Skocz do zawartości

3d0

Pasjonat
  • Postów

    113
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O 3d0

Informacje

  • Imię
    Kamil
  • Miasto
    Warszawa

Auto

  • Model
    A4 B9
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2017
  • Silnik
    2.0 TFSI
  • Kod silnika
    CYMC
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia 3d0

5

Reputacja

  1. Dokładnie tak, więc wstawiłem i znaleźliśmy potencjalną przyczynę - nastawniki wałka (faz) rozrządu + rozszczelnienie, co mogło wpływać na zaburzenie pracy i tym samym sonda reagowała poprawnie. Zobaczy jak będzie teraz.
  2. Dzięki za rzeczową odpowiedź. Pisząc, że robiłem soft miałem na myśli profesjonalnego tunera, który tych silników przerobił w tysiącach, więc program na 99% jest dobry. Sam nie mam nic więcej poza chińską wersją VCDS-a, więc nie wiem czy taka diagnostyka będzie możliwa (niektóre funkcje mi nie działają) ale sprawdzę. Natomiast już końcowa diagnostyka i przegląd układów to już coś czego sam nie ogarnę ale zanim gdzieś wstawię faktycznie dobrze by było zebrać komplet logów i chociaż rzucić podejrzenie na jakiś element. Czy są gdzieś dostępne poradniki jak przeprowadzić takie pomiary w warunkach domowych, żeby logi też nie przekłamywały sytuacji?
  3. Cześć, po tym jak zrobiłem pełny wydech i zmodyfikowałem odpowiednio program silnika raz na jakiś czas przy normalnej jeździe wyskakuje mi błąd sondy lambda - resetuję VCDS i jeżdżę dalej, raz 5 dni a raz dwa miesiące zanim wyskoczy ponownie, ale irytuje bo cały czas muszę mieć kompa pod ręką. Czy jest sens robić diagnostykę sondy lambda (czy błędy sugerują, że jest uszkodzona?) czy raczej jest to kwestia montażu w niestandardowym wydechu, co powoduje jakieś dziwne zawirowania spalin i czasem sonda może wariować? Dorzucam 3 logi (po kolei datami) oraz zdjęcie przedstawiające montaż sondy. 1 Fault Found: 14955 - Post-Catalyst Oxygen (Lambda) Sensor Correction; Bank 1 P2097 00 [232] - Too Rich MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 6 Mileage: 71193 km Date: 2022.06.15 Time: 22:31:58 Engine RPM: 1837.50 /min Normed load value: 26.3 % Vehicle speed: 34 km/h Coolant temperature: 92 °C Intake air temperature: 37 °C Ambient air pressure: 930 mbar Voltage terminal 30: 12.773 V Unlearning counter according OBD: 40 FAC_LAM_LIM[1]: 3.748 % LAMB_DELTA_I_LAM_ADJ[1]: 0.00140 Lambda probe correction: duty cycle offset: bank 1: -0.01898 LAMB_DELTA_SUM_LAM_ADJ_AD[1]: 0.04871 Lambda probes actual: bank1: 0.9434 Lambda probe heater: resistance: bank 1: probe 2: 331 Ohm VLS_DOWN_SAE[1]: 0.845 V 14955 - Post-Catalyst Oxygen (Lambda) Sensor Correction; Bank 1 P2097 00 [237] - Too Rich MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 3 Mileage: 72513 km Date: 2022.07.31 Time: 15:09:36 Engine RPM: 1423.00 /min Normed load value: 20.8 % Vehicle speed: 77 km/h Coolant temperature: 94 °C Intake air temperature: 28 °C Ambient air pressure: 990 mbar Voltage terminal 30: 13.007 V Unlearning counter according OBD: 40 FAC_LAM_LIM[1]: 2.510 % LAMB_DELTA_I_LAM_ADJ[1]: 0.00250 Lambda probe correction: duty cycle offset: bank 1: -0.01770 LAMB_DELTA_SUM_LAM_ADJ_AD[1]: 0.04761 Lambda probes actual: bank1: 0.9443 Lambda probe heater: resistance: bank 1: probe 2: 333 Ohm VLS_DOWN_SAE[1]: 0.835 V 14955 - Post-Catalyst Oxygen (Lambda) Sensor Correction; Bank 1 P2097 00 [104] - Too Rich Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 10 Mileage: 72872 km Date: 2022.08.11 Time: 20:34:37 Engine RPM: 1601.25 /min Normed load value: 3.9 % Vehicle speed: 62 km/h Coolant temperature: 93 °C Intake air temperature: 28 °C Ambient air pressure: 1000 mbar Voltage terminal 30: 13.105 V Unlearning counter according OBD: 40 FAC_LAM_LIM[1]: -2.071 % LAMB_DELTA_I_LAM_ADJ[1]: 0.00134 Lambda probe correction: duty cycle offset: bank 1: -0.03040 LAMB_DELTA_SUM_LAM_ADJ_AD[1]: 0.04877 Lambda probes actual: bank1: 0.9580 Lambda probe heater: resistance: bank 1: probe 2: 331 Ohm VLS_DOWN_SAE[1]: 0.890 V
  4. Jak się za to zabrać w skrócie? Pytania jakie mi się nasuwają: 1. Czy robi się swap z S4/RS4 czy coś ciekawszego też pasuje w lepszych pieniądzach? 2. Czy można zrobić sam przód póki co? 3. Jaki orientacyjny koszt najtańszego swapa? Patrzę po zestawach BBK i to jest 7-9k a nie chcę tyle wydać na ten moment - wolę sobie za to zrobić kilka innych rzeczy.
  5. 3d0

