Skocz do zawartości

Sayymon

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    23
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Sayymon

Osiągnięcia Sayymon

0

Reputacja

  1. ...a miał być wątek o bezawaryjnych ;-) Pozdrawiam i mimo przejść życzę już bezawaryjnej i mniej pechowej jazdy.
  2. Czyli jest nas tylko dwóch? :-) To dorzucę trzeciego, rozmawiałem kiedyś z mechanikiem, który też miał B7 2.0 TDI - przebieg 270 tys. km bez awarii, cały osprzęt silnika jeszcze oryginalny, do tego sprzęgło i dwumasa ciągle oryginalne, DPF też. Wiadomo można mieć więcej pecha, czasem więcej szczęścia, każda część mechaniczna ma swoją żywotność i nie ma cudów... ale ja ciągle wierzę, że sprawdza się powiedzenie "jak dbasz tak masz"...
  3. Witajcie, Od ponad trzech lat jestem na tym forum śledząc różne watki dotyczące awaryjności silnika 2.0 TDI. Czytając niektóre z nich włos się jeży na głowie i można odnieść wrażenie, że ten silnik to skarbonka bez dna. Ale czy zawsze? Z drugiej strony jednak strony mało kto pisze na forach o tym, że auto się nie psuje - no bo o czym tu właściwie pisać, a takich przypadków może być... no właśnie ciekawi mnie ile? Sam mam B7 z 2.0 TDI BPW i przebiegiem 196 tys. km i ten samochód własciwie nigdy nie uległ awarii pomijając jedną historię z nieszczelnością chłodnicy spalin, która zamknęła się w 300 zł a i w sumie do dzisiaj nie jestem pewien czy to nie był jakiś wymysł mechanika zmęczonego serwisowaniem mojego auta zamykającym się tylko na wymianach filtrów, oleju i klocków. Ciekawi mnie jaki % B7-mek z 2.0 TDI i przebiegami >200 tys. km jeździ do tej pory bezawaryjnie. Oczywiście chodzi mi o egzemplarze bezwypadkowe, z prawdziwymi przebiegami. Ktoś się dopisze do listy? Pozdro Sayymon
  4. Dzięki wielkie za pomoc, będę szukał... Dla mnie też zastanawiająca ta usterka. Silnik naprawdę zdrowo pracuje, nie wpada w wibracje powyżej normy, z autem nigdy nic się nie działo, przebieg prawdziwy. Edit: znalazłem coś takiego http://allegro.pl/show_item.php?item=1461803014&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any. Wysłałem zapytanie do sprzedawcy o nr części, ale wygląda podobnie jak w ETCE no i cena niska.
  5. Koeldzy, od pewnego czasu zbiera mi się na silniku taki czarny nalot, byłem u znajomego mechanika i stwierdził, że to spaliny. Wg niego nieszczelna jest chłodnica spalin i to podobno typowa usterka tego silnika (przebiej 170 tys.km). Sprawdzałem na Allegro i jest tego cała masa. Czy ktoś z Was ma możliwość sprawdzenia jakiego numeru części powinienem szukać do BPW z 2006 r.? Z góry wielkie dzięki za pomoc. Pozdrawiam!
  6. Dzięki wielkie!!! Nie wygląda to na bardzo trudny zabieg, nawet dla takiego laika jak ja. Poczekam na cieplejszy dzień i biorę się do roboty. Pozdro
  7. Pytanie dlaczego? Czyżby jego czas się kończył albo wymagał przynajmniej czyszczenia?
  8. Witajcie, Już myślałem, że moja A4 jakimś cudem dojedzie 200 tys. km bez jednej awarii, ale wczoraj w trasie trochę mi się "zakrztusiła"... Miałem za sobą ok. 200 km, właśnie rozpędzałem się od ok. 30 km/h i przy 50 km/h zaczęła mi migać kontrolka świec żarowych i poczułem znaczny spadek mocy. Auto ledwo osiągnęło 70 km/h i przestało przyśpieszać. Tryb serwisowy? Jechałem tak może minutę po czym wszystko wróciło do normy, kontrolka zniknęła, moc powróciła, przejechałem jeszcze 70km, bez najmniejszych problemów. Dzisiaj rano podpiąłem VCDS-a i wyskoczyły takie błędy: Chassis Type: 8E - Audi A4 B6/B7 Scan: 01 02 03 08 09 0F 11 15 16 17 18 36 37 45 46 55 56 57 65 67 69 75 76 77 Mileage: 170330km/105838miles ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: Redir Fail! Part No SW: 03G 906 016 KN HW: 03G 906 016 KN Component: R4 2,0L EDC 000SG 9748 Revision: --H02--- Serial number: Coding: 0000072 Shop #: WSC 35475 142 84222 VCID: 79F2EFBA0F8344D4 1 Fault Found 001027 - EGR Valve (N18): Malfunction P0403 - 000 - - - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 1 Mileage: 170256 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 924 /min Speed: 55.0 km/h Duty Cycle: 32.3 % Voltage: 14.36 V Mass Air / Rev.: 515.0 mg/str Duty Cycle: 0.0 % Bin. Bits: 00000000 Readiness: 0 0 0 0 0 Address 15: Airbags Labels: 8E0-959-655-94.lbl Part No SW: 8E0 959 655 G HW: 8E0 959 655 G Component: Airbag 9.41 H12 3730 Revision: 91H12373 Serial number: 0036M00ABR1. Coding: 0033722 Shop #: WSC 06325 000 00000 VCID: 3B7E35B2453FB6C4 1 Fault Found 01221 - Crash Sensor Side Airbag; Driver Side (G179) 011 - Open Circuit - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101011 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 39 Time Indication: 0 Reszta OK. Błąd poduszek pewnie mało ma tu wspólnego ze sprawą, ale też mnie zastanawia. Czy możecie coś powiedzieć na tej podstawie, ew. poradzić co jeszcze powinienem podiagnozować VCDS-em? Trochę mnie to stresuje, bo w przyszłym tygodniu czeka mnie dłuższa podróż i nie chciałbym dotrzeć do celu na lawecie... Z góry wielkie dzięki za jakąkolwiek pomoc!
