Witam,
1.8, ADR, gaz sekwencja. Samochód kupiony w marcu tego roku, po ok. 3 miesiącach jazdy i wsłuchiwania się w delikatne, ale słyszalne stuki w silniku od strony kabiny, okazało się, że to napinacz łańcucha rozrządu. Czasami, raz na 2-3 tyg zamrugała kontrolka oleju.
W czerwcu wymienione:
- pasek rozrządu z napinaczem paska,
- napinacz łańcucha rozrządu z tyłu silnika - stary był sterowany olejem i elektrozaworem, nowy został założony oryginał ale bez elektrozaworu pomimo, że odpowiadał nr z katalogu, to jednak się tym różnił, w każdym razie podczas jazdy nie było żadnej różnicy i tak samo w pracy silnika.
- łańcuch napinacza.
Po tym stukanie ustało, tylko co jakiś czas postukiwał nieco głośniej jeden zawór (wyraźnie pod przednią częścią pokrywy), raz stukał raz nie, ale po ok. miesiącu jazdy przestał.
Za to też w tym czasie zauważyłem, że cieknie olej, okazało się, że wychlapuje go miarką oleju. W warsztacie przeczyścili odmę i wyciek się skończył.
Dziś minęło ok. 3,5 miesiąca od wymiany napinacza i łańcucha, przez ten czas nie było żadnego stukania (po za tym zaworkiem), samochód jeździł naprawdę dobrze.
Nagle dzisiaj, zaczęło się bardzo głośne i ciągłe stukanie, nagrałem video (nic nie widać bo noc), na którym słychać wyraźnie ten dźwięk. Silnik ciągnie bardzo dobrze, obroty ok, przyspieszenie też jak było. Jadę jutro do mechanika, ale może wcześniej się dowiem czegoś od Was?
Stukanie to dochodzi z okolic napinacza i łańcucha.
>>> DŹWIĘK SILNIKA ZE STUKANIEM
Pozdrawiam!