Witam Kolegów...
Co prawda mam Passata ale skorzystam z waszej wiedzy i proszę łaskawie o pomoc. Otóż kupiłem auto z silnikiem 1.9 TDI AFN. Jak zdążyłem się zapoznać z opinią wielu użytkowników tego silnika, to jest on podobno najoszczędniejszy. Czytałem uważnie wasze wypowiedzi, ponieważ dopadł mnie ten sam problem co TUTENHAMONA. Otóż w zeszłym roku kupiłem owe autko od szwagra i wszystko było ok. W mieście ok 5.2-5.5 litra, a w trasie 4.5-4.7 litra, a nawet kiedyś trasę ok 100 km zrobiłem na tempomacie z włączoną klimą i na komputerku spalanie pokazało 4.0 litra przy 100km/h, więc skakałem do góry z powodu oszczędności mojego auta. Sprawa się rypła gdy jechałem z Olsztyna do Tarnowa i z powrotem. W sumie około 1200km. Już na samym początku po ruszeniu, gdzieś po ok 50 km zobaczyłem w lusterku, że jadąc normalnie moje auto kopci-widać czarny dym...
Zatrzymałem się i sprawdzam na parkingu ale nie zauważyłem nigdzie dziurki na wężach od doładowania, więc jechałem dalej auto miało moc i wszystko było ok, zauważyłem tylko wzrost średniego spalania. Ale jak kopcił to pomyślałem, że ma prawo więcej pokazywać.. Zrobiłem całą trasę i po powrocie do Olsztyna razem z mechanikiem szukałem przyczyny. Okazało się, że pękła krótka rurka gumowa łącząca kolektor ssący z plastikową rurą od IC. Wymieniłem na sprawną i od tamtej pory auto o wiele więcej pali. Spokojna trasa 5.5-5.8 a w mieście 8.5-9.5. I teraz chcę poinformować wszystkich, że niestety nie jest prawdą jak twierdzi WIKTORSAM, że AFN-y tak palą. Te silniki palą właśnie ok 4.5-4.7 litra w trasie,stąd mają opinię najoszczędniejszych, a po drugie przecież miałem takie wskazania i faktycznie ze zbiornika tyle ubywało. Teraz ubywa o wiele więcej, wiec komp mówi prawdę. Zacząłem dobierać się do sprawdzania wszystkiego co możliwe. Wymieniłem przepływkę na identyczną-nową, czujnik płynu chłodzącego-G62 jest w porządku, wywaliłem katalizator, turbina po regeneracji-kompletna, zaworki N18 i N75 sprawne, dawka na pompie 4,mg- nie ruszana, a silnik więcej pali... Jeszcze sprawdzę jak TUTENHAMON wężyk od sztangi turbiny do zaworu N75 bo jest bez oplotu, może mi też zaciska podciśnienie?
Z jakich powodów komputer więcej pokazuje...? Proszę o pomoc Pozdrawiam Paweł.