-
Postów
24 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O Ponki1986

-
Witam. Dołączam się z moim problemem http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=204193.new. U mnie na postoju również auto całe się trzęsie, a najbardziej drążek od biegów. Dzisiaj gdy wróciłem z pracy nie zgasiłem silnika i otworzyłem maskę, wziąłem deskę i docisnąłem plecionkę wydechu i tak jakby wszystkie drgania ustały.
-
Tak też zrobiłem. Wypiąłem taką czarną, prostokątną, z gumowym kołnierzem ochronnym i przejechałem około 12 km wracając po pracy do domu. Ale prędkościomierz wskazywał normalnie... Tak ma być? Jednak po przyjechaniu do domu nie zauważyłem poprawy. Wpiąłem ją ponownie i rozłączyłem wtedy w tamtych okolicach taką niebieską, okrągłą, dwu sygnałową... Od czego ona w ogóle jest? Auto jechało normalnie, ale prędkościomierz był jakby ospały. A tak na marginesie, to można prosić o szczegółową rozpiskę umiejscowienia wszelkich czujników i złączek, oraz opis każdego z nich, za co są odpowiedzialne.[br]Dopisany: 16 Maj 2011, 21:30_________________________________________________Odpisze ktoś...
-
Witam. Co konkretnie oznacza ten błąd: 1 Znalazłem Błąd: (VAG-COM 208.1 PL) 00553 - ęż>\ěcó*_şÔj }ĺGK3$/_zx pű 31-00 - Unknown Error Elaboration Control Module Part Number: 028 906 021 GN Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 00SG 1437 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 06335 1 Fault Found: (VAG-COM 409.0 EN) 00553 - Mass Air Flow Sensor (G70) 31-00 - Open or Short to Ground
-
Można prosić o jakąś instrukcję, foto story na temat czyszczenia tego nastawnika.
-
Witam. Od pewnego czasu zauważyłem że na postoju auto bardzo drga, a silnik bardzo się trzęsie. Nie jest tak zawsze, ale po rozgrzaniu silnika częściej. Dodam że jestem świeżo po zmianie dwu-masy , a poduszki pod silnikiem są sprawne. Autko było na kanale i mechanicy nic konkretnego nie znaleźli. Autko śmiga bez problemu. Dodam że na postoju gdy dodam gazu tak do 2000 obrotów, to te drgania ustają, ale w przedziale 1900 - 2000 czuć minimalnie mocniejsze drgania. A po zwolnieniu gazu silnik swobodnie schodzi do około 890 obrotów i po sekundzie jest takie jakby mocniejsze szarpnięcie. Po tym szarpnięciu ponownie auto drży. Czasami tego szarpnięcia nie ma i znikaja też drgania. Zauważyłem również że np. gdy dojadę do skrzyżowania i przyhamują, to te drgania znikają jakby silnik się inaczej ustawiał na poduszkach. Przegrzebałem forum i każdy piszę co innego. Skupiając się na trzech opcjach, która była by najbardziej trafna: Plecionka wydechu, Wtryskiwacze, czy może Pompa :confused4:
-
Ja Turbinę czyściłem już dwa razy. Po raz pierwszy jakiś czas po zakupie auta, a drugi po zimie bo znowu się zasyfiła. Nigdy wcześniej nie podejmowałem się tego typu poważnych operacji, z racji że jestem informatykiem, a nie mechanikiem. Przeszperałem całą sieć, zebrałem wiedzę teoretyczną i zabrałem się do czyszczenia. I szczerze za darmo nie oddałbym tej robocizny nawet fachowcom z ASO (mówimy o czyszczeniu a nie o regeneracji). Za pierwszym razem jak czyściłem zastosował preparaty odtłuszczające, tj. benzyna ekstrakcyjna i takie tam. Za drugim użyłem mini szlifierki z końcówką drucianą i tej metody już zawsze będę się trzymał. Pozmieniałem wszystkie wężyki podciśnieniowe z gumowych na teflonowe, zmieniłem N75 bo był rypnięty i autko śmiga. A jak gostek co Ci czyścił mówi że coś tam, coś tam, niby skorodowane i po dwóch miesiącach znowu tryb awaryjny, to niech on lepiej zajmie się naprawą rowerów
-
Ja osobiście wyrzuciłem wszystkie gumowe i zastosowałem teflonowe z firmy Festo. Na allegro można znaleźć. Jestem bardzo z nich zadowolony. Założyłem nawet biało przezroczyste, mocniejsze, na przepływach od wtryskiwaczy. Śmigam na nich już ponad rok i jest
-
Turbina tłoczy opary oleju, zebrane z odmy nad klawiaturą, wraz z powietrzem do układu dolotowego... Po części olej ten wraca przez kolektor ssący do smarowania zaworów, a po części wpada do komory spalania. Ogólnie nie ma się czym martwić, ten tzw. film olejowy był, jest i będzie w silnikach TDI.[br]Dopisany: 02 Maj 2011, 09:08_________________________________________________ EGR - System recyrkulacji spalin (Exhaust Gas Recirculation)
-
Tak... Wymontował tylko po to. Ja lubię być ze wszystkim na bieżąco i wolałbym aby nie spotkała mnie przykra niespodzianka, tj. któregoś pięknego dnia odpalam auto a tu... szaro-biały dym Dziękuję za dobre słowa
-
Zdjęcie które wrzuciłem nie jest z mojego auta, dałem je tylko dla podglądu, z sieci. Widoczny na zdjęciu łącznik gumowy zmieniłem na nowy, mocniejszy ze wzmocnieniami. Poprzedni miałem pęknięty.
