Witam,
Jakiś czas temu miałem taki objaw podczas jazdy na autostradzie, że w pewnym momencie zaczęło totalnie brakować mocy, obroty stawały na około 2.7 i ani rusz dalej. (podobny problem był opisywany przez kogos przy okazji właśnie błędu overboost condition). Żadnych innych objawów nie było, żadne kontrolki ani nic.
Podjechałem do mecha, który sprawdził wszystko na maszynce LAUNCH.
Błąd: 16618 P0234 Turbo super charger (overboost condition): Signal outsite tolerance.
Sprawdzaliśmy na postoju i podczas jazdy. Podczas jazdy było ewidentnie widać że przeładowuje (normalne ciśnienie 2.2 bodajże, a on mi przeładowywał do ponad 2.3, a potem spadało do poniżej 2.0), więc diagnoza mechanika brzmiała: turbina do czyszczenia.
Jednocześnie mam awarię świecy na 2 cylindrze - 17056 P0672 Cylinder 2 glow plug circuit-Q11: electrical fault.
Pytanka:
1. Czy diagnoza mechanika jest prawidłowa?
2. Inny mechanik twierdzi że przeładowaniem nie należy się przejmować - ja się z tym nie zgadzam, bo jest to błąd pokazywany przez kompa. Jak to jest z tym przeładowywaniem turbiny?
3. Czy te braki mocy, których doświadczałem, mogły być spowodowane tą zrypaną świecą?
Pozdrawiam
bzx