
klaymen
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
8 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O klaymen

-
Witam - kilka dni temu wyłączyłem auto na parkingu i po powrocie po włączeniu silnika i wycieraczek - coś się stało i wycieraczki zamiast zatrzymywać się tak jak normalnie w położeniu poziomym - zatrzymały się w pionie. Wygląda to teraz tak że po wyłączeniu wycieraczek ustawiają się w pionie (wyłączone działanie), chociaż jak włączę je to wszystkie biegi działają normalnie. Strasznie to jest wkurzające, wygląda jak jakiś village-tuning :/. VAG nic nie pokazuje - czy to jakieś uszkodzenie mechaniczne czy jednak elektryka ? Jeżeli to drugie - to pewnie jakiś przełącznik - jak go znaleźć i sprawdzić czy to to ? Auto to A4 B6 3.0 quattro AVK 2003 r. Pozdrawiam, klmn
-
Witam Przymierzam się do wymiany kilku rzeczy w aucie - warsztat ma odpowiednie wyposażenie jeżeli chodzi o sprzętu, ale wiadomo że jak się nie zna dobrze któregoś z mechaników to różnie to może być: trzeba pilnować samemu wszystkiego i nie dać się naciągnąć i oszukać. Ostatnio miałem taką sytuację, że jak poprosiłem o sprawdzenie amortyzatorów to na fakturze oczywiście znalazła się odpowiednia pozycja, ale jakoś o wydruku z komputera firma już zapomniała. Na moją prośbę o wydruk - musiałem jeszcze raz wjechać na kanał, test został wykonany i dopiero miałem konkretną informację. Podejrzewam że wcześniej mechanik jeżeli cokolwiek zrobił to tylko poświecił sobie na kanale, pobujał autem i stwierdził że "może być" (taką odpowiedź dostałem na pytanie "A jak tam amortyzatory ?"). Teraz wracając do sedna sprawy: Czytając kilka innych wątków - doczytałem informację że porządny warsztat samochodowy przy wymianie tarcz (chodziło bodajże o EBC) dokonuje pomiaru bicia i w przypadku pozytywnego wyniku wpisuje wynik pomiarów na kartę gwarancyjną dla potwierdzenia prawidłowej instalacji tarcz. Wczoraj dotarły do mnie nowe tarcze Ziemmermann Sport z klockami Saxid, do tego chciałbym wymienić płyn na coś takiego jak np. Motul Racing 660. Teraz pytania: czy powinienem wymienić coś jeszcze, zwrócić uwagę na coś dodatkowego ? Czy oprócz wydruku/potwierdzenia z pomiaru bicia tarcz mogę poprosić o dodatkowe informacje (w kontekście wymiany klocków i płynu) ? Z góry dzięki za wszelkie dodatkowe info, które pozwoli mi nie dać się "zażyć" przez mechaników w warsztacie.
-
Wymiana modułu kierownicy (pod tempomat kierownicę multifunkcyjną)
klaymen odpowiedział(a) na maudia4 temat w Audi A4 B6/B7
pre - a to nie jest tak że w kwestii kompatybilności tommy _musi_ właśnie zapodać tą z lowline ? Na zdjęciu z naklejki ma napisane że "F" - a to właśnie jest lowline bez cruise control ? -
Witam Autko to A4 B6 AVK 3.0 z 2003 r. - do tej pory powoli się przymierzałem do poważniejszych prac przy aucie, teraz już nadszedł czas. Autko kupiłem na początku lipca tego roku, wymieniłem w zasadzie tylko olej. Teraz przyszedł czas (zima zima, quattro quattro ;-) ) na przygotowanie auta na trudniejsze warunki. Ponieważ muszę wymienić sondę lambdę (pre_pl i poziek - dzięki za pomoc ;-) ) - przy okazji postanowiłem wymienić pasek rozrządu. Jednak mam małe wątpliwości co do warsztatu, stąd mam kilka pytań. 1. Co ile powinno się wymieniać pasek w wersji którą posiadam wg ASO i wg "życia" ? Nie dostałem niestety książki serwisowej od poprzedniego właściciela, a nie mogę za bardzo znaleźć jakiejś dokumentacji w sieci - może ktoś ew. mógłby rzucić jakimiś linkami ? 2. Auto kupiłem z licznikiem na 144 000, przebieg wydaje się prawdziwy (mam historię auta jeszcze z USA wyciągniętą z VAGa), teraz mam ok. 155K - dla świętego spokoju chciałbym jednak wymienić pasek, rolki napinaczy itp. Czy jednak jest sens pchać się w koszty ? 3. W warsztacie dostałem krótki kosztorys (piszę tak jak jest na kartce): Amortyzator napinacza: 216 pln, rolka napinacza: 325 pln, rolka prow. 188 pln, rolka prow. 175 pln, pasek rozrządu 187 pln, robocizna 350 pln - suma: ok. 1440 pln (brutto). Nie znam niestety producentów części, ale dzisiaj będę to sprawdzał. Czy można coś powiedzieć na temat takiej wyceny ? Czy jest OK czy na coś zwrócić uwagę ? 4. Moje wątpliwości biorą się stąd że w kosztorysie powyżej kierownik serwisu nie uwzględnił pompy wody i jej wymiany - czy ma to jakieś znaczenie i czy ewentualnie wskazane jest jej wymienienie ? 5. Czy coś jeszcze ??? ;-) Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi.