-
Szczerze to nie mam zielonego pojęcia czy katalizator jest wydłubany. Jak pisałem wyżej... turbinę całkiem nie dawno wyczyściłem i nie ma żadnego problemu z łopatkami. Kilka dni wstecz ponownie ją wymontowałem aby sprawdzić luzy. Ruszając wirnikami na boki zauważyłem minimalne obluzowania rzędu 1-2 mm, zaś luzów wzdłuż osi wirników, tj. w górę lub w dół nie ma. Pytanie z innej beczki. Czy możliwe że zawór EGR jest nie szczelny w miejscu które zaznaczyłem na zdjęciu? Może tędy właśnie ucieka sprężone powietrze, w trakcje jazdy gdzieś w tych okolicach jest słyszalny szumiący dźwięk.
-
Odkąd pamiętam, zawsze ten szum był. Łącznik mam nowy, poprzedni miał pęknięcie. Dodam że wyczysciłem wczoraj kolektor ssący i egr, i teraz ten szum stał się jakby silniejszy.
-
Mam jeszcze jedno pytanie. Gdy rozpędzam auto to słyszę głośny szum. Maleje on gdy auto jedzie juz ze stałą prędkością. Jest on słyszalny w okolicach kolektora ssącego.
-
Witam wszystkich. Proszę fachowców w tej dziedzinie o rady. Wymontowałem dzisiaj turbosprężarkę z auta, zapragnąłem sprawdzić czy nie posiada luzów na wirnikach. Dodam że jakiś czas temu była przeze mnie czyszczona, zmieniałem gruszkę na nową i wszelkie wężyki. Ogólnie autko śmiga jak szalone, nie odnotowałem aby turbina brała olej, nie kopci na biało. Podpinałem VAGa i doładowanie jest OK :> Wracając do dzisiejszego wymontowywania turbo... Zdjąłem pokrywę strony "zimnej" i poruszałem delikatnie wirnikiem na boki. Zauważyłem minimalne "luzy", ale nie większe niż 1-2 mm. Wzdłuż osi, tzn w kierunku obu wirników nie zauważyłem obluzowań. Od strony "gorącej" jest podobnie, a nawet mniej. W tym miejscu kilka pytań: - Czy szykują mi się koszty zakupu nowej, lub regeneracji ;( ? - Czy regeneracja jest opłacalna, czy lepiej kupić nową, lub ewentualnie jakąś używaną ? - Gdzie najlepiej się z tym udać ? Najlepiej w mojej okolicy, tj. Opole K-Koźle Racibórz Rybnik. Proszę o pomoc.
-
[B5 AFN] Sterownik Zam-Ster Plus Pilot P059, jak podłączyć sygnał dźwiękowy?
Ponki1986 odpowiedział(a) na Ponki1986 temat w Audi A4 B5
Gdy zamykam, lub otwieram auto to migają kierunkowskazy. Kierunkowskazy są uruchamiane przez sterownik centralnego. Ja chcę po drodze między sterownikiem, a kierunkowskazami podpiąć sygnał dźwiękowy, wpiąć się w przewód biegnący do kierunkowskazu. Ale chcę użyć diody, aby zablokować płynący prąd z kierunkowskazów w kierunku sterownika podczas jazdy samochodem np. na skrzyżowaniu, po to aby nie odzywała się syrena. Trochę to zakręcone, ale tak naprawdę bardzo proste. A wiadomo że dioda przepuszcza prąd tylko w jednym kierunku. A teraz ja nie rozumiem. 10 Amperów? Na aukcjach które podałem w poście podane są tylko parametry typu napięcie: 12V moc: 0,5W... (0,5W / 12 V = 0,041A)