
bartek_s
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
9 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O bartek_s

-
Witam! W miarę możliwości proszę o pomoc w analizie logów. Auto mojego wuja Audi A6 C5 1.9 TDI AVG Kilka tygodni temu zauważył problem z wolnymi obrotami. Po odpaleniu auta wszystko jest ok, jednak po kilku minutach obroty zaczynają falować w granicach 819-903 rpm/min. Poza tym silnik zaczyna pracować głośniej i lekko się trzęsie. Ostatnio w trasie pojawił się jeszcze jeden problem. Przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu, przy ok. 2500 rpm/min silnik zaczyna przerywać i szarpać. Najczęściej szarpnie kilka razy i za chwilę przyspiesza normalnie. Poniżej wrzucam spis błędów: Chassis Type: 4B - Audi A6 C5 Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 038 906 012 AB Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 2821 Coding: 00002 Shop #: WSC 02325 2 Faults Found: 18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster P1654 - 35-10 - - - Intermittent 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: N/A Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 614 111 B Component: ABS/EDS 5.3 FRONT D10 Coding: 0273004283 Shop #: BB 24332 No fault code found. Address 08 ------------------------------------------------------- Controller: 4B0 820 043 H Component: A6-Klimavollautomat D64 Coding: 00043 Shop #: WSC 02325 1 Fault Found: 00779 - Outside Air Temp Sensor (G17) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent Skipping Address 15-Airbags Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 4B0 920 900 C Component: KOMBI+WEGFAHRS. M73 D14 Coding: 00140 Shop #: WSC 00188 Ident.-Nr. Wegfahrs.:AUZ5Z0Y0064092 3 Faults Found: 00668 - Supply Voltage Terminal 30 53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent 01312 - Powertrain Data Bus 37-10 - Faulty - Intermittent 01314 - Engine Control Module 49-10 - No Communications - Intermittent Address 35 ------------------------------------------------------- Controller: 4B0 962 258 E Component: Zentralverrieg.,DWA D33 Coding: 04683 Shop #: WSC 07777 6 Faults Found: 01366 - Opened Due to Crash Signal 35-00 - - 01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring 35-00 - - 01369 - Alarm triggered by Hood Switch 35-00 - - 01368 - Alarm triggered by Luggage Compartment Switch 35-00 - - 00955 - Key 1 09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent 01561 - Left Rear Door 61-00 - Won't De-Safe Address 45 ------------------------------------------------------- Controller: 4B0 951 173 Component: Innenraumueberw. D03 Coding: 00001 Shop #: WSC 02325 No fault code found. End ------------------------------------------------------- oraz logi: Statyczne: Log (7 - 000) Log (13 - 001) Log (12 - 003) Log (1 - 004) Log (11 - 007) Log (3 - 013) Log (10 - 015) Log (14 - 023) BS: Log (4 - 000) Log (8 - 003) Log (5 - 004) Log (2 - 011) Dynamiczne: Log (0 - 008) Log (6 - 010) Log (9 - 011) Niestety nie udało mi się zrobić więcej logów dynamicznych, ponieważ szarpnięcia były mocne i bałem się o samochód, żeby nic poważniejszego się nie stało. W miarę możliwości proszę o szybką pomoc. Pozdrawiam!
-
Dzięki za wskazówki, koledzy. Przepływomierz już kiedyś czyściłem - zrobię to jeszcze raz. Podobnie dolot i wężyk do ECU. Filtr powietrza mam wymieniony. Jeśli chodzi o EGR to chyba z N18 jest coś nie tak, bo jak kiedyś podmieniałem z N75 to wcale nie chciał przyspieszać. Ale nie robiłem logów, musiałbym to jeszcze raz ogarnąć. Po katalizatorze została tylko puszka - w środku pusto. A ile czasu dać turbinie na dotarcie się? Ile km spokojniejszej jazdy?
-
Witam! Proszę o ocenę logów. Samochód odebrałem dzisiaj od mechanika - turbo po całkowitej regeneracji. Poza tym auto ma wgrany program. Jednak wydaje mi się, że nie startuje od dołu tak dobrze jak wcześniej. Poza tym jak widać lekko przeładowuje, a ciśnienie doładowania nie jest stabilne. Czy, Waszym zdaniem, potrzebna będzie jeszcze regulacja długości sztangi? Albo wymiana N75? Z logów wnioskuję, że EGR jest zaślepiony, a przepływomierz mierzy dobrze - ale jestem w tych sprawach amatorem. Proszę Was o ocenę i pomoc. Statyczne: Log (3 - 000) Log (9 - 001) Log (6 - 003) Log (1 - 004) Log (12 - 007) Log (13 - 013) Log (8 - 015) Log (2 - 023) BS: Log (14 - 000) Log (5 - 003) Log (10 - 004) Log (15 - 011) Dynamiczne: Log (7 - 000) Log (17 - 001) Log (4 - 003) Log (11 - 004) Log (16 - 008) Log (0 - 010) Log (18 - 011) Pozdrawiam!
-
Ok, dzięki za odpowiedzi. Najpierw przyjrzę się dolotowi i zobaczę co da się zrobić z ustawieniem kąta wtrysku. A na jakiej podstawie twierdzisz, że ECU jest zakodowany na automat? Co trzeba byłoby zrobić, żeby to zmienić? Jakie konkretnie parametry?
