Skocz do zawartości

gregorypeck

Pasjonat
  • Postów

    369
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O gregorypeck

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia gregorypeck

3

Reputacja

  1. ja przykleilem klejem do tkanin z Leroy'a Wyglada to slabo ale sie przynajmniej trzyma.
  2. Witam, Dzisiaj rano zaraz po odpaleniu niezle zatrzęslo silnikiem i całą kabiną. Drgania niskiej czestotliwosci ale intensywne trwały w fazie podwyższonych obrotów - po 20sekundach ustały. Rozrząd wymienialem 10miesiecy temu, cewki i świece w ramach akcji serwisowej chyba 3 lata temu. Wiem ze kończy mi sie tłumnik - czy to on moze byc powodem takich drgań? Dzięki za pomoc. Pozdrawiam
  3. Czesc, tez przymierzam sie do wymiany tlumików i wlasnie mialem pytac ile to kosztuje ;-) a czy z katalizatorem cos robiles kiedykolwiek? Mam dokladnie ten sam silnik i rocznik co ty i tak sie zastanawiam ile mój ori jeszcze pociągnie. Pozdr,
  4. a mnie teraz najbardziej martwi droznosc kanalu olejowego o ktorym pisze benyA4. Jesli to jest zapchane to zaraz znowu zepsuje sie wariator. No ale nie bede przeciez rozbieral silnika zeby to sprawdzic.
  5. wieczorem zrobie zdjecie tego ustrojstwa i wkleje na forum
  6. Nie wiem jak inni ale ja naprzyklad nie mam pojecia co bylo przyczyna terkotania - slychac bylo tak jakby ten lancuch o cos ocieral - moze wystarczylo tylko dokrecic jedną srubke. W kazdym razie jak juz zdjeli dekla to nic niepokojacego nie bylo tam widac a poniewaz auto bylo potrzebne od zaraz to wymienilismy komplet dla pewnosci. Faktycznie pomoglo - ale cos czuje ze mozna to zalatwic za ulamek tej kwoty tylko nikomu nie chce sie w to bawic. Ja osobiscie mialem spory problem zeby znalezc mechanika w moim miescie ktory chcial sie tego podjąc. Z 2giej strony gdyby ten lancuch faktycznie o cos walil to widzialbym jakies slady otarcia na nim - a tu nic - mam go przed sobą i nic takiego nie ma. Kolejna zagwostka to jezeli ten wariator odpowiada za polozenie walkow i jezeli on sie psuje to powinien rejestrowac blad z czujnika polozenia walka rozrzadu - dobrze mysle?
  7. Ja narazie chyba to tak zostawie bo nie usmiecha mi sie wykladac kolejne 4tys na wymiane pompy oleju. Tak poza tym porannym warknieciem jest moim zdaniem OK (ale przydalby sie ktos z 3miasta z tym silnikiem zebym mogl porownac). Za pare miesiecy bede wymienial pasek rozrzadu, moze do tego czasu cos sie wyjasni. Przy okazji moze sprawdze to cisnienie oleju. Nie ma co sie tak rozczulac nad tym silnikiem panowie - jak nie klekocze na cieplym to nic nie robcie narazie - odkladajcie co miesiac 200zł na wymiane tych czesci ktore ja wymienilem - za 2 lata bedzie jak znalazl @risones: a czym robiles plukanke? duzo wylecialo tego szlamu?
  8. Nie sprawdzalem ciśnienia. Muszę popytać swojego mechanika czy da radę to sprawdzić. Jakby rzeczywiście ta pompa siadala to ile takie coś kosztuje?
  9. Wlącze sie do dyskusji bo pare miesiecy temu przerabialem ten temat. Wymienilem wariator, zawor wysokiego cisnienia, lancuch i simering - u mnie warkotalo juz na cieplym silniku. Po wymianie tych czesci warkotanie na cieplym zniknelo. Momentu obrotowego mi raczej nie przybylo ale teraz przyspiesza mniej wiecej tak samo za kazdym razem - przed wymiana zdarzaly sie turbodziury - nawet do tego stopnia ze betoniarki nie moglem dogonic przy ruszaniu na zielonym. Niestety po calonocnym postoju silnik rzęcholi przy odpalaniu jak zawsze - no moze jest lekka poprawa - troche inny dzwiek teraz slychac. Tak jakby silnik mial trudnosc z rozkreceniem sie od zera. Mechanik ktory wykonal ta robote powiedzial ze wnetrze silnika jest strasznie "zawalone" szlamem olejowym - widzialem uszczelke pod pokrywa - faktycznie sporo tego bylo. Byc moze to wina stosowania olejow typu Long Life przez poprzedniego wlasciciela. W