Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błędy sondy lambda po modyfikacji wydechu (downpipe + catback).


3d0

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

po tym jak zrobiłem pełny wydech i zmodyfikowałem odpowiednio program silnika raz na jakiś czas przy normalnej jeździe wyskakuje mi błąd sondy lambda - resetuję VCDS i jeżdżę dalej, raz 5 dni a raz dwa miesiące zanim wyskoczy ponownie, ale irytuje bo cały czas muszę mieć kompa pod ręką. Czy jest sens robić diagnostykę sondy lambda (czy błędy sugerują, że jest uszkodzona?) czy raczej jest to kwestia montażu w niestandardowym wydechu, co powoduje jakieś dziwne zawirowania spalin i czasem sonda może wariować? Dorzucam 3 logi (po kolei datami) oraz zdjęcie przedstawiające montaż sondy.

 

1 Fault Found:
14955 - Post-Catalyst Oxygen (Lambda) Sensor Correction; Bank 1 
          P2097 00 [232] - Too Rich
          MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 6
                    Mileage: 71193 km
                    Date: 2022.06.15
                    Time: 22:31:58

                    Engine RPM: 1837.50 /min
                    Normed load value: 26.3 %
                    Vehicle speed: 34 km/h
                    Coolant temperature: 92 °C
                    Intake air temperature: 37 °C
                    Ambient air pressure: 930 mbar
                    Voltage terminal 30: 12.773 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    FAC_LAM_LIM[1]: 3.748 %
                    LAMB_DELTA_I_LAM_ADJ[1]: 0.00140
                    Lambda probe correction: duty cycle offset: bank 1: -0.01898
                    LAMB_DELTA_SUM_LAM_ADJ_AD[1]: 0.04871
                    Lambda probes actual: bank1: 0.9434
                    Lambda probe heater: resistance: bank 1: probe 2: 331 Ohm
                    VLS_DOWN_SAE[1]: 0.845 V

 

14955 - Post-Catalyst Oxygen (Lambda) Sensor Correction; Bank 1 
          P2097 00 [237] - Too Rich
          MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 3
                    Mileage: 72513 km
                    Date: 2022.07.31
                    Time: 15:09:36

                    Engine RPM: 1423.00 /min
                    Normed load value: 20.8 %
                    Vehicle speed: 77 km/h
                    Coolant temperature: 94 °C
                    Intake air temperature: 28 °C
                    Ambient air pressure: 990 mbar
                    Voltage terminal 30: 13.007 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    FAC_LAM_LIM[1]: 2.510 %
                    LAMB_DELTA_I_LAM_ADJ[1]: 0.00250
                    Lambda probe correction: duty cycle offset: bank 1: -0.01770
                    LAMB_DELTA_SUM_LAM_ADJ_AD[1]: 0.04761
                    Lambda probes actual: bank1: 0.9443
                    Lambda probe heater: resistance: bank 1: probe 2: 333 Ohm
                    VLS_DOWN_SAE[1]: 0.835 V

 

14955 - Post-Catalyst Oxygen (Lambda) Sensor Correction; Bank 1 
          P2097 00 [104] - Too Rich
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 10
                    Mileage: 72872 km
                    Date: 2022.08.11
                    Time: 20:34:37

                    Engine RPM: 1601.25 /min
                    Normed load value: 3.9 %
                    Vehicle speed: 62 km/h
                    Coolant temperature: 93 °C
                    Intake air temperature: 28 °C
                    Ambient air pressure: 1000 mbar
                    Voltage terminal 30: 13.105 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    FAC_LAM_LIM[1]: -2.071 %
                    LAMB_DELTA_I_LAM_ADJ[1]: 0.00134
                    Lambda probe correction: duty cycle offset: bank 1: -0.03040
                    LAMB_DELTA_SUM_LAM_ADJ_AD[1]: 0.04877
                    Lambda probes actual: bank1: 0.9580
                    Lambda probe heater: resistance: bank 1: probe 2: 331 Ohm
                    VLS_DOWN_SAE[1]: 0.890 V

IMG-20220207-WA0000.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. 

Możesz nie mieć problemu z sondą bo dotyczy to sondy 1 . 

Sterownik informuje Cię że masz za bogatą mieszankę. 

Jeżeli myślisz że miałeś modyfikację softu to na pewno nie dotyczył on usunięcia sondy 1 

 

Musisz zrobić logi STFT i LTFT statyczny i dynamiczny  + kmpl reszty logów 

Może to być kwestia źle zrobionego softu. Dobrze by było przeprowadzić też diagnostykę na seryjnym sofcie. JA tak przynajmniej robię. 

Za bogata mieszanka może dotyczyć problemów z układem wtryskowym / Dolotowym ( nieszczelnosci) / MAF ( zakłamany pomiar) lub w ostateczności padającej sondy która sama zakłamuje pomiar. Zobacz też napięcie jak pracuje sama sonda. 

Edytowane przez DarekS4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rzeczową odpowiedź. Pisząc, że robiłem soft miałem na myśli profesjonalnego tunera, który tych silników przerobił w tysiącach, więc program na 99% jest dobry.

Sam nie mam nic więcej poza chińską wersją VCDS-a, więc nie wiem czy taka diagnostyka będzie możliwa (niektóre funkcje mi nie działają) ale sprawdzę. Natomiast już końcowa diagnostyka i przegląd układów to już coś czego sam nie ogarnę ale zanim gdzieś wstawię faktycznie dobrze by było zebrać komplet logów i chociaż rzucić podejrzenie na jakiś element.

Czy są gdzieś dostępne poradniki jak przeprowadzić takie pomiary w warunkach domowych, żeby logi też nie przekłamywały sytuacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, 3d0 napisał:

Pisząc, że robiłem soft miałem na myśli profesjonalnego tunera, który tych silników przerobił w tysiącach, więc program na 99% jest dobry.

To jedź do tego profesjonalisty i niech zdiagnozuje i powie w czym problem. Jak jest taki wspaniały to dla niego żaden problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej będzie jak oddasz samochód do kogoś zaufanego. Najlepiej tam gdzie był robiony soft. Na zasadzie friendly claim :D Niech sprawdzą może coś Ci się psuje i nie jest to wina softu. 

Widzę że raczkujesz w temacie więc na prawdę tak będzie szybciej i prościej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.09.2022 o 13:00, DarekS4 napisał:

Widzę że raczkujesz w temacie więc na prawdę tak będzie szybciej i prościej. 

Dokładnie tak, więc wstawiłem i znaleźliśmy potencjalną przyczynę - nastawniki wałka (faz) rozrządu + rozszczelnienie, co mogło wpływać na zaburzenie pracy i tym samym sonda reagowała poprawnie. Zobaczy jak będzie teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...