Skocz do zawartości

letsmile

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O letsmile

Osiągnięcia letsmile

0

Reputacja

  1. Odpowiedz juz padla - rolka alternatora moze tylko pare slow strikte technicznego wajasnienia - rolka alternatora ma wbudowane sprzegielko jednokierunowe co znaczy ze "ciagnie" tylko w jedna strone. Mechanizm ten dzala w zasadzie tylko w zakresie wolnych obrotow (oraz przy gaszeniu) kiedy to najbardziej odczuwalne sa zmiany predkosci katowej walu silnika - przyspieszanie/zwalnianie w zaleznosci od aktalnego suwu pracy (praca/sprezanie...). Fluktuacje niby minimalne ale po przemnozeniu przez przekladnie paska (kilka razy) wychodzi na to ze raz silnik ciagnie alternator a za chwile alternator ciagnie silnik (bo silnik zwalnia) i temu wlasnie zjawisku ma przeciwdzalac sprzegielko alternatora. Jesli jest zatarte to pasek pracuje w dwie strony co powoduje podskakiwanie napinacza i luzowanie paska(silnik nieprzyjemnie drga) - jesli w tym czasie wystapi znazczne obciazenie paska przez pompe wspomagania ukladu kierowniczego (lub inny odbiornik np kompresor klimy lub sam alternator) to po prostu slizga i piszczy. Dluzsza exloatacja w tym stanie szybko wykancza napinacz i pasek.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...