warsztacie wyczyscili co mogli przez zdjetą pokrywe zaworow - ale napewno sporo tego szlamu jest w dolnej czesci silnika. Padla propozycja zeby przy nastepnej wymianie oleju zrobic plukanke jakims specyfikiem Motula albo LiquidMoly. Byc moze tak wlasnie zrobie juz niedlugo. Troche sie boje zeby czegos nie rozszczelnic. Z tym szlamem olejowym to juz wczesniej spotkalem sie na zagranicznych forach - sporo jest narzekan na ten problem w Audi A4. Wystarczy wpisac w google "Oil Sludge Audi" i poczytac. Tak jakby silniki Audi mialy z tym jakis szczegolny problem. Dziwne - ale to moze byc interesujacy trop w poszukiwaniu rozwiazan roznych bolaczek tego silnika. Nie jestem expertem ale myslac po chlopsku nadmiernie "zaszlamienie" bebechow musi negatywnie wplywac na cyrkulacje oleju w ukladzie. Pozdrawiam
  10. napisalem kilka postów powyzej co wymienialem - troche tego bylo
  11. 500zł - z tego co wiem to nie jest jakas wielka akcja dla doswiadczonego mechanika: zjdecie pokrywy, rozpięcie rozrządu, zdejmowanie wałków. Ale ryzykowna w tym sensie ze jak diagnoza (przyczyna stukania) bedzie nietrafna to kasa za czesci jest w plecy - a to jest spora kwota wiec wielu nie chce ryzykowac i ja osobiscie mialem spory problem ze znalezieniem mechanika w gdansku ktory nie odsylalby mnie do ASO. @risoness: bede w domu to sprawdze ten numer
  12. przejechalem juz 1500km od wymiany wariatora i narazie jest OK
  13. koszta wysokie ale mozna powiedziec ze od 3 lat wiedzialem co mnie czeka wiec bylem przygotowany- zaskoczylo mnie jedynie ze ten zawór wysokiego cisnienia jest osobno i kosztuje okolo 1100zł. Do wszystkich ktorzy mają ten problem - jakbym mial tą akcje przeprowadzic jeszcze raz to wymieniłbym najpierw wlasnie ten zawór i sprawdzil czy cos pomogło - on jest jakos na zewnątrz i nie trzeba zdejmowac pokrywy zeby sie do niego dostac więc i koszta o wiele mniejsze - problem w tym ze ponoć strasznie cięzko to zdjąc nie zawsze sie udaje. U mnie to sie jakos zapiekło i nie chcialo zejść. Nowe weszło bez problemu. Co do oleju - faktycznie kiedys mialem castrola edge 5W-30 przez 2 okresy ale moim zdaniem to jednak wina serwisów typu long-life i jazdy na krótkich dystansach. póki co - narazie sie jeszcze nie ciesze - zobaczymy co bedzie po trasie Gdańsk-Lublin. Pozdrawiam
  14. wymienilem: nastawnik, łańcuszek, zawór wysokiego ciśnienia, uszczelke pod pokrywą, simering - wszystko nowe. Stukotu z silnika juz nie slychac - ale przejechałem dopiero kilka km. Zobaczymy jak bedzie dalej. Za kilka dni jade w trase to sie okaze czy problem rozwizany. Roznicy w jezdzie jakos nie zauwazylem - no moze jest ciut lepiej - niewiele lepiej ....ale lepiej Narazie jedyne co rzucilo sie w oczy mechanikowi to ze wnetrze silnika bylo niezle zawalone nagarem i ponoc to moze byc przyczyna roznych przypadlosci tego modelu. Pozdrawiam
  15. Witam, U mnie tez tak stukało po odpaleniu na zimnym przez 3 lata - teraz stuka juz na cieplym. Jezdze tak juz z 6tys km i zadnych wiekszych objawow z rorządu nie widze - samochod jezdzi normalnie, zadnych bledow z ECU - czasem troche slabo sie pobiera. Wiekszosc glosow na forum jest za wymiana wariatora, napinacza lub łancucha - ale to droga impreza (2500 PLN) i jak niektorzy tu pisza nie zawsze pomaga. Tak sie zastanawiam - jak to mozna zweryfikowac - ASO proponuje zdjecie pokrywy i sprawdzenie organoleptycznie (za 500zł) - ale co oni tam zobaczą - pewnie skonczy sie jak zwykle - "nie widzimy zadnej usterki 500zł poprosze........" Jeden mechanik polecil zeby sprobowac zmienic olej - np na jakis 10W30 - obecnie mam 5W30 Motula - sam juz nie wiem. Wielkimi krokami zbliza sie wymiana rozrządu i zamierzam pojezdzic jeszcze z 10tys z tym terkotaniem - moze po wymianie cos sie poprawi. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...