-
O tym przede wszystkim chcę porozmawiać ;-) - poproszę o "promo" cenę za wjazd na hamownię (jak już porobię wszystko co trzeba z autem). No właśnie też sugerowałem się partnumberami z katalogów on-line, tutaj link który dostałem do TommyLee: http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A4/2001/249/57/3160517/ Tylko że ja wtedy szukałem S-L pod ASN - i tak faktycznie wynika że są 4. Natomiast teraz szukając pod AVK - wychodzi że jest tylko jedna: "Lambda probe / (in front of catalyst) / ASN,BBJ,AVK" i nic więcej nie znajduję pod AVK. Ech, jeszcze raz przepraszam za zamieszanie, ale człowiek po prostu uczy się na błędach, szkoda że najczęściej swoich
-
Wiem, lama ze mnie Żałuję tylko że za 250 pln, które wydałem w Jetroniku na pełną diagnostykę - technik popełnił taki "czeski błąd" - mam to zresztą zapisane na wydruku jak byk: "sonda lambda prawa strona za katalizatorem". W Boschu mieli wątpliwości czy to aby na pewno ta sonda, ale na własną odpowiedzialność na podstawie wcześniejszych informacji z Jetronika kazałem ściągnąć i wymienić. Dobrze że nie obciążyli mnie kosztami ściągnięcia tej sondy bo bym już mocniej popłynął z kasą ... Przy najbliższej okazji i tak nie omieszkam zajechać do J. i porozmawiać na ten temat (pomimo "czeskiego błędu" i tak duży szacun dla firmy).
-
No i po diagnostyce ;-) Pierwsza rzecz, podstawowa - okazuje się że wersja silnika to jednak AVK a nie ASN jak podałem w topicu - lama ze mnie, ale przyznaję się bez bicia że nie wiedziałem do tej pory gdzie to sprawdzić w aucie, teraz już wiem :-). Po drugie - jednak są dwie sondy regulujące, brak kontrolujących za katami - problem wynikał prawdopodobnie z tego że to jednak wersja amerykańska, gdzie w Ameryce Górnej raczej nie przykłada się tak dużej wagi do kontroli emisji CO2 itp. jak w Europie. Stąd prawdopodobnie tylko 2 sondy przed katalizatorami. Dodatkowo właśnie się dowiedziałem że mam starszą wersję OBD (nie OBDII), dlatego też soft pokazuje "rząd 1 czujnik 1", "rząd 2 czujnik 2" - stąd zła interpretacja diagnosty w Jetroniku. Dziwna sprawa że OBD/OBDII wymyślone w 1996 r. Kalifornii - występuje w starszej wersji w produkcie z 2003 r. na amerykański rynek ...
-
Witam Przedmiot sprawy: Audi A4 ASN, 3.0 V6, 220 KM, wersja amerykańska, 2003 r. Mam taki problem - do jakiegoś czasu zaczął mi się świecić engine check. Po odczytaniu logów VAGiem powstała teoria że to coś z katalizatorem lub sondą lambdą. Dla pewności zrobiłem diagnostykę silnika w Jetroniku we Wrocławiu - teoria się potwierdziła - padnięta grzałka sondy lambdy. Na wydruku z testów sympatyczny pan spisał wszystkie swoje uwagi, przekazał co czynić wg niego dalej - wymienić sondę i zrobić inne rzeczy które jeszcze wyszły. Ponieważ do Wrocławia mam kawałek, a wymiana sondy to raczej niezbyt skomplikowana czynność - postanowiłem zrobić to w autoryzowanym warsztacie Boscha w okolicy. Jednak teraz zaczyna się mały problem - wg moich informacji (google moim przyjacielem ;-) ), informacji od TommyLee (takie samo autko - pozdrawiam Tomek ;-) ) i innych - wychodzi że w mojej wersji auta są cztery sondy: po 2 na jeden katalizator. Jednak jakie było moje zdziwienie w Boschu gdy po podniesieniu auta okazało się że nie ma sondy za katem ?? Po podłączeniu sprzętu pan z Boscha wyjaśnił mi że prawdopodobnie oprogramowanie źle odczytuje położenie czujników: rząd 1 czujnik 1 i rząd 2 czujnik 2 - właśnie ze względu na amerykańskie pochodzenie auta i że diagnosta z Jetronika źle zinterpretował odczyty. Drugą z teorii jest możliwość zmiany układu wydechowego i pominięcie czujników, jednak wydaje mi się to mało możliwe ze względu na to że po zakupie auta nic się nie działo przez jakiś miesiąc lub dwa (jeżeli chodzi o świecenie engine check). Po dodatkowej rozmowie z panem z Jetronika oraz z TommyLee - doszła trzecia teoria: sonda jest mocowana od góry i dlatego może jej nie widać normalnie po podniesieniu auta. Teraz pytanie do fachowców - ile w końcu jest czujników sonda-lambda w tej wersji auta ??? P.S. Dzisiaj kolejna diagnostyka na kolejnym warsztacie - trochę mnie to zaczyna ciągnąć po kieszeni ... Liczę na pomocne wskazówki, z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi. Klaymen
-
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów !!! :-) Od sierpnia tego roku śmigam sobie moim najnowszym nabytkiem: A4 B6 3.0 V6 [ASN] 220HP ;-) Zbliża się zima i nie mogę się już w sumie doczekać jak to jest jeździć autkiem z napędem 4x4 - pierwsze wrażenia są super ;-). Pozdrawiam - klaymen ;-)