
Tom_F
Pasjonat-
Postów
35 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O Tom_F

-
Ok, obadam ceny. Właśnie problem w tym, że mechanik z serwisu, mój kolega nie wykrył nic Vagiem. Skierował mnie do elektromechanika i ten twierdzi, że to czujnik, który znajduje się w misce olejowej. Możliwe, że jest uszkodzony, gdyż auto ma dość mały prześwit z racji sportowego zawieszenia, które jest fabrycznie obniżone i na nierównościach mógł zostać uszkodzony.
-
a ile kosztuje taki kompresor? Warto kupować regenerowane albo używane?
-
Witam, Od maja, gdy zrobiło się ciepło raz na jakiś czas, a teraz podczas upałów prawie non stop zapala mi się na wyświetlaczu kompa żółta kontrolka takiej konewki i napis sensor. Byłem u elektryka z serwisu i mówi, że uszkodzony jest czujnik jakości oleju, który znajduje się pod miską olejową. Koszt takiego czujnika to 200zł. Mówi, że używany ciezko będzie dostać. Czy to musi tak dużo kosztować? Wydawało mi się, że czujniki np. temteratury to kosztują w granicach 50zł, a ten aż 200zł? Czy warto łatwić używany? Pozdrawiam, Tomek
-
[B5 AKN] Jak zresetować wskazania średniego zużycia paliwa?
Tom_F odpowiedział(a) na Tom_F temat w Audi A4 B5
Już działa:). Ale wyzerowało mi dopiero, gdy miałem ustawione w kompie na średnie zużycie paliwa. Wcześniej próbowałem przy chwilowym zużyciu lub innym ustawieniu, a działa tylko przy ustawieniu na średnie zużycie i tylko to średnie zużycie zeruje. Dziwne, ale grunt, że problem został rozwiązany:). Dzięki za sugestie. Pozdrawiam. -
Witam, Ostatnio zlikwidowałem wycieki z lejących wtryskiwaczy i auto odczuwalnie pali mniej, ale na wyświetlaczu komputera cały czas wskazywane jest średnie zużycie 10,2l/100km. Co ciekawe tak pokazuje od marca i nic się nie zmienia mimo np. upałów, a dawniej zawsze coś się zmieniało po przecinku. Zimą w mrozy np. pokazywał 11,5l. Chciałbym to zresetować, ale niestety przycisk RESET pod dzwigienką od wycieraczek jedynie wyłącza i włącza wyświetlacz FIS. Przytrzymywałem go przez kilka sekund i nic... Próbowałem włączać też te guziczki przy zegarach, ale ten po prawo zeruje jedynie okresowy licznik km, a ten po lewo pokazuje, kiedy najbliższy przegląd. Auto po lifcie z grudnia 99 roku, rok modelowy 2000. Jak wyzerować te dane? Dodam, iż chwilowe spalanie zmienia się więc miernik działa, tylko średnie spalanie cały czas takie samo, nawet jak na trase wyjadę. Pozdrawiam, Tomek
-
Ok, rozumiem. Dziękuję za oświecenie. A tak swoją drogą to ten mechanior, z którym rozmawiałem wcale nie był starej daty, miał 30 lat. U niego pierwsza czynność to podłączenie kompa, więc dziwne, że stosuje się do tych teorii, z przed przynajmniej 15 lat. Może jak zaczynał i był uczniem w wieku powiedzmy 16 lat to go tak uczyli i mu się to utrwaliło:).
-
Ok, czyli nawet jak silnik nieco ulany to bezwzględnie lać 5W/40. To po co w autoryzowanym serwisie VW/Audi zalecają Castrola magnateca 10W/40 for diesel? Aby np. padła turbina lub wałki rozrządu i mieli okazje do zarobku?
-
Może nie tyle likwiduje, co ich nie powiększa. Chodzi mu o to, że jak zalejesz pełny syntetyk to będzie się z niego lało jeszcze bardziej. Oczywiście można silnik uszczelnić przy odpowiednich kosztach. Problem w tym, że to wszystko kosztuje, a auta tanieją, więc zwykle klientom się nie opłaca tego robić, stąd polecają im olej 10W/40.
