Skocz do zawartości

marekg

Pasjonat
  • Postów

    1496
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

4

O marekg

Informacje

  • Imię
    Marek
  • Miasto
    Żory

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2012
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CJCB
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. ten wątek ma dwa lata wiem ale zdaje się, że po kilku miesiącach eksploatacji zaczął mi się podobny problem. Auto samoistnie ucieka na prawą stronę. cały czas trzeba go pilnować i często kontrować w lewo. przy asystencie wydać wyraźnie, szczególnie na autostradzie jak automatyka walczy z tym dryftowniem. 3 komplety różnych opon i cły czas to samo. Geometria ustawiona w ASO ale nic nie pomogło. Teraz czekam na wolny termin ale już wiem, że będą zwalać winę na drogi, sugerować, że trzeba trzymać kierownicę podczas jazdy itd itp. Auto nowe, 40TFSI Quattro Ultra
  2. Cześć, trochę nietypowo bo wyciek trudno mi potwierdzić w którym konkretnie jest miejscu. Objawy są takie, że wygłuszenie pod górną pokrywą silnika jest notorycznie ufifrane, nasiąknięte czymś czarnym, tłustym ale bez specjalnego zapachu. Wycieram to ręcznikami żeby odsączyć ale naciąga skądś na nowo. Zaczęło też już jakimś cudem podciągać (albo przez parowanie) na wygłuszenie maski. Jedyne co ja widzę jako podejrzany to ten mały zakręcony wężyk na szynie paliwowej jako źródło wycieku. Dookoła jest generalnie sucho i czysto zatem wygląda to tak jakby z wężyka waliło wprost na gąbkę pod osłoną. Ktoś widział kiedyś coś podobnego? Tym wężykiem idzie cały czas paliwo czy to jest jakiś przewód zwrotny, którym przepływ jest tylko w określonych warunkach? widać na nim pęknięcie ale jakieś uciskanie trzego przewodu nie widziałem, żeby ujawniało ewidentny przeciek. Innych pomysłów nie mam.
  3. marekg

    Silnik CJCB

    nie wiem na czym polega różnica ale może być jakiś szczegół w działaniu zaworu , który może sprawiać problem przy ewentualnej wymianie. U mnie wysiadł EGR i na wymianę wszedł Pierburg. Tegoż Pierburga szlag trafił jeszcze tego samego dnia co odebrałem samochód. Wróciłem do domu 50km w trybie awaryjnym z choinką na desce rozdzielczej. Potem się okazało, że ten EGR zrobił zwarcie na linii 5V i ECU dostawał błędy od... czujnika położenia wału. Po wymianie na Valeo działa od prawie roku jak należy. Może to być kwestia pechowego Pierburga ale może też wynikać z drobnych różnic konstrukcyjnych (?). najszybszą odpowiedź dostarczy analiza w etce moim zdaniem... czy do CJCB jest coś dedykowanego czy wszystko tak samo jak w innych wersjach silnika.
  4. cześć. potrzebuję numeru osłony/zaślepki do prowadnicy fotela, prawy przód , prawa szyna. dopiero teraz zauważyłem, że mi brakuje. Nie wiem czy osłona śruby to ten sam czy osobny element. potrzebny mi komplet. Auto z 2012 roku, wnętrze czarne.
  5. marekg

    Ogrzewanie domu

    cały czas używam pelletu Lava ze Stelmetu, deklarują kaloryczność powyżej 4,6kWh z kilograma co daje ok 17MJ
  6. Koledzy, dylemat taki... za długo trzymałem auto, od 2008 roku i dopiero w tym kupiłem coś nowszego. Moja poczciwa babcia B6 anno domini 2001 stoi teraz i czeka na decyzję. Auto jest mechanicznie bez zarzutu, wszystko robione on time (mam wrażenie, że bardziej jej ufam niż B8-ce). Ale sypie się wnętrze (tapicerka drzwi, podsufitka wisi). Najgorze, że na aucie zaczęła wychodzić w kilku miejscach korozja a lakier jest w stanie katastrofalnym (klar schodzi praktycznie wszędzie gdzie do tej pory nie malowałem), przeklęty Amuletrott LY3C... nie mam ochoty inwestować kilkunastu tysięcy w blachę... tym bardziej, że jeździć tym nie bedę już. Jest szansa to sprzedać? wersja 101KM (AVB), polisz salon bieda edyszyn z paroma modami jakie się udało przez 15 lat zrobić, 400 tysięcy przekroczone niedawno. Ech, za długo trzymałem i teraz rozstać się ciężko...jak członek rodziny, najważniejsze wydarzenia w życiu zawsze w towarzystwie tego auta...
  7. marekg