    Stage 2 - wynik ;)

    zostało wymienić bebechy w turbinie i jeszcze +30KM wleci....
  6. 3d0

    Stage 2 - wynik ;)

    Cześć, udostępniam swój wynik po zrobieniu wydechu (downpipe+catback) oraz IC (Fmic Pro):
  7. Cześć, Podłączę się pod pytanie. Kończą mi się tarcze/hamulce z przodu i zastanawiam się czy tańszym (nie mylić z tanim) kosztem wrzucić najbardziej sportowe i wydajne tarcze/klocki jakie są na rynku (DBA podobno spoko) czy lepiej robić swap z czegokolwiek co pasuje i jest dobre (niekoniecznie z S4/RS4)? btw: zajechał się tylko przód, więc zastanawiam się czy wrzucać od razu komplet czy tył może jeszcze pojeździć przy dosyć dużej różnicy wydajnościowej między OEM a jakimś Pro sportem?
  8. Ja robiłem w regeneruj.pl i wszystko spoko, pomimo tego że nie obeszło się bez wpadki i dostałem złą wersję, która nie chciała się zaadaptować do auta. Ale wyciągnęli, naprawili, przeprogramowali i finalnie ruszyło. Dobry kontakt, rozsądna cena.
  9. 3d0

    Homelink USA na EU

    A nie zależy to jakoś od wersji silnika/nadwozia? Rok temu szukałem info na kilku forach i screeny z dokumentacji zawsze były ze zderzaka przedniego, więc albo to było nieaktualne albo ludzie nie wiedzieli, że lokalizacja anteny się zmieniła (w sumie na mniej logiczną) i powielali instrukcje z B8. W każdym razie teraz już jest pewne i pójdzie komuś szybciej niż mi kiedy ta informacja nie była potwierdzona
  10. Dzięki, znalazłem gdzieś na zagranicznym forum w międzyczasie, że do AGM-a faktycznie powinien być ustawiany Fleece, więc przywróciłem i powinno być OK. Pomimo tego, że mam wyłączony start/stop to się jeszcze zastanawiałem czy w kodowaniu jest rozróżnienie na te 2 typy, bo można kupić zawsze aku w 2 wersjach i zakładam, że te start/stop mogą po prostu zejść do niższych wartości i komputer powinien o tym wiedzieć, żeby zdecydować o wyłączeniu na granicy bezpiecznego rozładowania.
  11. Przyszedł czas na wymianę akumulatora w B9 (2.0 TFSI 252 Q), więc zakupiłem takiego: Exide EK800 AGM 80AH. Zauważyłem jednak, że adaptuje się trochę inaczej niż w B9 i chciałem potwierdzić czy to co wpisałem mu nie zaszkodzi. 19-Can Gateway: > MAS06105-Battery adaptation-Rated battery capacity: 80Ah (co ciekawe było zakodowane 75Ah a w środku był kwasowy aku 80Ah ) > MAS06106-Battery adaptation-Battery technology: zmieniłem z Fleece na Gel (ale chyba źle tak teraz myślę). Wszystkie opcje to: Wet/Fleece/Wickle12V/Ultracap/Gel/Lithium FeP/EFB/Binary AGM/EMB/not know. Także najbardziej mi pasuje Fleece, Gel, Binary AGM ale nie mam pojęcia jaka jest różnica. > MAS06107-Battery adaptation-Battery manufacturer: wrzuciłem standardowe VA0, chociaż Exide to chyba kod TU3. Zakładam, że nie ma to znaczenia? > MAS06107-Battery adaptation-Battery Serial Number: 46010990UN (zmodyfikowałem 2 losowe znaki) - to na pewno nie ma znaczenia dla ładowania Także tak naprawdę pytanie tylko o tą technologię (Fleece vs Gel), bo to jest niejasne i może mieć jakiś wpływ na sposób ładowania/rozładowania.
  12. 3d0