  9. Z BPW wcale nie musi być źle jak wybierzesz dobry egzemplarz. Ja mam BPW z DPF-em, nalatane 168 tys. przebieg oryginalny. Auto kupiłem u zaprzyjaźnionego dealera audi, więc doskonale znam jego historię od pierwszych kilometrów: oprócz kilku spalonych żarówek NIC SIĘ NIGDY NIE ZEPSUŁO i jak dotąd sprawuje się IDEALNIE. Imbusikiem się nie stresuję. Mam zawsze wykupiony assistance, więc jeśli się przytrafi to trudno, gdzieś mnie podwiozą :-) A później się zacznę martwić... ;-)
  10. Dopiszę się do tematu, bo udało mi się kupić Phatbox-a na Allegro za niewielkie pieniądze i podłączyć do mojego Chorusa II. Pierwsze wrażenia... tak jak zauważył aju urządzenie jest ogromne i właściwie ledwo mi się zmieściło w schowku. Zdecydowanie bardziej polecam montaż w bagażniku jeśli ktoś ma więcej wolnego czasu. Poza powyższym same plusy: - rewelacyjna jakość dźwięku, - brak problemów typowych dla tanich emulatorów zmieniarek np. z odtwarzaniem dłuższych plików, zacinaniem się itd. - brak ograniczeń na ilość folderów / albumów / utworów granych na 20 GB dysk urządzenia - doskonale rozwiązana nawigacja po utworach, dostępne tryby nawigowania po playlistach, albumach, gatunkach muzyki, wykonawcach itd. Dobrze organizując muzykę wgraną na dysk można naprawdę bezproblemowo odszukiwać utwory pośród wielu GB wgranych albumów... - głosowe wspomaganie nawigacji jest niesłychanie pomocne - i pewnie wiele innych pozytywów, które wyjdą niedługo. Myślę, że sprzęt warty swojej ceny. Polecam się w przypadku jakichkolwiek pytań. Podaję też link do instrukcji Phatbox-a: http://www.phatnoise.com/downloads/phatbox_users_manual.pdf
  11. Chyba nie ma sensu? Kurtyny powietrzne są całkowicie bezpieczne dla dzieci w fotekikach 0-13 kg, ustawionych tyłem do kierunku jazdy (inaczej się chyba nie da). Podobnie sprawa wygląda dla dzieci w fotelikach 9-18 kg montowanych przodem lub tyłem do kierunku jazdy. Testy pokazują natomiast, że kurtyny niebezpieczne mogą być dla dzieci przewożonych w fotelikach grupy III, czyli 22 do 36 kg, które nie mają odpowiedniego zagłówka. "Dziecko siedzące na takim podwyższeniu podczas zderzenia bocznego, porusza się z dużą prędkością uderzając ramieniem i głową o podszybie i/lub szybę. Głowa dziecka znajduje się wówczas w strefie otwierania się kurtynowej poduszki powietrznej, co grozi uderzeniem otwierającej się poduszki." Wiem, że post stary, ale może komuś się przyda. Ja w każdym razie za miesiąc zacznę wozić swojego bobasa z tyłu z włączonymi kurtynami, wierząc, że to tylko zwiększa bezpieczeństwo dziecka w przypadku zderzenia.
  12. Koledzy, podłączę się przy okazji. Czy ktoś z Was ma już na koncie wymianę imbusika we Wrocławiu i może polecić warsztat? Mam podobny przebieg w BPW jak Piterson i powoli zaczynam myśleć o wymianie. Zadzwoniłem do ASO i pan z serwisu powiedział "w tym silniku się nie wymienia, jeździć póki nie zacznie stukać!"
  13. Założyłem dzisiaj podłokietnik zgodnie z fotostory i potwierdzam, że podane na jednej z fotografii wymiary otworu pasowały idealnie, można ciąć w ciemno I co najważniejsze, całą robotę spokojnie wykonujemy bez wyciągania tunelu w dosłownie kilkanaście minut. A jeśli chodzi o samo cięcie, ja sobie poradziłem zestawem: ostry nóż + cienki brzeszczot. ...a przyjemność z jazdy rośnie o 100%, chyba nawet chipowanie poprzedniego auta nie dało mu tyle frajdy co (mój pierwszy) połokietnik :>
  14. Dzięki steve69! Ps. wygląda na to, że nie trzeba jednak wymontowywać tunelu, znalazłem coś takiego, może komuś też się przyda: http://www.designs-carpage.de/index.htm?http://www.designs-carpage.de/mal_8e.htm - ktoś się napracował i opisał dla takich jak sposób zamontowania podłokietnika
  15. Ok wszystko jasne. Po prostu nie mam tego wspornika w tunelu i stąd brak pomysłu na przykręcenie "łapy". Dzięki. Tak przy okazji, czy ktoś z Was zna numer części tego wspornika?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...