-
[B6 AYM] PROFILAKTYKA WAŁKÓW AUDI A4 2.5 TDI 155KM AYM 2002 R
Tom_F odpowiedział(a) na PIPEN-A4 temat w Audi A4 B6/B7
A co w przypadku, gdy w takim silniku są wycieki oleju? Czy też trzeba stosować pełny syntetyk? W serwisie mnie przestrzegano, że często w tych 2,5 są poważne wycieki oleju, silniki mają problemy ze szczelnością i wtedy lepiej jest mu zalać półsyntetyk Castrola Magnatec 10W/40 Mój na szczęście oleju nie bierze, ale troszke ulany od dołu miski jest. Czy pełny syntetyk nie rozszczelni mi silnika? -
Witam, Również uważam, że te 2,5 V6 TDI to dobre silniki i nie ma się co ich tak bać. Trzeba tylko dobrze poszukać i jak już się kupi odpowiedni egzemplarz to dbać o niego. Koleżanka pisze o wyciekach oleju. Zapewne w tym przypadku to drobne wycieki, a co gdyby np. w takim silniku były poważne wycieki? Pytam, gdyż w serwisie mi mówili, że bardzo często się zdarza, że te 2,5 mają problemy ze szczelnością i są często dość mocno ulane od spodu olejem i właśnie w serwisach zalecają w takiej sytuacji stosować olej półsyntetyczny 10W/40 Castrola Magnatec for Diesel do takiego silnika, aby jeszcze bardziej nie ciekło z niego. Czy rzeczywiście zawsze jest wskazany pełny syntetyk? Pytam profilaktycznie.
-
W moim przypadku kontrolka świec żarowych gaśnie tak po 5 sekundach od włączenia zapłonu w zalezności od tego jak duzy jest mróz. Im niższa temp. tym dłużej grzeją, nawet do 10 sekund. Mam też nowy akumulator. Dodam także, że jak kontrolka zgaśnie to czekam jeszcze chwilkę aż wskazówka ładowania podskoczy z 8,5 V na 12,5 V i wtedy go odpalam. Zawsze odpala mi za pierwszym razem. Przy dodatnich temp. to kontrolka gaśnie mi po sekundzie. Co do świec to nie wiem jaki mają staż i przebieg, ale chyba są u mnie ok. Lecz dziś odpaliłem w ciągu dnia przy mrozie -5 auto i przejechałem z 5 km, po czym zatrzymałem się i nie gasząc silnika czekałem w aucie na kogoś z włączoną klimą, ogrzewaniem i tak sobie patrze, że po 5 minutach takiego postoju zaczęła mi migać kontrolka świec żarowych i tak migała ze 3 minuty po czym zgasła. Po co ona się załączała? Już się przestraszyłem, że mi padły świece żarowe. Czy klima za bardzo obciążała alternator czy o co chodzi?
-
Witam, Również podpinam się pod to zapytanie, gdyż też mam AKN, 2,5 V6 TDI. Do tej pory miałem aku Warta blue 85Ah 800A (EN) wyprodukowany w 2006 roku, ale wysiadł mi ostatnio całkowicie po 3 dniach postoju w taka pogodę jak jest aktualnie w Polsce. Byłem w czołowym sklepie z akumulatorami i mi "ekspert" polecił sloweński akumulator firmy TAB, Magic 95Ah 900A (EN), ale niestety gdy go zapakowałem do auta to ledwo się tam mieścił i nie szło go zamocować do karoserii tą śrubą. Był tak na siłę tam wpakowany, czyli wyszło, że tam nie pasuje i wymieniłem go na mniejszy też firmy TAB, model Magic, ale kurcze ma słabsze parametry, to znaczy: 82 Ah, 720A (EN). Zapłaciłem za niego 480zł. Póki co daje radę, ale czy da radę w mrozy, szczególnie przy duzych mrozach?
-
Witam, Mam chyba podobny problem, a raczej też mi padł akumulator tak po 3 dniach nie uzytkowania auta w taką pogodę jesienna jak dziś deszczową, gdzie dużo wilgoci. Strasznie się wkurzyłem bo akumulator byl rozładowany do zera, ładowałem go godzinę i prawie nic się nie podładowal więc poszedłem kupić nowy. A miałem Wartę 85Ah, ktora miała 4 lata, ale była już dość wytyrana, bo np. jedna rączka była urwana i jej nie było. Auto mam od sierpnia 2010, więc nie znam jego przeszlości. Wymieniałem jednak radio na Pioniera, a że mam system Bose to mi założyli właśnie jakis adapter do Bose aż za 80zł. Jak to mozliwe, że to by prąd pobierało non stop i po co? A tak w ogóle to nie mam tam w bagażniku dodatkowego aku do Bose? Zabudowane to wszystko i nie wiadomo co to.
-
Ja do swojej zakładałem tarcze i klocki firmy TEXTAR - podobno ta frma produkuje dla Audi oryginalne tarcze i klocki, które potem w ASO zakladają ze znaczkiem Audi/VW. Zrobiłem już na nich 2 tys km i jest idealnie. Duża róznica w stosunku do tego co było. Pamiętaj, aby ci dobrli rozmiar nie tylko co do modelu Audi, ale tez co do silnika, bo 2,5 motor musi mieć lepsze tarcze niż np. 1,6.
-
Dzięki. Będę starał się któryś z tych polecanych alarmów zamontować do swojej B5.