-
Bardzo chętnie bym go poganiał, ale niestety dzisiaj rano pękł mi gumowy przewód hamulcowy przy przednim prawym kole. Całe szczęście, że nie w trasie tylko przy wyjeździe z podwórka pedał poszedł do podłogi. Przepraszam za pytanie poza tematem, ale tak przy okazji: Czy znacie jakieś skuteczne sposoby na odkręcenie tego gumowego przewodu od metalowych wężyków, bo ciężko to ruszyć? Dzięki za wskazówki.[br]Dopisany: 13 Grudzień 2011, 23:39_________________________________________________Odświeżam wątek. Proszę jeszcze raz o analizę logów. Auto po wymianie rozrządu, uszczelki pod głowicą i czyszczeniu turbiny. Widzę, że tym razem EGR nie działa - czy da się wywnioskować, co może być przyczyną? I jeszcze raz mam pytanie odnośnie przeładowania na początku - jaka może być przyczyna? Czy turbina jest niedokładnie wyczyszczona? Z góry dzięki za odpowiedzi. Statyczne: 000 Log (2 - 000) 001 Log (4 - 001) 003 Log (7 - 003) 004 Log (10 - 004) 007 Log (11 - 007) 010 Log (14 - 010) Basic Settings: 000 Log (1 - 000) 003 Log (6 - 003) 004 Log (9 - 004) 011 Log (17 - 011) Dynamiczne: 000 Log (0 - 000) 001 Log (3 - 001) 003 Log (5 - 003) 004 Log (8 - 004) 008 Log (12 - 008) 010 Log (13 - 010) 011 Log (15 - 011) - 4 bieg 011 Log (16 - 011) - 3 bieg Dzięki za opinię i pomoc.
-
Logi pochodzą z auta mojego kolegi, Audi A4 Avant 1.9 TDI 110 KM AFN. Auto jest przymulone, słabo ciągnie. Jak widać turbina późno wstaje, a później ciśnienie doładowania nie jest stabilne. Jaka może być przyczyna? Statyczne: 003 Log (7 - 003) Basic Settings: 003 Log (5 - 003) 011 Log (4 - 011) Dynamiczne: 000 Log (1 - 000) 003 Log (0 - 003) 008 Log (6 - 008) 010 Log (2 - 010) 011 Log (3 - 011) 011 Log (8 - 011) Z góry dzięki za odpowiedź. [br]Dopisany: 14 Grudzień 2011, 18:14_________________________________________________Zapomniałem dodać, że w pamięci były zapisane takie błędy: 3 Faults Found: 65535 - Internal Control Module Memory Error 37-10 - Faulty - Intermittent 01268 - Quantity Adjuster (N146) 17-00 - Control Difference 01268 - Quantity Adjuster (N146) 27-00 - Implausible Signal Po skasowaniu błędów i zrobieniu kilku logów błąd ECU znowu się pojawił, ale nie wszedł w tryb awaryjny. Czy to oznacza, że ECU jest padnięty, czy wygląda to tylko na chwilowy brak połączenia, np. zaśniedziałe styki lub coś podobnego?
-
Rzeczywiście, już teraz ma problemy z zapalaniem. Na zimnym silniku muszę dłużej pokręcić, żeby odpalić. Niestety, wężyków podciśnienia jeszcze nie udało mi się się przejrzeć.[br]Dopisany: 11 Grudzień 2011, 17:03_________________________________________________Problem z doładowaniem rozwiązany. Okazało się, że wężyk był po prostu rozpięty w jednym miejscu. 011 Log (23 - 011) Dzięki za pomoc. Ale mam jeszcze pytanie odnośnie przeładowania w zakresie 1700 - 1900 rpm. Co może być tego przyczyną? Poza tym przy wyższych obrotach ciśnienie nie jest stabilne. Zastanawiam się czy powinienem się tym niepokoić. Z góry dzięki za odpowiedź i pomoc.
-
Ok, dzięki za wskazówki, jak tylko będę miał chwilę to sprawdzę to na co zwróciłeś uwagę. Ale odnośnie doładowania, to udało mi się odgrzebać starszy log dynamiczny 011 011 Log (22 - 011) Jak widać, wtedy miałem problemy z przeładowaniem. Niestety nie miałem czasu nic z tym robić, jeździłem ostrożniej, tylko do 2500 rpm i problem sam zniknął, ale jak widać teraz pojawił się inny - niedoładowanie. Czy patrząc na ten log możesz wyciągnąć jeszcze jakieś inne wnioski odnośnie mojego problemu? Pozdrawiam
-
Witam. Proszę o analizę moich logów, szczególnie tych związanych z turbodoładowaniem, i podpowiedź co może być przyczyną braku doładowania. Z góry dziękuję. Statyczne: 000 Log (7 - 000) 001 Log (2 - 001) 003 Log (1 - 003) 004 Log (3 - 004) 007 Log (21 - 007) 008 Log (14 - 008) 010 Log (17 - 010) 011 Log (19 - 011) 018 Log (16 - 018) 023 Log (20 - 023) Basic Settings: 000 Log (6 - 000) 003 Log (8 - 003) 004 Log (0 - 004) 011 Log (18 - 011) Dynamiczne: 000 Log (4 - 000) 001 Log (9 - 001) 003 Log (10 - 003) 004 Log (5 - 004) 008 Log (12 - 008) 010 Log (11 - 010) 011 - 3 bieg Log (15 - 011) 011 - 4 bieg Log (13 - 011) Dzięki za opinie i pomoc.
-
Witam wszystkich użytkowników forum. Jeszcze nie posiadam Audi A4, ale szukam swojego pierwszego auta i bardzo podoba mi się ten model podoba Mam nadzieję, że znajdę tu informacje, które pomogą mi dokonać dobrego wyboru