    Gdzie jest moduł Homelink

    Jakby się ktoś kiedyś natknął na ten temat to opisałem w innym wątku jak to finalnie uruchomiłem:
  13. 3d0

    Homelink USA na EU

    Cześć, Właśnie z sukcesem przerobiłem funkcję bramy garażowej (Homelink) w aucie z USA, więc wrzucam instrukcję. Problem: po sprowadzeniu z USA poprzedni właściciel zmieniał soft na polski i chyba nie wszystko poszło OK, bo funkcja o której mowa, była w menu widoczna ale niedostępna: Myślałem, że to tylko kwestia anteny, więc zakupiłem wersję EU i podmieniłem ale funkcja była nadal niedostępna. UWAGA: w wersji USA antena znajduje się w tylnym a nie przednim zderzaku!! Mam nadzieję, że oszczędzi to komuś pół dnia roboty, bo ja zdemontowałem cały przód i godzinę tego szukałem zgodnie z instrukcją EU i nic - znalazłem przypadkowo z tyłu jak montowałem hak Finalnie sprawdziłem kodowanie i okazało się, że brakuje (pewnie się wyczyściło po zmianie softu). Do zrobienia long coding: Address 09: Cent. Elect. > Byte 14 Bit 4 to 1 > Byte 18 Bit 2 to 1 Bit 3 to 1 następnie adaptacja (ja miałem poprawnie, bo moduł miałem fabrycznie zamontowany): Address 5F: Information Electr. (Adaptation) ENG117611-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_ugdo -> active ENG117615-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_ugdo_after_disclaimer -> not active ENG117612-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_ugdo_clamp_15_off ->not active ENG117613-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_ugdo_over_threshold_high -> not active ENG117614-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_ugdo_standstill -> not active ENG117730-Car_Function_List_BAP_Gen2-UGDO_0x14 -> active ENG117731-Car_Function_List_BAP_Gen2-UGDO_0x14_msg_bus -> "Terminal 15" Hint: jest tego tam sporo do wyboru, więc najłatwiej wpisać w wyszukiwarkę w VCDS słowo "ugdo" i wyjadą tylko te powyższe pozycje Do it! Save. Działa - funkcja aktywna i można adaptować piloty
  14. Niestety nadal nie znalazłem źródła problemu ale zauważyłem, że jeszcze jedna rzecz z serii "automatyczna" nie działa - nie zapala się światło po otworzeniu auta. Nie wiem czy te dwie awarie są zbieżne i obsługiwane przez ten sam moduł ale mam przeczucie, że tak. Próbowałem w VCDS coś wyklikać ale nie mogę wejść nawet w sekcję Sunroof (brak połączenia). Jutro wymieniam aku, bo już słabiutki, więc zaadaptuję, pokasuję wszystkie błędy i załączę świeżego loga - może komuś rzuci się coś w oko.
  15. Dodałem chociaż nagranie z telefonu średnio oddaje prawdziwy dźwięk - trzeba traktować poglądowo jak ktoś ze stolicy to możemy się zgadać na odsłuch na żywo... btw: drugie to cold start, więc jest agresywniej zanim się ułoży
×
×
  • Dodaj nową pozycję...