Skocz do zawartości

mjkoto

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mjkoto

Osiągnięcia mjkoto

0

Reputacja

  1. To już gdzieś też czytałem i wielu miejscach potwierdzają że tylko AEB ma poszerzone doloty, reszta z turbiaków ma węższe. Zobaczymy co będzie dalej, głowicę dzisiaj wymyłem pięknie że nie widać śladu nagaru, błyszczy się jak psu ..przyrodzenie.. a zanim oddam do planowania to się musze w coś do demontażu zaworków zaopatrzyć. Ogólnie pomimo niskiej temperatury i dość ubogiej wiedzy o mechanice to przyznam że sprawnie mi to wszystko poszło..
  2. Tyle że na chwilę obecną nie dysponuję kanałem, a już wymieniając miskę jakiś czas temu wszystkie paznokcie poobgryzałem. Wolę na razie spodu nie ruszać. To uszkodzenie to chyba stare dzieje, pewnie jak jakieś pajace montowali LPG i się wkręcali w dolot to nie chciało im się go zwalać i coś poleciało...
  3. gładź nienaruszona. tłok wygląda tak:
  4. Troszkę czasu w przydomowym garażu z ubogim zestawem narzędziowym, ale udało się zwalić głowicę. Zasadniczo to nie widzę uszkodzeń uszczelki, jedynie co budzi wątpliwości to zaczernienie po lewej stronie 2 środkowych cylindrów - jak na zdjęciu. Dodatkowo wyszło że coś twardego musiało wpaść do jednego cylindra bo są niezłe odciski na głowicy i na tłoku. A dodam jeszcze że robiłem mu płukankę "po staropolsku" z wymieszanego oleju z ON i tych co piszą żeby raz wypłukać to tylko wieszać, bo po 3 nie nadaje się to do użytku:
  5. ok, tylko czy mogę wałki przełożyć z ADR do AEB bez remapowania kompa? w ogóle to się może okazać że są już inne wałki bo jak auto było jeszcze na zachodzie to łapy do niego wtykało ABT - wydech końcowy z kwasówki od nich mam i inna mapa wgrana bo plomby na kompie i w VAG COM nazwa sterownika też zawiera ABT - ale to ustalimy po rozebraniu. Z autem działać będe w weekend - zamówiłem już uszczelki pod głowicę, dolot i wydech, a że z kasą mam troche krucho to nie wiem czy sie bede dotykać do klawiatury.
  6. ok, tylko skąd mogą się brać nierówności w pracy silnika i problemy z odpalaniem? Obadam dzisiaj wszystko jeszcze raz bo wczoraj już i ciemno i późno było ---------- Post dopisany at 14:50 ---------- Poprzedni post napisany at 12:32 ---------- Szybkie rozeznanie i nowe info. Przy odpaleniu na kilkanaście sekund rośnie bardzo ciśnienie w układzie chłodzenia tak że słychać na łączeniach - a płynu tam nie ma. Czy te problemy z odpalaniem są przyczyną utraty kompresji przez uciekanie ciśnienia do układu chłodzenia?
  7. Potrzebuję Waszego wsparcia. Mam B5 AEB 1.8TQ a problem wygląda tak: Z miesiąc temu miałem przyjemność przejechać się naszą wspaniałą nową autostradą A2. Pech chciał że było to w nocy a spalone było podświetlenie od temperatury oleju. Zaraz po zjeździe okazało się że bez chłodzenia - szlag trafił chłodnicę i wszystko zeszło. Zapaliła się kontrolka oleju - 120 stopni na wskazaniach. Niby wyglądało że nic się nie stało. Dzisiaj zabrałem się za wymianę chłodnicy - zamontowana ok, nic nie cieknie, a płyn szybko ginie. Dla formalności spuszczam olej a tam piękna kawa z mlekiem. Do tego auto ma spore problemy z odpaleniem, a jak już pracuje to nierówne obroty czasem mam wrażenie że na 3 garach. I teraz pytanie - szlag trafił uszczelkę lub pękła głowica po przegrzaniu, ale co z obrotami i pracą - zatarty silnik, nie trzyma kompresji i wariuje? Wypowiedzcie się proszę w temacie. Z drugiej strony może ktoś będzie wiedział, bo mam drugiego na części tyle że 1.8 ADR. W przypadku gdyby 1.8T był zatarty tańszym wyjściem będzie przekładka części z ADR, tylko chcę wcześniej ustalić dokładnie jakie są różnice pomiędzy silnikami, bo ludzie bardzo sprzeczne rzeczy piszą. Podobno w AEB i ADR cały blok jest taki sam, głowica niby pasuje ale ma węższe doloty i inne wałki. - co się nada, co przełożyć a co naprawiać.\\ Co robić, jak żyć... - pomóżcie proszę.
  8. Witam, jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość.. Niedawno stałem się posiadaczem A4 1.8T Quattro 150hp... Ogólnie widac że w sprzęcik ktoś kiedyś sporo inwestował. To co mnie zdziwiło to to, że cały wydech, nie tylko końcówka jest z kwasówki i wygrawerowany napis ABT Sportsline, żeby tego było mało to dzisiaj wyjmując komputer zauważyłem że jest na nim nienaruszona plomba ABT Tuning. I teraz moje pytanie, bo wiem że ABT tuningowało do 193hp, a generalnie osiągi (9.0s do 100km/h) wskazują na bazowe 150hp. Co mogę zrobic żeby te dodatkowe koniki mi się pojawiły, czy auto może być w jakiś sposób skręcone, a może jest jakiś magiczny guzik
  9. Witam, stałem się szczęśliwm posiadaczem A4 1996r. 1.8T/QUATTRO/LPG
×
×
  • Dodaj nową pozycję...