    Ogrzewanie domu

    cześć, tak z ciekawości zapytam jakie masz ustawienia podawania pelletu? czas podawania i przerwy? Moc nadmuchu? Mam od kilku lat kocioł pelletowy od Klimosza. na cały sezon grzewczy idą mi 4 tony pelletu. jak jest faktycznie zimno no to ta tona na miesiąc zejdzie. Temperatury trzymam ok. 21 stopni, do tego grzanie CWU. kocioł ma 25KW, ogrzewane jakieś 160m2.
  8. jak się zarejestrujecie na myAudi i podacie VIN to będziecie mieli dostęp online do wszelakich instrukcji dotyczących konkretnego samochodu. W dodatku z interfejsem do przeglądania w cywilizowany sposób.
  9. dzięki za podpowiedzi! znalazłem właśnie podobny wątek na forum. Co prawda dotyczy problemów z ładowaniem aku ale ostatecznie kończy się tymi samymi (chyba) błędami tzn brakiem komunikacji z alternatorem i modułem akumulatora. zacznę chyba od upewnienia się, że mam wszytko OK z alternatorem. bo jeśli on sieje zamieszanie to może też zakłócać łączność z akumulatorem - tak dedukuję z rozpiski PIN, jeśli i aku i altek wchodzą na pin 2.
  10. no z tym mi trochę zejdzie (brak własnego interfejsu). Wczoraj tylko na szybko wpadłem do warsztatu sprawdzić czy coś po zmianie klemy się zmieniło ale nic z tego. Teraz mi pozostaje umówić termin na diagnostykę. Zastawiałem się czy multimetrem jestem w stanie sprawdzić czy chociaż sygnał dochodzi do klemy - powinno być jakieś napięcie na wtyczce między tymi dwoma przewodami? na stałe czy tylko w pewnych sytuacjach? Gdyby to było takie proste to przynajmniej wiedziałbym czy to fizyczne uszkodzenie przewodów czy może cos innego w elektronice szwankuje. btw, gdzie te przewody od sterownika na klemie biegną?
  11. Czołem Coby nie rozbierać dwa razy to chciałem kupić silnik wcześniej. Potrzebuję pomocy w zweryfikowaniu jaki numer OEM się do mojego autka kwalifikuje. WAUZZZ8KXDA012273. Jeśli ktoś zna odpowiednik takiego silnika z numeracji np. Valeo to też będę bardzo wdzięczny. z góry dzięki
  12. ech no i póki co nic nie rozwiązałem. Gateway ma błąd komunikacji z akumulatorem, alternatora też nie widzi. Trochę nie rozumiem o co kaman. Jak kupiłem auto to nie działał start-stop. niejako przypadkiem wyciągnąłem kiedyś jakiś bezpiecznik, włożyłem z powrotem i o dziwo przez kilka dni S&S działał po czym znowu przestał. czeka mnie sprawdzanie przewodów czy jeszcze coś może być innego? Alternator był regenerowany więc jeszcze będziemy sprawdzać czy regulator jest dobry. no ale niby zadziałało na chwilę
  13. żeby nie zakładać osobnego wątku to zapytam tutaj. Czy po wymianie klemy ujemnej, tej z elektronicznym ustrojstwem trzeba coś kodować? Podobno u mnie jest brak komunikacji gateway-a z tym modułem na klemie więc mechanik sugerował wymianę (skarżyłem się na niedziałający start-stop).
  14. jeśli sterowanie turbiny jest OK to obstawiałbym blokowanie się kierownic. W mojej starej B6 jak postoi tydzień to też zaczynają się historie z notlaufem.
  15. dzięki Muskel. chyba muszę wziąć jakieś tabletki coby być mniej wyrywnym. Już zacząłem grzebać w konsoli centralnej (oczywiście nic podejrzanego nie znalazłem ) i myśleć o kolejnej wizycie w serwisie. Ale mnie jeszcze tknęło sprawdzić same lampki.... bingo w obu niepodłączone wtyczki. Problem rozwiązany.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...