tematu bo mam ten sam problem. Muszę wymienić klocki z przodu i w jaki sposób się szuka odpowiednich do mojego modelu auta(a4/b5 rok 1995) w serwisie sztupeckiego mówili mi że po numerze nadwozia znajdą mi odpowiednie, bo z innymi jak ja sam kupie to będą jakieś problemy. A chciałbym jednak ich sam poszukać bo wydaje mi się że w każdym serwisie zarabiają również na częściach albo nie kupują tanio bo za to nie placą.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...